Ons zoontje is nu dik 4 maanden en we zijn pas begonnen met fruithapje geven. Hij heeft al een mooi ritme ontwikkeld (zelf) en daar past het ook mooi in Vandaag ziet het er zo uit 8.00 wakker - fles wassen aankleden, spelen. 10.10 op bed 11.10 wakker fruithapje gegeven, een paar lepeltjes en het meeste ging er weer lekker uit hoe laat geef ik nu de fles? Zelf dacht ik nu straks maar, want dat beetje fruit vult natuurlijk niet echt. Hoe doen jullie dat?
ligt eraan. hoeveel flessen krijgt hij per dag?? en 8 uur de 1e, wanneer geef je hem normaal de 2e?? fruit is nu nog voor erbij. en zeker die paar hapjes vullen nog niets. je het fruit 's ochtends kunnen geven. tussen de fles en z'n slaapje in. of gewoon 's middags rond een uur of 3. hier krijgt kleine dame de fles en rond 9.30 uur d'r fruit.
Fruit moet je echt zien als tussendoortje dus ik zou het fruitje geven als hij net wakker is en dan zijn flesje als hij bijna weer naar bedje moet of andersom natuurlijk ik zal niet heel je schema omgooien voor het fruithapje
heb hem nu rond 12 uur de fles gegeven niet meteen na het fruit en ook niet te lang er tussen. Hij krijgt rond 8, 12, 16 en 20 uur een fles De tijden wisselen wel eens een beetje! Hij gaat nu zo weer op bed
En niet misselijk ofzo?? zo niet zou ik het gewoon zo houden en elke dag een hapje meer geven lekker vinden ze het he??
Tot je kind 6 maanden is mag vast voedsel nog geen melkvoedingen vervangen. Je geeft hapjes NAAST de melk, niet in plaats van. Kunstvoeding belemmert de opname van voedingsstoffen uit vast voedsel, dus zorg dat er een pauze van zeker een uur tussen hap en fles zit. Als het meeste er toch weet uitkomt, waarom zou je het dan al zo vroeg geven? Naar buiten werken met de tong betekent dat je kind er nog niet aan toe is. Spugen ook.
Jullie kindje van 4 maanden krijgt 20,00 de laatste fles, en dan om 08.00 de eerste weer? Wauw super, ben wel een beetje jaloers. Onze spruit is 6,5 maand en krijgt nog steeds een nacht fles