Mijn lieve meisje van 3 maanden geef ik nu 5 voedingen. 4 van 200 (soms laat ze iets staan) overdag en 1 in de nacht. Om1900 gaat ze slapen na haar fles en komt dan om een uur of 3 in de nacht. Ik zou zo graag willen dat ze dat niet meer deed! Ik heb haar een keer geprobeerd wakker te maken rond 2300 maar kreeg haar niet wakker en geen drup erin. Ze weegt 7 kilo dus zou in principe op 4 voedingen mogen maar ze wil in de nacht die ene er nog wel bij. Punt is dat ik doodop ben door allerlei zaken waar ik niet over uit wil weiden hier maar een late avond fles of doorslapen zijn mijn opties, niet meer die 3 uur fles...ik kom daarna ook nooit meer in slaap trouwens. Heeft iemand tips? Grotere flessen lijkt me niet deze zijn al groot en ik heb ze pas deze week zo groot gemaakt. Ervaringen? Zal ze hierop 'vanzelf' een keer gaan doorslapen van 7 tot 6 bijv.? Of moet ik daar in sturen? In principe krijgt ze dus altijd voeding op verzoek, ik heb haar behalve die ene keer nog nooit voor eten wakker gemaakt. Gewoon nog een maandje (hopelijk) geduld hebben? Bedankt voor het meedenken! En ik gun mijn liefje heus haar fles, begrijp me niet verkeerd!
Hoi hoi. Ik weet niet wat je allemaal geprobeert hebt. Neem aan dat je om de 4 uur voedt?? Mischien zou je dan kunnen proberen om elke dag ietsjes meer tijdt tussen de voeding te laten zitten. Bijv. ma om de 4.10 di om de 4.15 enz. Ook zou je kunnen kijken of je kindje snacht's de speen accepteert om zo toch eventjes wat tijdt te rekken?? Het zal dan niet in een keer de goede mtijden zijn maar mischien is het te proberen. Sccs iig.
Ik denk ff met je mee: Misschien kun je je kindje niet om 23:00 wakker maken, maar om 22:00 uur? Soms zijn ze dan net in een minder diepe slaap. Of de flessen een beetje rekken en om 20 of 21 uur de laatste geven? De laatste fles 210 geven? Sommige kinderen reageren er goed op, maar sommigen helemaal niet: rijstebloem vanaf 4 maanden door 1 van de flessen doen? Kleiner flesje geven in de nacht en dat afbouwen? Steeds kleiner of verdunnen, of zelfs water geven (iets opgewarmd)? Lastig hoor!
Dank voor jullie reacties! Vind het ook erg lastig. Vanavond heeft ze de laatste fles maar 100cc gedronken om 1900, mevrouw wilde slapen en weigerde echt nog een slok te nemen. Ik heb haar ook al om 2200 eens geprobeerd te voeden, zonder succes. En in de nacht wordt ze echt van de honger wakker, haar dan niks geven is ook zielig.... dat wil ik liever niet. Nogmaals haar proberen te wekken misschien toch. Anders ben ik bang dat ik echt nog maanden aan die nachtvoeding vast zit, ik lees hier zo veel over 2300 laatste fles, lijkt me zo heerlijk om te kunnen slapen. Fles van 1900 naar 2100 uitstellen heeft geen zin, dat houdt ze niet wakker...... Iemand anders misschien iets vergelijkbaars? Flessen overdag 4 keer en altijd nog 1 in de nacht (en de eerst in de ochtend vaak al voor 6 uur... ben zo moe!)
Misschien rijstebloem in die van 19.00? Het is toch uiteindelijk de bedoeling dat ze gaat slapen van 19 tot 7. En dan die van 19.00 wat meer geven, dus 210 ipv 200? Of 240? Dat ze dan zo verzadigd is, dat ze die in de nacht niet nodig heeft...zelf zou ik die dan wat minder doen, zodat ze er aan kan wennen...
Hoe laat komt ze dan weer als ze om drie uur 's nachts een fles heeft gehad? Je zou ook kunnen proberen om haar ritme wat te sturen door zelf altijd de eerste fles te starten om bv zes uur of half zeven (ongeacht wanneer ze zich 's nachts heeft gemeld), zodat ze went dat de dag dan begint. 's Nachts zou ik dan hooguit een "troostflesje" van 60 cc of zo geven als ze met een speen niet weer in slaap valt. En dan misschien toch de laatste fles tegen acht of negen uur 's avonds met een klein beetje rijstebloem erdoor (werd ons ook al geadviseerd door het CB toen ons mannetje nog maar 3 maanden en 1 week was). Succes ermee! Slaapgebrek is zo killing.....
Wij hebben hetzelfde hier. Ze begint al vroeg aan haar nachtslaapje... Wij hebben ook 23:00 fles geprobeerd, maar dan onderbreken we haar diepe slaap en meldt ze zich ook gewoon om in de nacht... Bij ons is het overigens wel al 4:00 geworden ipv 3:00, dus misschien schuiven ze het zo steeds een beetje op? Dacht dat rijstebloem pas vanaf 4 maanden mocht, maar als ik dit zo lees gaan we dit toch maar alvast uitproberen. Ik lees even met je mee dus .
Hier hetzelfde probleem, alleen mijn dochtertje is bijna 5 maanden. Ze sliep mooi de nachten door vanaf dat ze 4 weken was. Maar nu komt ze sinds lange tijd weer s'nachts voor een fles. Ze krijgt rond 20.00u haar laatste fles en komt dan rond 04.30uur weer. Fles van 23.00uur er weer in gooien heeft geen nut, ook dan komt ze gewoon rond 04.30uur. Ik wil ook graag naar de 4 flessen maar het lukt hier gewoon nog niet. Vandaag op het cb zeiden ze dat ze nog gerust 5 flessen mag hebben en ze nou s'nachts weer komt omdat haar lichaam veranderd. Ze had het ook over een andere fles, van Difrax, omdat ze daar mischien beter uit kon drinken. Maar daar ben ik niet zo zeker van. Ik gebruik nu Avent flessen die zijn prima, komt genoeg uit de speen.
ik heb eigenlijk nergens geen last van mag echt in me handen knijpen!! ik voed fv helemaal op verzoek ze is 5 kilo en krijgt al 4 flessen van 200 ik houd alleen in de gaten of ze er wel 4 drinkt anders maak ik haar overdags iets eerder wakker. meestal voed ik rond 23:00 uur(ook heel vaak 1:00)maar dat doe ik zelf dan maak ik haar later wakker maar het maakt haar allemaal niet uit hihi. dan komt ze meestal 10 a 11 uur later pas (mag van cb dus is niet erg voor haar suiker)dus hou t erop dat ik rond 10 a 11 uur pas weer voed. rond 15:00 uur weer rond 19 a 20:00 weer en weer rond 23 a 0:00 heerlijk zo
Fijn al jullie reacties te lezen, en goed te weten dat er meer zijn met hetzelfde 'probleem'. En.. onze dame hier heeft het zelf opgelost, sinds 2 nachten slaapt ze van 1900 tot ongeveer 6 uur! Geweldig van haar! Ze is op de kop af 12 weken oud nu. Geen rijstebloem nodig gehad en niks hoeven ophogen, gewoon 4 flessen van ieder 200 (en die gaan er nog niet eens van harte in op het eind maar ik dring toch een beetje aan dan). Dus voor iedereen die een baby heeft die niet wakker wil worden voor een laatste avond voeding: houd moed! Misschien is dit wel beter, als je een kind wakker maakt om te drinken, ga je daar misschien wel veel te lang mee door omdat je niet weet wanneer je ermee moet stoppen! Het kan zijn dat ons meisje vannacht weer wakker wordt natuurlijk maar ik gok toch dat dit echt het begin is van doorslapen. Als ze nu over een tijdje toch weer wakker gaat worden, dan is het misschien tijd voor rijstebloem. Fles ophogen heeft hier geen zin, de laatste fles laat ze 9 van de 10 keer nog 50cc staan ook. Wij zijn zo trots op ons 3 maanden oude slaapstertje!!!!!
michi: Wat fijn zeg! Ik denk inderdaad ook dat het vanzelf wel goedkomt, het ene kindje heeft net wat langer een nachtvoeding nodig dan het andere.. Wij hebben gisteravond trouwens rijsebloem uitgeprobeerd, maar ze kwam evengoed om 3:00 vannacht dus dat haalt ook niets uit
Hoi! Nu al 3 nachten doorgeslapen. Het kan dus echt helemaal vanzelf gaan. 1 nacht werd ze om 4 uur wakker, speen (duurde wel lang hoor, 3 kwartier) en weer slapen tot half 7. Toen ook geen echte honger, dronk heel relaxed het flesje, en niet eens alles. Ik hoop dat het bij jullie ook zo gaat!!