Baby 3 maanden begint met duimen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door oogappel, 21 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Miireii

Miireii Fanatiek lid

12 feb 2008
    2.417
    0
    0
    Enschede
    Pfff, had ons zoontje zn duim maar gevonden, hoefde ik er niet elke keer uit 's nachts in het begin. Nu gaat het wel hoor, maar toch, duim is handig!

Dochterlief duimt wel, maar het heeft haar echt niet belemmert met praten ofzo hoor, ze is nu bijna 2,5 en praat echt super duidelijk Marokkaans én Nederlands.

2. mariska1976

mariska1976 Bekend lid

12 feb 2011
    796
    0
    0
    postbesteller
    Eindhoven

Hier heeft het de spraak ook niet belemmerd.En ook die praate super duidelijk

3. Wendy2007

Wendy2007 Actief lid

29 mrt 2007
    254
    0
    0
    secretaresse
    Wat ik heb gehoord: als ze echt graag op hun duimpjes zuigen dan moet je tussen het duimpje dat in de mond zit en de wijsvinger een tutje bijvoorbeeld een spuugdoekje doen. Zo heb je kans dat ze meer gaan tutten op de het doekje dan op de duim en ze het dus eerder afleren. Ik zelf heb hier geen ervaring mee, maar ik heb het gehoord.

4. NathalieD

NathalieD Fanatiek lid

17 dec 2009
    2.534
    0
    36
    Ons zoontje krijgt al vanaf dat hij 3 weken is de speen omdat hij ook een grote zuigbehoefte heeft. Hij gebruikt het zo af en toe, wij willen hem er ook niet te veel aan laten wennen. Als hij overstuur is bijv dan krijgt hij de speen, maar 's avonds bij het naar bed gaan bijv niet zodat hij niet alleen nog maar met de speen in slaap kan vallen. Ik zou dus wel de speen aanraden;)

5. ikkie124

ikkie124 Fanatiek lid

19 nov 2008
    1.695
    0
    0
    Huh niet blij? Ik ben juist blij dat ons zoontje zijn duimpje af en toe weet te vinden... speentje is bijna nooit nodig en zn duimpje heeft hij altijd bij de hand. Als hij moe is gaat hij duimen en valt dan heerlijk in slaap..

6. Kirrebir

Kirrebir Fanatiek lid

24 sep 2009
    1.125
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook eentje die sinds kort duimt.

Het enige nadeel is dat hij het zo fanatiek doet, dat hij zijn hele neus open haalt, hoe kort ik zijn nagels ook houd.

Ik moet hem nu even met een sok om laten slapen, want anders krabt hij elke keer de korstjes er weer af met als gevolg dat het niet geneest...

Van de week zat zijn halve gezicht onder het bloed. ML die hem uit bed haalde schrok zich wezenloos.
    Gelukkig leek het erger dan het was en had hij het bloed uit een klein wondje lekker uitgesmeerd...

7. Isis26

Isis26 Niet meer actief

Ik ben zo blij dat mijn jongste zijn duimpje heeft. Voor de oudste moesten we er 100 x uit omdat zijn speen weer weg was. De jongste wordt nooit in de nacht wakker en kan zichzelf goed troosten met zijn duim. En het ziet er zo schattig uit!

Mijn oudste heeft dus een speen en de jongste duimt en heb zelf voorkeur voor een duimpje.

8. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Hier ook juist heel blij met het duimen! En hier ook niets aan te doen, ze hebben hier eerst een speen gehad, maar Eva wilde die vanaf 5 maanden niet meer en Lisa bij 3 maanden al niet meer, ze wilden gewoon lekker hun duim. Niets natuurlijke dan dat toch, liever dat dan zo'n rare speen. En het is ook zoveel makkelijker.

9. LittleMonsters

LittleMonsters Niet meer actief

ik denk dat je er weinig aan kan doen.. je kan wel een speen geven maar ik ga niet elk minuut van de dag kijken of die speen nog wel in zijn mond zit.. of snachts... kom sochtends regelmatig een duimend mannetje tegen

10. oogappel

oogappel Bekend lid

26 jul 2007
    842
    1
    0
    Hoi meiden, dank jullie wel voor alle reacties....het is dus allemaal herkenbaar ;) had ook niet anders verwacht hoor!

Jullie hebben gelijk hoor, ik ben overtuigd. Het is het meest natuurlijke en waarschijnlijk kunnen we er toch niets aan doen. Spenen zijn we nooit een voorstander van geweest en gelukkig heeft ons 1e dochtertje het ook niet nodig gehad.

We zien wel hoe het loopt met duimen, het ziet er inderdaad ook echt schattig uit.

11. misa

misa Niet meer actief

Soms kan de mening van een ander net even dat laatste beetje overtuigen he. :)

12. Danjo

Danjo VIP lid

25 feb 2007
    18.384
    22
    38
    Vrouw
    lang leve de duim ik ben dr zooooooooooooooooo blij mee :D
    Hier duimt ze alleen als ze moe is en ik zie t probleem niet hoor. tja het is slechter dan een speen maar ja tegenwoordig zitten alle pubers in de stijgers. ik zou zeggen lekker laten duimen. oh en spraak hier ook niet minder zou eerder zeggen dat ze ver voor loopt als ik het vergelijk met andere kinderen van dr leeftijd

13. oogappel

oogappel Bekend lid

26 jul 2007
    842
    1
    0
    @jois Ja inderdaad en soms baal ik daar weleens van hoor, maar die mening heb ik blijkbaar net even nodig om een ander perspectief te krijgen gigi....

14. Klijntjuh

Klijntjuh Fanatiek lid

28 mei 2010
    1.059
    0
    0
    Freelance Illustrator& Grafisch Vormgever!
    Gouda
    Andy had wegens ontzettende zuigbehoefde op dag 3 al een speentje.
    Vanaf 2,5 maand pakt hij ook af en toe zijn duimpje.

Speentje was alleen na het voeden, en niet voor het slapen..
    hij sliep eigenlijk zonder speen, soms met inslapen even, om met knuffelen..

Nu ook, met lekker knuffelen, of inslapen gaat het duimpje er even in. soms nog even het speentje inplaats (als hij anders ligt.)

Hij duimt niet in zijn slaap, dus ik vind het allang best!

Ook vind ik een duim bij een kind veel beter dan een speentje..
    soms zie je dreumesjes spelen met continue zo'n speentje in! met een duimpje kan dat nieteens!

(deze mening had ik al voor het ziekenhuis, en in 'mijn' ziekenhuis waren ze heel erg anti-speen.. maar ik heb het zelf gevraagd nadat ik anderhalf uur na elke voeding met mijn pink zat :p )

Meneer is nu 6 maanden, en er is nogsteeds 1 ding dat alle flessen, spenen en duimen overtreft.. mama's pink :p

15. Marjanneke

Marjanneke Fanatiek lid

11 aug 2008
    1.477
    1
    36
    Thuiszorg medewerker
    Vlissingen
    Bij Dennis is het niet z'n duim maar twee vingers waar hij op sabbelt de laatste tijd. :( Ik ben er niet heel erg blij mee, omdat ik weet wat het kan doen met je gebit.

Ik zelf heb nooit geduimd en ik heb een erg sterk gebit en heb ook nooit een beugel gehad. Mijn zus daarentegen heeft vroeger heel erg geduimd zodat haar onderkaak naar achteren is 'geduwd' als het ware en haar bovenkaak naar voren. Een beugel voldeed bij haar niet, ze heeft er een behoorlijk zware kaakoperatie voor moeten ondergaan toen ze een jaar of 25 was omdat door de werking (over elkaar schuiven) van beide kaken het kraakbeen verdween.

Vandaar dat ik bij Dennis wel een speentje ben gaan geven, gelukkig wil hij hem alleen voor het slapen gaan eventjes en spuugt hem zelf voordat hij in slaap valt weer uit zodat hij met z'n mond dicht in slaap valt. Verder krijgt hij hier beneden of als we weg gaan nooit een speentje als ie huilt, alleen eventjes in bed dus (de speen verlaat z'n slaapkamer niet) en wat mij betreft is dat goed.

16. Maia

Maia Niet meer actief

ik kan me er dus absoluut niet druk om maken dat ze duimt. Hier vanaf 2 maanden dat ze haar duimpje vond, prima. Ik vind speentjes dus niks, heb het echt geprobeerd maar ze moest hem niet en daar duim dus wel. Prima.

Maar ik zou dan steeds de speen blijven aanbieden en hopen dat je kindje hem pakt. Hier dus niet het geval, wilde echt liever haar duim en tja, ik vind een duim ook een prettiger gezicht. En scheve tanden? Zien we later dan wel, ik weet uit persoonlijke ervaring dat het weinig uitmaakt of je wel of niet duimt of je een beugel nodig hebt dus tja. Ik kan me er in elk geval niet zo druk om maken.

Deel Deze Pagina