1 jaar en 's nachts ineens willen drinken

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Dorianne, Jan 10, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Dorianne

Dorianne Fanatiek lid

Oct 27, 2009
    1,608
    1
    0
    gehandicaptenzorg
    mij zoon van 1 wordt al 3 dagen wakker en begint te huilen, hij wil eten.

iemand ervring en wat deden jullie?
    wel of niet drinken geven op dze leeftijd (slaapt vanaf 4 maanden door). Hij wil alleen melk of pap maar geen water of ranja :$

ik vindt eigenlijk van geen eten maar twijfel tevens ook, ik weet als ik het hem geef hij verder slaapt, nu kan hij lang huilen...
    Hij is van nature een klein drammertje als hij zijn zin niet krijgt :$ qua eten en spelen

2. red88

red88 VIP lid

Dec 3, 2008
    13,137
    0
    0
    Als hij honger heeft, zou ik 'm eten geven. Misschien is het even een fase, groeispurt? Je zou kunnen kijken naar z'n eten overdag of hij voldoende binnen krijgt.

3. Emmarijn

Emmarijn Fanatiek lid

Jun 21, 2011
    2,548
    2
    0
    Hier hadden we met die leeftijd ook opeens weer een nachtvoeding (of eigenlijk een late avondvoeding). Ging vanzelf weer over. Vast een groeispurtje ofzo, was ook nadat ze ziek was geweest.

4. Racegirl

Racegirl Niet meer actief

Ja hier ook een nachtvoeding mijn zoontje is iets jonger 10 maanden. Sliep voorheen ook altijd door. Hij krijgt het altijd van mij als hij erom vraagt. Hij zal het wel even nodig hebben denk ik dan. Het wordt nu ook al minder. Hij komt er af en toe nog voor. Succes!

5. mamv1

mamv1 Niet meer actief

Ik zou het hem dan gewoon geven, het kwam hier ook wel voor. Hier wil mijn zoontje 's nachts ook nog wel eens een flesje (gewone) melk

6. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

Nov 15, 2009
    4,613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    Ik zou hem ook gewoon een flssje melk geven. Zelfs onze zoon krijgt,als hij wakker wordt en niet meer kan slapen een flesje warme melk. Dat is dan niet voor de honger maar gewoon even een knuffelmomentje/rustmomentje met mama. Met oud&nieuw bijvoorbeeld werd hij wakker om 22:30 en was knuffel kwijt. Hij was daar een beetje van ontdaan (ook omdat hij bang was) dus heb ik hem mee naar beneden genomen en heb een flesje melk in de flessenwarmer gezet. Ondertussen hebben we even naar buiten gekeken en nogmaals uitgelegd waarom er zoveel "boemboem" is enz. Naderhand kon ik hem na zn flesje weer terug leggen in zn bed om 23uur en is hij gaan slapen tot de volgende ochtend. Dus ik zou zeggen gewoon geven,als hij normaal doorslaapt gaat hij dat echt wel weer doen en zal het geen gewenning worden!

7. Duchess

Duchess VIP lid

Jan 26, 2006
    11,503
    3
    38
    Eindhoven
    Gewoon geven joh! Hij wordt toch niet voor niets wakker. Misschien inderdaad een groeispurtje.
    Wij hebben nog steeds dit soort fases (bijna 3) en vaak heeft ze dan idd een groeispurt. Soms eet ze snachts gewoon een banaan of bak yoghurt ofzo weg. Dat duurt dan een week en dan is het weer klaar.

8. vaddie

vaddie Fanatiek lid

Nov 30, 2010
    4,016
    1
    38
    Female
    In de buurt van Utrecht
    Hier een dochter van nog net geen jaar en de afgelopen 3 weken kwam ze soms wel 3x s'nachts voor een fles. En dat terwijl ze vanaf 4 maanden doorsliep. (behalve tijdens sprongen)
    Ook overdag eet ze als een bootwerker.
    Gisteren haar voor de gein eens opgemeten en ze is bijna 2 cm gegroeid in die 3 weken!
    En spontaan afgelopen nacht doorgeslapen. :)

Denk idd aan een groeispurt. Misschien in combi met 13 maanden sprong?
    Zou gewoon lekker een flesje melk geven. Ze worden er niet voor niets wakker voor. (kon bij mijn dochter haar buik soms horen knorren)

9. sundance11

sundance11 Actief lid

Jul 24, 2011
    328
    0
    16
    Mijn dochter is nu 13 maanden en kwam vorige week opeens ook weer 2 nachten achter elkaar en wilde niet meer slapen ( heb er ook een topic over gemaakt). Maar toch na de fles sliep ze weer.
    En nu slaapt ze opeens tot 6.30-7.30 terwijl ze al maanden standaard 5 uur wakker werd.

Gewoon een flesje geven dus. Mijn ervaring is dat ze er niet aan gaan wennen. Ze komen als ze het nodig hebben.

Share This Page