Hoevaak en hoeveel voeding op een dag?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Beeby, 20 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Beeby

Beeby Lid

20 mrt 2012
    24
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

Sinds 2 weken ben ik gestopt met de bv. Ik geef mijn zoontje van 8 weken oud nu fv. En dat doen we als volgt: ik geef hem per keer 120 ml water ( moet de voeding dus nog bij ) Dit verdeel ik over twee x & geef hem tussendoor een schone luier. Het drinkt namelijk niet veel in 1 x. En als we het in 2 porties doen komt het vaak wel op. Hij komt nog ongeveer 7 x op een dag. En na de voedingen overdag leg ik hem elke keer nog even op bed, want hij is dan echt even aan slapen toe. Maar elke keer na een uur is hij weer klaar wakker. Dan nemen we hem mee naar beneden, maar daar begint hij dan vaak weer te brullen of hij laat zien dat hij toch eigenlijk nog wel moe is. Maar in zijn bedje slapen wil hij dan niet meer. En nu vind ik het dus heel lastig, heeft hij gewoon echt enorme honger of is hij gewoon nog elke keer zo moet dat hij daardoor zo brult. We hebben ook al geprobeerd om iets meer in de fles te doen, maar dan laat hij gewoon wat staan. Hoe vaak geven of gaven jullie jullie kindje voeding op een dag? Is het normaal dat hij nog 7 x op een dag wil drinken?

Groetjes ons

2. Olifantje

Olifantje Fanatiek lid

25 sep 2008
    3.327
    298
    83
    Hoe oud is je kindje en hoeveel weegt hij?

3. Beeby

Beeby Lid

20 mrt 2012
    24
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hij is 8 weken oud en weegt ongeveer 5500 gram.

4. rus05

rus05 Bekend lid

31 mrt 2011
    643
    1
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Beeby,

Ik ben ook gestopt met bv en overgegaan op fv. Mijn dochter is nu 10 weken oud en komt ook 7 keer per dag voor een voeding van 120 ml met 4 schepjes. Alleen de laatste voeding 's avonds wil ze 150 ml, en dan de voeding in de nacht 90 ml. Het lijkt me op zich niet weinig wat je kindje krijgt, maar is wel een stukje zwaarder dan mijn dochter toen ze 8 weken was.

5. juffie29

juffie29 Actief lid

10 apr 2009
    280
    0
    16
    Hoi Beeby,

Mijn dochter is nu ruim 7 weken. Zij weegt ook ongeveer 5500 gram. Zij krijgt 5x 180+6 aangeboden. (ze drinkt niet altijd alles op)Ze drinkt om de vier uur.
    Zeven voedingen lijkt mij erg pittig. Dan blijf je voeden;)
    Om de hoeveel uur voed jij dan? Misschien kan je het rekken tot 4 uur ertussen, dan drinkt je baby misschien ook wel meer....
    Succes!

6. Beeby

Beeby Lid

20 mrt 2012
    24
    0
    0
    NULL
    NULL
    Met de nachtvoeding geef ik indd ook meestal 90+3. Als ik dan 120+4 geef laat hij toch altijd best wel wat staan. En ik zou indd heel graag om de 4 uur willen voeden. Maar het kost ons al enorm veel moeite om hem om de 3 uur te voeden. Hij krijst na 2 uur alles al bij elkaar. En als we hem dan voeden is hij weer even rustig. Maar ik heb ook het idee dat hij misschien dan gewoon nog erg moe is. Want hij doet tussen de voedingen door korte slaapjes van ongeveer 3 kwartier. Precies een uur nadat ik hem neer heb gelegd wordt hij weer wakker. Maar eenmaal beneden gaapt hij wel en dommelt hij zelfs soms nog weg. Hoelang sliepen jullie kindjes tussen de voedingen door ongeveer met 8 weken?

7. Olifantje

Olifantje Fanatiek lid

25 sep 2008
    3.327
    298
    83
    Heeft hij misschien een speentje? Als mijn zoontje 45min geslapen had, dan gaf ik hem zijn speentje en meestal ging hij wel weer 45min slapen.
    De voedingen rek ik door een badje te geven, te gaan wandelen, enz..
    Hier is het ook vaak erg lastig omdat hij soms niet langer dan 45min slaapt maar hij is wel nog moe want hij zit dan te gapen. ;)

8. Beeby

Beeby Lid

20 mrt 2012
    24
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja hij heeft wel een speen. Maar als hij eenmaal wakker in zijn bedje ligt dan wil hij zijn speen ook niet. Maar hij is nu misschien ook nog gewoon gewend dat hij na dat uur er elke keer ook uit wordt gehaald. Misschien moet ik hem dan daarna maar gewoon even weer terug leggen. Maar zit er al vooruitgang in dan door het wandelen enz? Want op een gegeven moment dan moet het wandelen etc. gewoon weg gelaten kunnen worden natuurlijk.

9. Peet012367

Peet012367 Bekend lid

20 feb 2011
    579
    0
    0
    Ik herken idd wel het proberen te rekken tussen de voedinge, ik doe t volgende;
    Stofzuigen, bij het monotone geluid is hij meteen weer in diepe slaap
    Wandelen, of in wandelwagen in woonkamer heen en weer ( gisteren heb ik groente gesneden met een voet op de wagenbak, zodat ik kon koken en wiegen tegelijk..
    In bad doen.....
    Liedjes zingen en op de arm heen en weer door de kamer dansen..
    In z'n wipstoel zachtjes wiebelen...

Mijn kleine is 7 weken en krijgt op deze manier 6x 150 plus dan nig de schepjes. Als het aan hem ligt, blijft hij eten;) hij krijgt ook al forte...

Succes!

Deel Deze Pagina