Mijn dochtertje is nu 3 mnd en hangt qua kledingmaat een beetje tussen 56 en 62 in. Van beide maten heeft ze nu wel kleertjes aan, is maar net hoe het valt. Maar heel veel shirtjes en broekjes van 56 passen haar prima in de breedte en qua mouwlengte, maar worden zo kort! Haar buikje begint onder de shirtjes uit te piepen en de broekjes worden wat driekwartbroekjes zeg maar. Maar de shirtjes van 62 zijn vaak veel te breed en de mouwen veel te lang! Terwijl ze qua lengte wel goed zitten. Broekjes past ze ook nog wel maat 50, die worden alleen wat kort, maar ze heeft ook wel broekjes 62 aan. Heeft ze nu zo'n lang rompje met korte armpjes of maken ze die kleertjes zo raar? Ik heb vooral kleertjes van de Hema, Prenatal en C&A. Maar ook twee shirtjes van Lief, die hetzelfde probleem hebben, terwijl dat toch wat een luxer merk is toch?
lief vind ik zo wie zo een rare pas maat. Ons dochtertje zit in maat 74/80 maar van lief heeft ze een shirtje 98 en die komt net over haar buik en is heel breed. Hema past over het algemeen wel redelijk, prental ook wel. C en A is maar net wat je hebt, als je stretsh kleding koopt dan zit het goed, niet tshirts ofzo. Dus nee dnek niet dat het aan je kindje ligt.
Volwassenen hebben toch ook allemaal een ander lijf. De een een langer bovenlijf, de ander langere benen etc. Maar het lijkt me wel lastig wat je omschrijft.
mijn zoon heeft het ook, hij is gewoon slank en lang. Hij heeft bijvoorbeeld vandaag romper maat 50 shirt 56 broek 68 (straks aangetrokken om zijn buik anders past het niet ) gewoon kijken bij de kleetjes op je kindje van maten ga ik al heel lang niet meer uit haha.
Mijn dochter had en heeft nogsteeds lange benen en een smalle bouw. Dus ze heeft kwa lengte met broekjes maat 80/86 nodig maar kwa taile nog 74! Hahaha.. Hier passen de goedkope leggings van de zeeman bijvoorbeeld nog het beste en H&M toen ze net was geboren. De duurdere merken passen niet persee altijd beter dus.
Hier ook kleertjes varierend van maat 68 tot 80. Echt geen touw aan vast te knopen. De ene broek maat 68 is te klein en de ander moet je nog omslaan. Wel irritant met kleertjes kopen.
Hier precies hetzelfde. Dochtertje draagt vooral 62, maar de mouwen van shirts zijn te lang. Shirtjes van Lief vallen hier raar, heel kort en veel te breed.
Onze dochter heeft snel te korte broeken en toen ze kleiner was waren ze al snel te krap rond de taille. Shirtjes zijn snel te kort aan de onderzijde, maar de mouwen weer te lang... Broeken koop ik dus vaak wat groter, zodat ik de pijpjes om kan vouwen. Verder zorg ik ervoor dat er in de tailleband elastiek ziet of dat ik deze met knoopjes (aan de binnenzijde) kan verstellen. Gelukkig heeft ze niet meer zo'n bolle babybuik en kan ze dus meer merken broekjes aan!
Ik merk een duidelijk verschil tussen de merken. Prenatal vind ik waardeloos...het krimpt heel vreemd. Het worden allemaal korte brede (vierkante )shirts met lange mouwen en de broeken worden na een wasbeurt driekwartmodellen. Ik was trouwens altijd op 30/40 graden, kort programma. Bij de hema heb ik dit ook, alleen duurt het wat wasbeurten langer voor het model eruit is. Ook hangt het er van af of het stretch is, dit blijft wel mooi. Het ligt dus echt niet aan je kindje! Mijn zoontje verzuipt bijvoorbeeld in alle spijkerbroeken van de hema en h&m, ik moet de band zo aansnoeren dat het net pofbroeken lijken. Als ik een maat kleiner koop is de broek weer te kort....heel handig dus.
Hier precies hetzelfde hoor, ook altijd zo geweest. De meiden vooral, en die zijn wel lang en slank, maar echt niet raar qua vorm. H&M past al een stuk beter dan Hema en verde zitten ook kleertjes van Imps&Elfs, Esprit en Petit Bateau goed. Feetje, Ducky Beau, Zeeman en zo nog veel meer probeer ik shirtjes al nieteens meer.. Broeken moet ik ook vaak flink aansnoeren, dus daar wel opletten dat ze bovenin zo'n elastiek hebben dat je aan kan trekken. Het is dus even zoeken naar welke merken wel en niet goed zitten, maar er zit wel echt verschil tussen verschillende merken! Mouwen sla ik trouwens nog steeds bijna altijd een slag om - maar dat is ook omdat ze duimen en de mouwtjes anders altijd nat zijn .
Gelukkig maar dat er meer last van hebben! Heb ik toch niet een raar kind Heb het idee dat ze gewoon een lang, smal rompje heeft in verhouding, maar als ik haar bloot zie dan heeft ze juist zo'n gezellig rond buikje vind ik Maar het idee van korte vierkante shirts met lange mouwen komt dus meer voor, toch raar hoor dat ze dat niet anders maken.. Vind ik trouwens ook met rompertjes van de hema, de 'standaard' die per 2 verpakt zitten bevallen mij prima, maar de 'leuke' vaak die met spaghettibandjes daar krijgt de helft ook zo'n raar model van na 1x wassen! 2x te breed en veel te kort! Maar goed, ik zal dus moeten gaan leren kleertjes te beoordelen op het blote oog ipv op het maatlabeltje
Hier ook een meid met een lang en beetje mollig bovenlijfje en korte beentjes. Hema zat in het begin voor gene meter. De mouwen moest ik allemaal omslaan of bij het boekje was het te kort. Andere merken zijn me niet zo duidelijk bijgebleven. Met de zomerkleding met korte mouwen was het geen probleem meer. Dan kocht ik gewoon een maat groter. Sowieso qua bovenkleding kan ze wel een maatje groter gebruiken. Ze is nu niet meer zo mollig, maar qua bovenlijf is ze nog steeds lang in verhouding met haar benen. Ze was laatst 77cm, maar rompers 74/80 past ze niet meer. Terwijl ze vandaag nog wel een legging maat 68 aan kon?!!
Feetje zit echt heel goed bij Twan, maar qua maatvoering is dat ook wel heel wisselend. Vingino zit perfect, Z8 is veel te groot, maar wel mooi van vorm. Lief! zit inderdaar raar, korte romp en lange mouwen... Dirkje zit perfect, maar daar is weinig van. Prenatal vind ik waardeloos om bovengenoemde redenen.
Ik vind persoonlijk dat de kleertjes vaak een hele vreemde verhouding hebben en dan juist de duurdere merken
Shirtjes van bakkaboe vallen vrij smal en wat langer. Voor onze bollie niet zo handig haha. En zijn goed betaalbaar. Stretchrompers van Hema zijn ideaal. Lief valt idd wat breed, Hema vaak ook.