kolfrecht ten einde

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Magickwings, 13 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Magickwings

Magickwings Bekend lid

22 aug 2006
    714
    0
    0
    Mijn zoontje is nu 9 maanden oud en ik heb dus geen kolfrecht meer op mijn werk.
    Helaas krijg ik het niet voor elkaar om genoeg melk voor mijn 3 werkdagen te kolven als ik vrij ben.
    En de voorraad melk in mijn vriezer is binnenkort op.

Nu ben ik benieuwd naar de ervaring van andere moeders.
    Eigenlijk wil ik niet meer aan de kv beginnen. Ik ben nu aan het oefenen met water en thee uit een bekertje, maar het vlot nog niet zo.
    Ik vraag me ook af of hij op werkdagen dan wel genoeg melk zal krijgen als hij overdag alleen water of thee drinkt.
    Hij krijgt voor mijn werk bv en na mijn werk nog 2x bv. (18:00 en 20:00 uur)

Maar het meeste maak ik me eigenlijk zorgen over het teruglopen van mijn melk. Weet iemand of dat heel drastisch terugloopt nu ik 3 dagen in de week overdag niet meer zal kolven?
    Ik hoop namelijk op de dagen dat ik niet werk nog genoeg melk te hebben om hem op verzoek bv te kunnen geven.

Ik hoop dat er meiden zijn met goede verhalen hierover, want ik zie eigenlijk ineens een enorme kudde beren op de weg ;)

2. ikkin08

ikkin08 Bekend lid

17 okt 2009
    622
    0
    0
    Ik kan je eigenlijk alleen opschrijven hoe ik het doe, ik volg op het moment een opleiding en zit dus 5 dagen in de week op school ik ben daar mee begonnen toen mijn dochter 8 maanden was.

Ik kolf 's ochtends om 6 uur 1 borst (circa 150 ml), en een uur later drinkt mijn dochter de andere leeg. Als ik een hele dag opschool zit (8.30-18.00) kolf ik in mijn pauze, mijn borsten leeg.
    Overigings krijgt mijn dochter sinds kort een beker met thee (van de 300ml drinkt ze er 150 op) smidddags.

Ze drinkt nu nog zon 5 a 6 keer per dag, tegen de avond gaat ze namelijk clusteren(en een enkele keer snachts).

Als ik niet lang naar school hoef(bijv alleen ochtend), leg ik haar smiddags vaak wel een keer aan om mijn productie opgang te houden.

De melk die ik afkolf krijgt zei verspreid over 2 flessen, 1 rond e middag (12 uur), en de ander laat in de middag (16 uur).

Aangezien ik aanneeem dat je ook een pauze hebt, misschien kun je daarin dan kolven terwijl je eet. (even een idee;))

3. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Heb je al met je werkgever overlegd? Misschien kun je overuren/vakantieuren gebruiken om te kolven? Ik weet natuurlijk niet hoe snel jij kolft maar als je aan een half uurtje per dag genoeg hebt is dat misschien nog een optie?

4. Nemo

Nemo Niet meer actief

Ook mijn kolfrecht is officeel afgelopen. Ik heb overlegd en mag blijven kolven. Is het anders een idee om in je pauze's te kolven ?

5. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ik zou inderdaad even overleggen.

Daarnaast: je lunchpauze mag je altijd nog gebruiken om te kolven, dat is eigen tijd, en je mag zelf weten hoe je dat invult!

Hou ook in je achterhoofd dat je met 3 werkdagen je 4 dagen hebt dat je wel bij je kind bent en gewoon op verzoek kunt blijven aanleggen!

Voor je kindje: met 9 maanden eten kinderen al andere dingen naast de moedermelk, dus als je werkt kan je kind in die tijd ook zijn groente, fruit, brood etc eten. Kunstvoeding hoeft niet, als je kindje niet allergisch is mag een bekertje dagmelk ook al, of als je liever voorzichtig bent, eerst even aangezuurde zuivel, zoals karnemelk, yoghurt of kwark. En water of thee of sap voor het vocht als je werkt.

6. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Ik kolf niet maar geef zelf BV aan mijn dochtertje op het KDV (een week geleden gestopt met de middagslok). Toen ze 9 maanden was heb ik overlegd met mijn manager en ik mocht blijven voeden met 's ochtends of 's avonds dat half uurtje inhalen.

Deel Deze Pagina