Hoi, Bij mn eerste dochter heb ik bv gegeven. Deze keer geef ik fv, dus het is even omschakelen. Mijn dochter krijgt nu 7 voedingen en overdag zit er 3/4 uur tussen. Nu vroeg ik me af hoe ik ervoor kan zorgen dat de laatste fles zo rond 22/22.30 kan zijn. Ikbedoel, elke dag is anders. De ene dag 'begint' om 7 uur de andere dageen uur eerder of later.en ook overdag verschillen de tijden. Als er bijv een fles om 20.30 is, is dat wel erg dicht op 22.00/22.30.maar ik wil niet pas om 0.00 de laatste fles geven. Ben benieuwd hoe julie ervoor zorgen om steeds rond dezelfde tijd de laatste voeding te hebben.
hoi, ik kijk verder vanaf de eerste dagfles dus vandaag 4u15 8u30 dan zelf beginnen te kijken 11u30 ( was niet te sussen) 15u en nu geef ik strakls eentje tussen 18 en 19 ergens en dan een rond 22 u 22u30 en de dag is weer rond. wanneer heeft jouw kindje vandaag al flesjes gehad. gr
mijn kindje is 5 dagen (dus nog wel vroeg om enige regelmaat te krijgen etc) 2.00 7.30 10.30 13.30 16.30 Maar ik moet haar dus continue wakker maken..... behalve die fles van 2 uur, toen kwam ze uit zichzelf. Komt het bij jou dan nooit rot uit dus ineens een fles om 20 uur ofzo?
Ik gaf altijd de fles op vraag en niet volgens een schema. Ga kindje ook niet volproppen met melk alshet er niet naar vraagt toch. Dus...op vraag gegeven en de laatste fles was in het begin rond 23 uur.En dan om 3 uur weer. De nachten slaap je toch nog niet door dus waarom de fles om half 11 geven? Dan is ze rond 2 a 3 uur weer wakker? Beter op vraag geven dan heeft ze snel een eigen ritme. Zoontje hier vroeg nog maar 3 nachtvoedingen in een week bij 5 weken oud.En met 11 weken oud helemaal geen nachtvoedingen meer gehad. Succes
hoi, in het begin gaf ik bv, eerst afgeoklt met poedermelk bij. dochter te lui dus productie kwam traag ( heel traag) op gang. ik moest toen van het zh ( ben van belgie en wij blijven 5 d in het zh) om de 3 uur een fles geven. heb dit toen dus ook gedaan. na een maand ben ik met bv gestopt. dus die eerste maand kan ik niet over meespreken. eig nog nooit aan de hand gehad plots fles om 20uur. maar zoas nu ook ik zie gewoon ergens tussn 18 en 19 u( moet ze nu nog geven) en in d dag beetje zelf kijken van bv dan eens 3 uur en dan eens 3u30 tussen. maar je kindje is nog kledn he, dus denk ook niet dat heel veel regelmaat zal lukken. ik heb hier ook nooit echt dezelfde uren. alleen namiddag wel dat was 14-18-22, maar doordat ze na de nachtfles nu langer tussen laat is het vaak 15-19-22u30 mijn dochter is 10 w en dus nog niet superveel regelmaat. succes
Ik wil ook geen vaste tijden, alleen wil ik de laatste fles niet zo laat. Ik lig zelf altijd rond 22.00/22.30 in bed en zie het niet zitten dat ik dan na een uurtje er weer uit moet. Dus liever als ik ga slapen de laatste fles.
Als je de flessen niet op vaste tijden wilt geven, maar de laatste dus wel, dan zul je de een na laatste fles een wat kleinere fles moeten geven (afhankelijk van de tijd dat je hem geeft). Denk dat dat de enige oplossing is. En anders zul je zelf toch ietsjes later naar bed moeten gaan..... Ik heb wel altijd voeding (afgekolfde melk) op schema gegeven en vond het heerlijk. Slapen en eten op vaste tijden, meteen een mooie regelmaat erin! Zo ga ik het dadelijk weer doen.
hoi, hoe doe je dat eig echt vaste uren???? ze kwam bv deze nacht om 4u15 en dan 8u45 maar dat is dus niet altijd zo nacht ervoor 3u15 en 8 U moet ik dan bv echt snacht ik zeg iets om half 4 haar wakker maken voor een fles of.....
Waarom laat je het niet gewoon aan je kind over? je kind kan geen klokkijken, maar voelt wel wanneer ze honger heeft!
klopt en heb ik ze ook al laten doen en dan slaap ik bijna niets is heeld e nacht ontregeld. en wat is zij met een mama die stik op is??? mijn dochter slaapt zo goed als niets in de dag dus ik kan niets bijslapen in de dag. dus ik probeer men nacht een beetje te hebben. en mijn dochter drinkt ook te weinig dus moet wl wat ind e gaten houden, want ze valt regelmatig af. gr
Wij gaven onze dochter dus volgens een schema te drinken (ook een beetje noodgedwongen omdat ze uit zichzelf echt niet kwam, was 3 weken te vroeg en kon gewoon niet huilen...) Wij vonden het heerlijk om te weten waar we aan toe waren. En tuurlijk gaat een schema ook weleens helemaal de mist in omdat ze echt eerder wat willen, of omdat ze op een bepaalde tijd bijna niets drinken... 07.00 10.00 13.00 16.00 19.00 22.00 01.00 04.00 en als je op een gegeven moment voedingen kan afbouwen laat je 1 nachtvoeding weg en ga je daarna eventueel een beetje schuiven met de tijden (maar dat is nog niet aan de orde)
jij zit natuurlijk nog op 8 voedingen, ik zit op 6 en veel logica zie ik er niet in. soms drinkt ze veel en denk ik nu gaat ze langer toekomen, maar nee hoor dan komt ze soms nog sneller
Wij hebben dus altijd volgens een schema gegeven. Het schema zoals hierboven vermeld en bij het wegvallen van een fles gingen eerst de nachtflessen eraf en later ging ik overdag schuiven met de tijden (meer tijd tussen de flessen). Wij vonden het echt super zo. Heerlijk dat je (en je kindje) weet waar je aan toe bent. Maar denk ook dat het een beetje afhangt van of je kindje het 'pikt'. Niet alle kindjes zullen volgens een schema kunnen drinken....
Ik geef ook FV en ben ook van mening dat het niet strikt op schema moet, je hebt zelf toch ook niet op gezette tijden honger?! Maar heb vanaf het beginn ook altijd de laatste voeding rond 23 uur proberen te krijgen, gewoonweg omdat ik het ook niet zag zitten om net een uurtje te liggen en dan weer een voeding te geven Logisch toch? Ik kan daar best inkomen! Ik geef de hele dag voeding om de 3,5/4,5 uur. Meestal komt ze vanzelf in die tijd en anders maak ik dr na 4,5 uur wel wakker. Ze drinkt de fles dan altijd wel leeg hoor! Dus niks "proppen" of wat dan ook omdat ze niet zelf gekomen is. Ik kijk dan wel een beetje vooruit dus de een na laatste voeding zo tussen 19 en 20 uur ( dan desnoods wakker maken of beetje rekken met een speentje) en dan komt die laatste voeding voor de nacht rond 23 uur. Dor je niet vast te pinnen op 1 tijdstip maar een marge in te bouwen van een uur dan hoef je echt geen moeite te doen om uit te komen!
en hoe zorgde je ervoor dat het savonds dan rond dezelfde tijd uit kwam? schoof je dan overdag met de tijden? Op gegeven moment komen ze natuurlijk niet meer om de 3 uur, maar om de 3,5/4 uur....
oh ja, ik snap hem gewoon de een na laatste voeding evt iets eerder geven zodat je die voeding daarna mooi uitkomt. bij onze eerste dochter deden we altijd het badje voor de laatste voeding (21.30 badje, daarna 22.00 voeding) Daar sliep ze echt perfect op. Zit er nu aan te twijfelen of we dat weer gaan doen. Eigenlijk vind ik het erg laat voor een badje, maar dochterlief valt nu moeilijk in slaap na die laatste voeding.....
ja, op de dag staat er bij mij weinig vast, behalve dan minimaal 3 / 3,5 uur en max 4,5 uur tussen de voedingen maar die laatste voeding is heilig qua tijd en die daarvoor staat daardoor ook min of meer redelijk vast. Als ze moeilijk in slaap valt na de laatste voeding is het best te proberen waard. Sommigen worden loom van een badje, andere ook weer niet!! Ik maak soms de laatste fles wat warmer, maar daardoor valt mijn dochter eerder in slaap waardoor ze hem niet leegdrinkt. Wordt ze dus een beetje te rozig van, maar misschien voor jouw dochter een idee? Laatste voeding geef ik ook op de slaapkamer in het schemer. Zo creëer ik een beetje een verschil met dag naar avond in de hoop dat ze het snapt Overdag voeden in de woonkamer, snachts op de slaapkamer in het donker/ nachtlampje/ in de stilte. Maar goed, je dochter is nog zo jong, die heeft wrs nog geen dag en nachtritme?!
nee precies, het is heel logisch dat ze nog op 'vervelende' tijden wakker is. Komt vast goed, en tot nu toe mogen we niet klagen, want ze valt dan na de fles van 1 uur in slaap en moeten we haar om 7 uur wakker maken voor de eerste fles. De fles wat warmer maken is idd iets om te proberen, bedankt voor de tip!