Steken in borst

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door evenstar, 15 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Dag Linda,

Sinds gisteravond heb ik steeds steken in mijn linkerborst. Ik heb in deze borst al eerder verstopte melkkanaaltjes gehad, maar nu voel ik dat niet zo duidelijk en de pijn is ook anders. Dit zijn gemene steken, niet per se bij het voeden, ook niet per se erna, gewoon af en toe en regelmatig. Het is op een heel specifieke plek, aan de zijkant (buitenkant) van mijn borst. Ik voel daar wel een harder bobbeltje, maar niet zoals een week terug een hele verzameling bulten door een verstopping (die ze toen godzijdank wegdronk).

Kan dit spruw zijn? De pijn zit niet bij mijn tepel of tepelhof, er is verder niks aan te zien, en bij mijn kindje merk ik ook niks (niet in haar mondje en niet in haar luier).

Omdat het bij een borst is, wilde ik uit voorzorg mijn gekolfde melk (ik werk vandaag) gescheiden houden per borst. Is dat zinvol? Ik ben zo bang dat ik mijn voorraad anders kan gaan weggooien :(

Moet ik iets preventief doen, zoals daktarin smeren? Ik heb nog creme liggen van toen Renske heel in het begin luieruitslag had (we hadden geen spruw verder toen, dat is goed nagekeken bij het CB). Kan ik de daktarin gel die ik evt. voor mijn dochter nodig heb ook gewoon bij de drogist halen?

Bedankt!

2. Linda Offereins

Linda Offereins Lactatiekundige

3 mrt 2010
    860
    0
    0
    Bij hetgeen je beschrijft denk ik niet gelijk aan spruw. Ik zou het nog even aanzien.
    Misschien zit er toch een verstopt melkkanaaltje. Probeer maar eens om dat plekje extra te masseren tijdens de voeding.

Mocht je toch voor een spruw-behandeling kiezen: voor de suspensie die je baby nodig heeft heb je een recept van je huisarts nodig.
    Spruw uit zich vaak door een heel branderig gevoel, meestal aan de tepel, en soms wat dieper in de borst.

groet
    linda

3. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Dag linda,

bedankt voor je snelle antwoord! Ik heb intussen ook contact gehad met mijn HA, die dacht ook niet aan spruw (godzijdank). Ik ben ondertussen steeds beide borsten aan het kolven op werk (ipv de ene die ze op die ogenblikken zou drinken), helaas doet het nogsteeds pijn, maar het is van stekend naar beurs/zeurderig gegaan. :(

Ik heb met de HA afgesproken dat ik het aanzie de komende 2 dagen, hopelijk kan mijn dochter meer dan de kolf vanavond. Ze is verkouden en kon de borst niet helemaal leegdrinken met haar snotterneusje vanmorgen.

Deel Deze Pagina