ik ben inmiddels wat aan het rondkijken naar een winterjas. nu zie ik diverse leuke van verschillende merken, en weet niet hoe alles valt. Heb ook geen idee welke maat ik het beste kan kopen. Ons mannetje zit nu qua bovenkleding goed in maatje 80. Broekjes 74/80. De merken die ik heb gezien en die me aanspreken: babyface name it lief! en Noppies Iemand die me iets wijzer kan maken?
Ik zou naar een winkel gaan om te passen en anders online bestellen bij een winkel/site waar je weer gratis retour kunt zenden. Het wisselt bij oa Noppies en Lief! nogal eens hoe dingen vallen.
Ik weet dat name it vrij ruim valt qua jassen. Mijn zoontje draagt ook maat 80 (is vrij dun) dus ik heb een jas in maat 80 gekocht via internet maar dienis echt nog wel te groot. Ik begin dus met de winterjas van vorig jaar, dat is maat 74 en die zit nog goed ennmisschienndat hij tegen t einde van de winter (hopelijk) in die van name it past. Dirkje valt wel mooi op maat moet ik zeggen, daar zou je een 80 van kunnen hebben denk ik. Maar ik zou voor de zkerheid je zoontje laten passen.,,,
Ik denk dat als je echt tot maart met een winterjas wilt doen je een 86 beter kan nemen. Als je zoon nu al de 80 cm aantikt gaat hij met 80 hooguit 2 mnd doen. Ik heb voor mijn meisje van 1,5 maat 104. Ze zit nu nog in maat 98/104. Ze was 1 mnd geleden nog 97 cm. Dus denk/hoop dat ze het met maat 104 gaat redden. Heb voor haar dus een halve maat groter gehaald. Ze is juist na haar 1ste verjaardag hard gaan groeien. Hopelijk doet ze nu iets rustiger aan. Denk dat maat 86 beter bij je zoon zou zitten in de winter. Moet ook trui en ondergoed onder kunnen.