Hoe uitproberen of fles minder kan?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door rus05, 21 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. rus05

rus05 Bekend lid

31 mrt 2011
    643
    1
    0
    NULL
    NULL
    Hoi allemaal,

Graag wat advies over flesvoedingen aangezien ik hiervoor bv heb gegeven! Mijn dochter is nu bijna 11 weken oud en krijgt 7 flesvoedingen op een dag van gemiddeld 120 ml + 4 scheppen. Een etmaal ziet er meestal zo uit:

2.30 90/3
    6.30 120/4
    9.30 120/4
    12.30 120/4
    16.00 120/4
    19.00 120/4
    21.00 150/5

Nou vind ik 7 voedingen per etmaal wat veel voor een baby van bijna 11 weken (of vergis ik me daarin?) en 's ochtends komt ze soms elke 2 uur omdat ze volgens mij - na een goede nacht - niet genoeg heeft aan die 120 ml. Ik zat daarom te denken dat het misschien goed is om te proberen om richting 6 flessen van 150 ml te gaan in plaats van 7 van 120 ml. Hoe hebben jullie dat aangepakt/zouden jullie dat aanpakken? Ik dacht zelf om 1 fles 150 in plaats van 120 te doen, dat een paar dagen, en dan de volgende, of zoiets? Alvast bedankt voor jullie tips!

groetjes Rus05

2. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Gewoon op verzoek? Ik geef mijn jochie van nu 3 maand ook op verzoek voeding. Hij kan zelf goed regelen hoeveel hij wil drinken.
    Meestal krijgt hij 6x150/5 aangeboden, en drinkt hij die net niet op. Soms een 7e fles en dan een kleintje tussendoor. Soms maar 5 flessen overdag, maar dan die 6e in de nacht..

Ik zou gewoon 150/5 gaan geven, zeker als die 120/4 opgaan. En dan kijken wat ze er mee doet. Als je dan een paar dagen verder bent, kun je evt wel weer een schema bedenken rondom haar nieuwe patroon als je dat liever doet..

3. rus05

rus05 Bekend lid

31 mrt 2011
    643
    1
    0
    NULL
    NULL
    Hoi deepfreeze, ik voed sinds dag 1 op verzoek maar dat betekent nu soms dat ik 's ochtends tot begin middag elke 2 uur aan het voeden ben. Voor mezelf vind ik dat niet erg maar merk dat zij daardoor eerder wat last heeft van krampjes; vandaar dat ik dacht dat het misschien handiger zou zijn om ongeveer dezelfde hoeveelheid te verdelen over minder flessen waar ze dan wel meer tijd tussen moet laten zitten, anders heeft het geen zin denk ik. OK, heb nu 150+5 gegeven en ga gewoon kijken wanneer ze weer komt voor een voeding. Als er nou weer kort tijd tussen zit, dan weer terug naar 120? Want ik neem aan dat 7 flessen van 150 ml teveel is voor haar? Bedankt!!

4. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    7 flessen a 150 is wel teveel. Ze mag max 30 schepjes op een dag. Dus 6x150/5 is de max. of 7 x 120/4, dan heb je 2 schepjes over.

Ik zou het even proberen vandaag. Mijn jochie dronk ook soms 150/5 om de 2 uur, en dan maakte ik me zorgen. Maar dan kwam hij 's middags om 17.00, dan maakte ik hem om 23.00 wakker en was het vervolgens 6.00. Dus hij was gewoon aan het voltanken overdag..

En even opletten of het echt honger is als ze wakker wordt.. Heb de neiging wel gehad om er dan maar een fles in te stoppen na 2 uur, terwijl hij eigenlijk alleen wakker was en wilde spelen. Of dat hij zichzelf wakker had gemaaid met zijn handjes en dus nog wel verder kon slapen..

5. rus05

rus05 Bekend lid

31 mrt 2011
    643
    1
    0
    NULL
    NULL
    thanks deepfreeze. ja, daar heb je gelijk in, over een fles erin stoppen. soms gaf ik haar maar had ik tijdens het drinken eigenlijk niet echt de indruk dat ze nou zo hongerig was. wat sinds kort werkt, is haar een fles laten zien. als ze er niet op reageert, heeft ze geen honger. heeft ze wel honger dan begint ze te kraaien en met haar armpjes te zwaaien. heel schattig trouwens!

ja precies, ik ga me dan druk maken, zo van 'het is nog maar 15.00 en ze heeft al zo en zoveel gehad'. ga ik proberen niet te doen en maar te zien hoe ze het regelt vandaag.

Deel Deze Pagina