mijn ventje spuugt sinds een paar dagen ineens best veel. hij drinkt al vrij kort (borst) en is dan meestal ook niet 3 uur lang verzadigd maar wil vaak tussendoor nog wel wat drinken. nu drinkt ie 5 min krachtig en als ik hem dan tegen mn schouder aan rechtop zet en op zn rugje klop boert ie vaak 2 of 3x heel hard en krachtig waarbij veel melk terugkomt. niet een mondje maar echt een mond vol stroperige melk. ook hoor ik hem na het drinken zich veel verslikken in opkomende melk en slikken. ik laat hem liefst ene half uur rechtop zitten na voeden maar daarna gebeurd het soms nog wel. is dit normaal? heeft iemand nog tips? vind het zo zielig. vooral als ik hem te slapen leg. dan komt het ook wel eens omhoog. en soms issie snel weer wakker, ik vermoed door opkomende melk in zijn keeltje..
Klinkt als verborgen reflux .Wel gek dat hij er dan pas nu last van krijgt, dat is bij mijn weten meestal veel eerder, een week tot een paar weken na de geboorte. Je zou het even op het cb kunnen overleggen of je zou eens Nutriton kunnen proberen te geven voor de voeding. Hoofdeinde van het bedje omhoog wil ook wel helpen. Maar als hij er echt last van heeft, echt pijn enzo, zou ik toch even langs de ha of ka gaan, er zijn goede medicijnen tegen als het inderdaad reflux is.
hij lijkt geen pijn te hebben. schrikt er alleen soms een beetje van maar piept niet. wat is nutriton?
Nutriton is johannesbroodpitmeel, kun je met een beetje water een papje van maken en als je dat voor of tijdens de voeding geeft, dikt het wat in waardoor het minder makkelijk naar boven komt. Te koop bij Kruidvat etc
Nutriton helpt enorm. mijn meissie had vanaf t begin last van mondjes terug geven tijdens boertje.. en gebruik nu al 2 maanden nutriton en helpt super!
Kan inderdaad goed helpen, bij ons hielp 't niet genoeg en Irem krijgt nu medicijnen. Maar als de reflux niet te erg is helpt Nutriton vaak heel goed en ja dat is beter dan medicijnen natuurlijk
nou ik heb de nutriton gekocht en net geprobeerd. hij vind het echt niet lekker. kijkt me aan met een vies gezicht en laat het weer zijn mondje uitkomen. moet voor en na de bv dus is best lastig. heb erna net 2 kleine beetjes er in gekregen door op de punt van een banaan te smeren en hem daar aan te laten sabbelen, dat vind ie heerlijk namelijk. maargoed iedere x een banaan gebruiken lijtk me wat lastig. hoe doen andere mensen dit?