luier verschonen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Henrieke1984, 10 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Henrieke1984

Henrieke1984 Niet meer actief

Hoe vaak verschonen jullie de luier?
    's Morgens een schone luier en dan als de luier nat/vies is of voor/na het slaapje meestal heb ik 5/6 luiers nodig.
    Als mijn man de kleine op haalt bij de oppas heeft ze soms nog de zelfde luier om als die ik om gedaan heb 's ochtends (7u. tot 12u./13u.) dat vindt ik zelf wel erg lang de luier is dan meestal echt zwaar, ze heeft gelukkig nooit last gehad van luieruitslag.

2. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

als zoonlief een dag niet of alleen poept als hij toch een schone luier moest dan heb ik er 4:

`s morgens na het opstaan
    1 rond een uur of 11:30/12:00 voor de lunch
    dan eind van de middag rond 15:30/16:00 uur
    en 1 voor het naar bed gaan.

Maar meestal wel eentje meer omdat hij vaak poept na het ontbijt of nog ergens tussendoor. Dus soms wel eens 6 luiers.

Van 7:00 uur tot 13:00 uur lijkt me nogal lang en zeker als je schrijft dat de luier zwaar is. Zelf ben ik gastouder en zou de luier wel verschonen in die tijd!

3. Maia

Maia Niet meer actief

sowieso voor en na een slaapje en als het nodig is tussendoor.
    Tja en soms heb ik dus luiers die nog zo goed als droog zijn, maar dat is dan pech hebben, wisselen doe ik toch.

4. misa

misa Niet meer actief

Wisselend. Voorheen deed ik het bij elke voeding. Dus in het begin waren dat er 6 a 7. Nu heeft hij nog maar 4 flessen en deden we dat nog zo. Maar sinds een paar weekjes poept simon 1 tot 3x per dag ipv 1x per 3/4 dagen... :) Dus nu kijk ik naar ofd ik het nodig vind en doe ik het eerder voor hij naar bed gaat. Want anders poept hij regelmatig in een net verschoonde luier. Ik ben er niet heel precies in. Hier ook geen luieruitslag gehad tot nu toe. Maar van 7-13 vind ik ook wel erg lang..! :)

Ik zou gewoon bij je oppas melden: rond ... uur (en eventueel rond... uur) mag hij wel een schone luier.

5. Flutterby

Flutterby VIP lid

23 jul 2008
    10.153
    63
    48
    Ik verschoon best veel volgens mij..

07.00u bij het opstaan
    09.30u poep tijd
    12.30u voor het naar bed gaan
    14.30u na het uit bed halen
    16.30u voor het avond eten
    19.30u voor het naar bed gaan

Bij een extra poepluier natuurlijk een extra schone luier en soms heeft ze nog een droge luier op de 'vaste tijd' en dan verschoon ik natuurlijk niet.

6. fafje

fafje Niet meer actief

bij opstaan 0730
    na ochtenddutje rond 1130/1200
    dan rond 16u
    voor slapen gaan 19u

poepen doet ie vaak na het avondeten, dus dan gaan we gelijk in bad...of soms na zn fruit ( voor het ochtenddutje)

dus gemiddeld 5! bij 2x poepen dus 6

7. Marjanneke

Marjanneke Fanatiek lid

11 aug 2008
    1.477
    1
    36
    Thuiszorg medewerker
    Vlissingen
    Zowiezo 's ochtends gelijk, dan na iedere voeding en als het zo uitkomt dat Dennis tussendoor poept natuurlijk ook, dus ik kom wel op 6/7/8. Maar hij heeft dan eigenlijk nog altijd een redelijke zware dus ik vind het niets teveel.

8. Saskia1982

Saskia1982 Fanatiek lid

28 aug 2008
    1.902
    0
    0
    Brielle
    Bij het opstaan, bij het middagslaapje, halverwege/eind van de middag en savonds voor het slapen.
    Op een normale dag 4 dus, maar als het nodig is kan het uitlopen naar 6 ;)

9. kris8

kris8 VIP lid

17 aug 2009
    8.032
    3
    36
    Tja lastig.. ik check hem in ieder geval op de bekende en hierboven genoemde momenten van het naar bed brengen, uit bed halen
    Daarnaast als ze gepoept heeft ( ruik ik van mijlen afstand.. ) en ik voel er regelmatig aan. Als hij vol voelt dan doe ik haar een nieuwe aan. Denk dat ik in totaal op 5 a 6 per dag kom.

Deel Deze Pagina