veel wakker

Discussion in 'Baby en dreumes' started by rianne23, Mar 30, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. rianne23

rianne23 Actief lid

Feb 1, 2007
    401
    0
    0
    ergens in friesland
    hoi dames

ik zit even met een vraag,
    maureen slaapt niet overdag of slaapt dan hooguit een half uurtje. zo kan ik niet zelf rusten als ik moe ben en kom ook niet aan de dingen toe die gedaan moeten worden.

nou was mijn vraag of er ook dames zijn die het zelfde hebben als ik en wat zij eraan doen.

liefs rianne

2. erannick

erannick Fanatiek lid

Oct 4, 2006
    1,356
    0
    0
    Melissant
    ik ken het probleem en zit daar nu nog wel een beetje mee dus als hij in de boks zit probeer ik gewoon de dingen te doen die er moeten gebeuren

3. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

Heb je wel het idee dat je kindje moe is overdag?

4. Vera

Vera Fanatiek lid

Apr 17, 2006
    2,604
    1
    0
    Hoi,
    je zou een paar dingen kunnen proberen (ik weet niet hoe oud je kindje is?) bijvoorbeeld:
    In de box leggen of in de wipstoel (plattere stand als ze nog klein is) met babygym, dan kan ze zichzelf even vermaken en kan jij even op de bank gaan liggen of iets in huis gaan doen.
    Of haar in een draagdoek doen, daarmee heb jij je handen vrij en kan je bijna alles in het huishouden gewoon doen.

5. Lisette28

Lisette28 Fanatiek lid

Feb 21, 2006
    1,439
    1
    0
    Delft
    Hallo Rianne,

Sofie (bijna even oud)is de laatste tijd ook veel meer wakker, bij het CB vertelde ze me dat ze beter nog niet meer dan 1 uur achter elkaar wakker kan zijn. ik leg haar dan dus na een uurtje ookal is ze nog wakker gewoon in bedje. Soms protesteerd ze even 10 minuutjes en soms gaat ze gewoon meteen slapen.. succes ermee!

Groetjes Lisette

6. rianne23

rianne23 Actief lid

Feb 1, 2007
    401
    0
    0
    ergens in friesland
    ik heb vaak het idee van wel maar er zijn ook periodes dat ze dus absoluut niet moe is.

7. sweetangel100

En wat doet ze dan als je haar in bed legt als je denkt dat ze moe is?

8. rianne23

rianne23 Actief lid

Feb 1, 2007
    401
    0
    0
    ergens in friesland

wakker zijn en veel huilen. ik geef haar dan de speen en zet de mobiel aan. dan slaapt uit eindelijk na 10 x heen gelopen te zijn om de speen terug te stoppen. maar na 10 a 15 minuten is madam weer wakker en wil dan ook niet meer slapen.

9. sokkie

sokkie Lid

Oct 11, 2006
    36
    0
    0
    erg herkenbaar, ik heb sinds kort een buikdrager gekocht. Bij ons werkt het, je hebt je kindje dicht bij je (onze baby is dan rustig) en je kunt van alles zelf doen. (ze zijn nu in de aanbieding bij de Prenatal)

10. sweetangel100

En inbakeren?
    Misschien is dat een oplossing met het in slaap vallen en het zo kort slapen!

11. charlotteM

charlotteM Actief lid

Apr 22, 2006
    117
    0
    0
    secretaresse
    Noord-Holland
    Ik heb inderdaad op een gegeven moment de bakerzak besteld. (bakerzak.nl) En dit werkt uitstekend!Het is de koop (en uitvinding) van de eeuw!
    suk6

gr Charlotte

12. sweetangel100

Iman heeft tot bijna 6 maanden ingebakerd geslapen in een swaddleme (te vergelijken met de inbakerzak ;) ) en idd was hier ook de uitvinding van de eeuw!

13. Sassa

Sassa Lid

Jun 5, 2006
    56
    0
    6
    in een winkel
    noord holland
    Rosanna slaapt vanaf t begin ook al zo weinig en als we haar in haar bedje leggen overdag dan blijft ze krijsen dus als ik dan weer ga kijken ligt ze nog steeds te krijsen en daar word ze dus niet rustiger van
    in de box en het wipstoeltje slaapt ze hooguit een halfuurtje en ze komt ook echt niet moe over ..
    savonds doenw e haar wel in de swaddleme en voor snachts werkt dat wel ...overdag ook geprobeerd maar madam blijft krijsen
    iedereen zegt al dat ze het karakter van haar moeder heeft LOL haha
    ze slaapt alleen een lange periode door overdag als we met haar aan t wandelen zijn of in de auto zitten ,maar dan kom je natuurlijk nog steeds niet echt aan jezelf toe..
    ik wacht t zelf gewoon af en blijf proberen haar in slaap te krijgen ;)
    en anders komt er vanzelf wel een tijd dat t beter gaat ;)

14. jada

jada Actief lid

Jan 30, 2006
    131
    0
    0
    hilversum
    Hoi,Ik heb hier ook zo'n ventje van bijna 4 maanden wat niet wilt slapen.Wordt zelfs ingebakert.De laatste tijd gaat het zelfs slechter en zeker s nachts.Sliep die eerst wel eens tot 6 uur achter elkaar nu zitten we weer op 4 soms zelfs maar 3 uurtjes.Dus s ochtends ben ik doodmoe en dan moet ik ook nog werken.Maar ik ga ervan uit dat er betere tijden komen.

15. Robin slaapt ook vanaf ong 6 weken in een bakerzak. Super uitvinding!
    Ik zag erg op tegen strak inbakeren daarom voor de bakerzak gekozen. Hij wordt hierdoor heel rustig en heeft geen last meer van zijn maaiende armpjes en slaapt erg goed. Overdag kunnen wij weer iets voor ons zelf doen en s'nachts weer aan 1 stuk doorslapen. Heerlijk ;)

16. Miranda77

Miranda77 Actief lid

May 4, 2006
    147
    0
    0
    begeleidster verst. gehandicapten
    Friesland
    hoi moeders,

ook ik zit hier met hetzelfde probleem, mijn dochter is vandaag 6 weken en slaapt overdag heeeeeeel weinig, doet wel hazeslaapjes van een kwartier hooguit een half uur maar meer niet.
    Daarentegen slaapt ze 's nachts dus wel lekker door, 22.30 laatste fles en dan slaapt ze mestal door tot 5.00-5.30, op zich wel lekker maar overdag kom ik niet tot rust en kom niet aan mijn eigen dingen toe, waardoor ik dus erg moe ben en onrustig waar zij vervolgens ook weer op reageert door meer te gaan huilen en alleen maar bij je wil zijn.
    ik heb vanmorgen de buikdrager gekocht bij Prenatal (aanbieding voor € 24.99) en hoop dat het dan beter gaat.
    Ik heb ook een bakerzak liggen die ik van mijn collega heb gekregen, haar dochter heeft hem het 1e jaar ook aan gehad en sliep veel beter.
    dus ook dat maar proberen, toch fijn om te weten dat ik niet de enige moeder ben die dit probleem heeft....

Verder nog mensen met tips?

Groetjes Miranda

17. Cis

Cis Actief lid

Jun 12, 2006
    274
    0
    0
    Ik heb hetzelfde gehad met Bob.
    Ik heb ook een tijdje lijsten bijgehouden (op aanraden CB) en hij sliep hooguit een half uur per keer overdag. Veel te kort dus! Ze moeten geloof ik minimaal zo'n 14 uur per 24 uur slapen, en hij haalde amper de 10 uur.

Hij is eigenlijk vanaf week 3 tot week 8 behoorlijk een huilbaby geweest. Eerst was met name 's avonds en 's nachts een drama, daarna verplaatste het zich gelukkig wat meer naar de dag en de avond.
    Wij (en met name ik) waren ook helemaal kapot!

Ik ben met hem naar de huisarts geweest om hem na te laten kijken en een medische oorzaak uit te sluiten en we waren door het CB ook nog even voor de zekerheid doorverwezen naar een manueel therapeut om Kiss uit te sluiten. Maar gelukkig kwam daar allemaal niets uit, al was het ook lastig om geen oorzaak te kunnen vinden.

En nu zit er ineens een stijgende lijn in en gaat het met de dag beter. Ondanks dat hij sinds 3 dagen behoorlijk verkouden is, is het een veel vrolijker en relaxter kindje. Maar nu slaapt hij dan ook wel 1,5 - 2 uur per keer overdag!

Ik heb (sinds de precies 8 weken) een paar dingen veranderd.

Ik ben toch weer anders gaan voeden; ipv 1 borst lang, nu 2 borsten wat korter. Ik was met 4 weken naar 1 borst gegaan, omdat hij toen teveel kreeg. Maar misschien had hij toch dorst ofzo, en wordt dat nu beter gelest. Al kwam hij in het begin, toen ik hier weer mee begon, juist veel vaker. Maar nu worden de perioden, ook doordat hij nu lekker slaapt, weer langer en ook weer prettiger voor mij.

Verder ben ik begonnen aan een cursus babymassage en dat vindt hij heerlijk. Ik masseer nu met name zijn buikje heel vaak. Hij had soms een paar dagen (2x zelfs bijna 10) geen ontlasting. Ik had daar al een paar keer het CB over gebeld, maar dat scheen heel normaal te zijn bij BV en juist een teken te zijn dat hij alles goed verteerde. Hij leek er ook geen extra last van te hebben ofzo als zijn ontlasting dan wel kwam. Maar nu ik hem anders voedt en regelmatig masseer komt het wel regelmatig. Ik denk dus toch dat ook dat hem, ondanks dat ik dat vaak niet eens kon voelen rommelen als hij huilde, toch dwars heeft gezeten.

Ook zorg ik er nu nog veel beter voor dat zijn voetjes lekker warm zijn. Hij trapte zijn sokjes altijd uit, maar nu doe ik er een paar over elkaar (begin met sneaker-sokjes en dan wat langere er overheen) en gaat ook dat beter. Dus misschien iets comfortabeler.

En tenslotte let ik toch wel iets beter op het rust en regelmaat principe. Maar omdat hij nu toch ook wat meer slaapt (al is het standaard nog wel 10-30 minuten huilen voordat het zover is), is dat toch ook wel iets makkelijker te doen. Voorheen was hij zo over de rooie dat ik hem echt niet eens in bed hoefde te leggen. Hij hield het huilen dan rustig vol tot het echt weer zijn tijd was voor de volgende voeding.

Hij huilt nu trouwens ook anders, en hij overstrekt 80% minder. De volgende stap zou inbakeren zijn geweest, maar dat is gelukkig niet meer nodig.

Wij krijgen weer wat meer energie en onze Bob krijgt het ook steeds beter naar zijn zin! We zijn allemaal superblij dus, want dit is toch veel meer wat we gehoopt en verwacht hadden. Ik ben bijna weer een beetje bijgewerkt en kan als hij zo doorgaat misschien straks eindelijk eens in een boek over de ontwikkeling gaan beginnen ofzo. Het vooruitzicht alleen al...

18. Cis

Cis Actief lid

Jun 12, 2006
    274
    0
    0
    Btw: Ik had ook al een buikdrager (shelter van lodger) gekocht en dat vindt hij wel heerlijk.
    Maar dat hielp dan ook alleen maar als ik hem erin rondsjouwde en daarmee kwam hij dus niet echt van het huilen af en had ik dus nog geen tijd voor andere dingen.

19. lianne

lianne Bekend lid

Nov 19, 2005
    893
    0
    0
    groepsbegeleidster
    heel herkenbaar,
    Dimphy uiteindelijk toch moeten inbakeren met de pacco doek, bakerzak werkte niet bij haar.
    bij consultatie bureau uitleg over rust en inbakeren gehad, als je je hier aan houd gaat het echt iets beter.
    Ik kan nog niet van de daken schreeuwen hoe goed het gaat hor, dimphy nu sinds 2 dagen nit meer ingebakerd, ik loop me ook weer een rotje voor de speen!
    Erg frustrerend.....
    Hoop ook op betere tijden.

20. kissie

kissie Fanatiek lid

Apr 18, 2006
    1,494
    1
    0
    bevalt die draagzak van prenatal?

Share This Page