Baby 3 maand laat nachtfles niet vallen, maar overdag een fles hoe dit veranderen?

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door tamtam78, 18 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tamtam78

tamtam78 VIP lid

12 jul 2008
    5.303
    41
    48
    Vrouw
    huisvrouw en schoonmaakster
    Gelderland
    Mijn dochtertje is 3 maand.
    Het valt mij op dat ze wel flessen laat vallen, maar niet de nachtfles.
    Vandaag komen we waarschijnlijk ook op 4 flessen uit met de nachtfles erbij. Hoe kan ik dit veranderen dat ze overdag die 4 flessen gaat drinken?
    Gisteren was het 2.15 uur, 8.00 uur, 12.45 uur(toen werd ze wakker)toen wilde ik haar om 16.45 uur een fles geven en daarna om 19.45 uur, maar om 16.45 uur wilde ze niks drinken half uur later nog geprobeerd toen heeft ze 70 cc gedronken en kon ze het redden tot 19.15 uur. Als ik had gewacht op haar was ze denk ik rond 18.00 uur gekomen, maar dat vind ik te vroeg voor een laatste fles en om daarna nog een fles rond 21.00 uur te doen vind ik te laat, want ze blijft beneden tot de laatste fles.
    Haar wakker maken voor de fles heeft geen zin ze slaapt dan net zolang als dat we haar niet wakker maken.
    Haar overdag eerder laten drinken heeft alleen zin als ze kleinere flessen krijgt anders heeft ze geen honger.
    Ze woog begin van deze maand 6500 gram.
    Ik bied haar flessen van 180+6 aan die gaan soms leeg maar zoals vanmorgen laat ze 85 cc staan.
    In de laatste fles doe ik voeding voor hongerige baby's, maar ook dat maakt niet uit wat met gewone voeding slaapt ze net zo lang.
    Ze heeft wel nachten doorgeslapen, maar sinds een paar weken gebeurd dit niet meer.
    Heeft u tips voor mij?

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hoi,
    Het verschilt per kindje wanneer ze de nacht door gaan slapen. Misschien dat ze hier nog niet aan toe is. Hier is niet direct wat aan te veranderen. Het is wel goed om te stoppen met Friso Extra en alleen Friso Standaard te geven. Je dochter heeft in ieder geval geen extra verzadiging nodig.
    Qua hoeveelheid voeding per 24 uur zit ze aan de lage kant. Het is fijn als ze in ieder geval rond de 700 ml drinkt. Misschien dat je toch tussendoor nog een flesje kunt aanbieden en daardoor de tijden verschuiven.
    Groetjes Angelique

3. tamtam78

tamtam78 VIP lid

12 jul 2008
    5.303
    41
    48
    Vrouw
    huisvrouw en schoonmaakster
    Gelderland
    Ik heb gisteren jeugdzorg gebeld zij dacht dat Maylin doordat ze er overdag ook 5 uur tussen laat ze het dag en nacht ritme aan het omdraaien is, dus zij raadde aan om alleen de ochtend en de laatste fles 200 cc te geven en de rest 165 cc zodat ze wel om de 4 uur komt overdag.
    Verder raadde ze ook aan om haar wel wakker te maken voor de laatste fles rond 22.00 uur, omdat we anders de nachtfles erin blijven houden.
    Ze red het nog niet zolang zonder fles.
    Bij de fles van 19.00 uur zou ik een schepje minder kunnen doen zodat ze om 22.00 uur de fles wel leeg drinkt.
    Mocht ze 's nachts wel komen dan moet ik eerst de speen geven of een slokje water en als dat niet werkt een klein flesje en die afbouwen.
    Nu heeft ze waarschijnlijk een ritme om om 2.15 uur wakker te worden, dus nu moeten wij helpen dat ze weer in slaap valt.
    Als ze om 22.00 uur een voeding heeft gehad moet ze zonder voeding verder kunnen slapen met haar leeftijd en gewicht.
    Ik moest ongeveer 800 cc op een dag aanhouden.
    Gisteravond om 22.00 uur een fles gegeven en ze heeft tot 5.00 uur geslapen, dus dat is al een stuk beter.
    Heb haar eerst nog een speentje gegeven, maar om 5.30 uur wilde ze een fles.

4. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hallo!
    Goed om te horen, zeker een goed advies!
    Succes!
    groeten Femke

Deel Deze Pagina