Onze dochter drinkt al vanaf de geboorte heel snel. Dus dr Brown speen s op de difrax fles gezet en dat ging goed. Niet langzaam maar langzaam genoeg. Nu doet ze de laatste dagen weer heel snel drinken. Binnen 10 minuten is de fles echt wel leeg. Is dat een teken dat ze meer moet hebben( ze krijgt nu 5 x 120/4) of moet ik gewoon hoeveelheid zo laten en een prematuur speen gaan halen zodat ze er hopelijk weer wat langer over gaat doen?
Wij hadden hetzelfde probleem. Pas na 20 minuten is de zuigbehoefte vervuld. Wij hebben dus een prematuurspeen van dr brown. Gaat helemaal top, zo'n 25 minuten nu over de fles van 135+4,5 schepje.
Gebruik je een fopspeen na de voeding? Dit hielp super bij mijn dochter! Ze dronk/drinkt heel snel en laat, ondanks de fopspeen, goed merken of de porties wel groot genoeg zijn. De kraamzorg heeft haar een speentje gegeven (in overleg met mij) vanwege de extreme zuigbehoefte en het gulzige drinken. Hierdoor werd de zuigbehoefte beter bevredigd. Bijkomend voordeel is dat het beter voor het gebid is dan duimen en in de toekomst makkelijker af te leren is.
10 minuten is te snel ongeacht de grote van de fles. Het advies is (15-)20 minuten. Level 1 van dr brown is doorgaans langzamer dan drifrax s. Die speen zit erbij als je een fles koopt, dus misschien kan je die eerst proberen?