Baby ineens iedere ochtend om vijf uur wakker

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Jeal, 9 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jeal

Jeal Actief lid

2 mrt 2009
    305
    0
    0
    Wie herkent dit?

Normaal gesproken sliep mijn meisje tot 's ochtends acht uur. Nu is ze al voor de derde dag achtereen om vijf uur wakker en ho maar dat ze dan weer wil slapen. Vanmorgen heb ik haar er om zeven uur weer ingelegd en half acht weer klaar wakker.

Wie weet wat dit kan zijn? Sprongetje ofzo? Ze is verder wel vrolijk...

2. ciaransmummy

ciaransmummy Actief lid

1 dec 2009
    348
    0
    0
    NULL
    NULL
    goh dat ze gewoon om 8u wakker wordt die van mij sliep niet eens door toen hij 4 maanden was/.. dat gebeurde met 5 en toen was het van 2000 tot 6.. nu pas van 7 tot 7 maar de afgelopen weken waren een hel meneer kwma gewoon om 5u 6u met 3 a 4 x in de nacht.. vannacht 1x maar en vanmorgen om 6.40 wat normaal is ...
    het zullen wel sprongen zijn hoor weet het anders ook niet..
    ik ben allang blij als hij weer doorslaapt en keurig tussne 630 en 7u komt :(

3. Elke1984

Elke1984 Niet meer actief

Mijn zoontje sliep rond 6 weken door (had er helemaal niets voor gedaan) maar vanaf +/- half juni werd hij weer 2-3-4 x wakker 's nachts. Nu heeft hij vannacht voor de eerste keer sindsdien weer doorgeslapen van 21u tot 6u en dan na een voeding weer tot 9u! Voel me zooooo uitgeslapen! :D

Als hij dan wakker werd, huilde hij ook niet ofzo, soms had hij honger maar hij was meestal gewoon lekker vrolijk. Ik denk dat het komt omdat ze nu zooooo geïnteresseerd geraken in alles rondom dat ze ook 's nachts niet te veel van de wereld willen missen.
    Als hij zo wakker was, legde ik hem gewoonlijk wel aan en meestal viel hij dan vrij snel weer in slaap. Anders liet ik hem gewoon doen tot hij vanzelf weer in slaap viel. Ik kon dan wel naar hem blijven kijken, vond het zo schattig om te zien! :)

4. Jeal

Jeal Actief lid

2 mrt 2009
    305
    0
    0
    [
    [/QUOTE]

Ja wat dat betreft had ik wel heel veel mazzel. Met 8 weken sliep zal al zo 10 uren achtereen. Daarom snap ik nu ook niet zo goed waarom ze dat niet meer doet :( Ook overdag slaapt ze amper, ze ligt constant maar te draaien in bed en dan moet ik er weer heen lopen omdat ze op de buik ligt en niet weer terug kan komen....

5. Jeal

Jeal Actief lid

2 mrt 2009
    305
    0
    0
    :) dat is ook zo. Hier nu ook een paar keer per nacht wakker, en dan gewoon wat gebrabbel inderdaad. Maar om 5.00 uur wil ze uit bed, wat ik ook probeer.

Nadeel is dat ik 's ochtens weer gewoon moet werken en het me nu een beetje begint op te breken. Dus hoop dat het een tijdelijk sprongetje is ;)

6. ciaransmummy

ciaransmummy Actief lid

1 dec 2009
    348
    0
    0
    NULL
    NULL
    klinkt wel als een fase hoor... zal een paar weekjes zijn dan slaapt ze wel weer door.. denk wel eraan dat hun ritme veranderd het kan ook best zijn dat ze nu elke ochtend om 6 of 7 u komt... dit veranderd dan weer over een paar maanden (behalve bij mij dan)

7. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Tussen 5 en 6 wakker worden is heel gewoon voor babies. Ze zijn dan in hun lichte slaap en als er ook maar iets ze prikkelt dan worden ze echt wakker. Hoe ouder ze worden hoe gemakkelijker ze geprikkelt raken. Het helpt om een kamertje goed donker te hebben, geen speelgoed in bed en vooral even laten liggen. Hele goeie kans dat ze na een minuut of 5-10 zelf weer gaat slapen. Dit wordt elke dag korter tot ze op een gegeven moment niet uit hun lichte slaap echt ontwaken.
    Het kan ook zijn dat je kindje toe is aan iets meer eten. Je hoeft dan niet gelijk te beginnen met bijvoeding maar een wat grotere fles voor het slapen gaan (of met rijstebloem) kan enorm goed helpen.

Mijn zoontje sliep door (23:30 - 8:00) met 6,5 week. Met bijna 5 maanden werd hij ook steeds vroeger wakker (zat toen op 4 flessen). We hebben toen zijn laatste fles (laatste fles om 19:30) verhoogd naar 210 en een paar weken later rijstebloem toegevoegd. Altijd keurig blijven slapen.

Mijn dochtertje is met 7 weken gaan doorslapen 00:00 - 8:00. Zij werd ook voor die tijd tussen 5 en 6 wakker maar we hebben haar een keertje laten liggen.. en ja, hoor ook zij ging na 3 minuten zelf weer slapen en sindsdien slaapt zij ook tot 8:00 (dan maken we de kinderen wakker.. We willen graag dat de dag dan begint)

8. Tese

Tese Niet meer actief

Je baby is 4 maanden, dan is he t niet zo vreemd hoor.

9. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Hier babytje die ook al zeker een maand af en toe rond vijf uur komt. Soms met poepbroek soms dorst/honger. Daarna leg ik haar meestal nog even lekker bij me. En slaapt ze nog wel even door vandaag toevallig tot tien uur. ach ja. Leuk is anders je went er weer aan.

En ook zij sliep door met zeven weken ging er in rond 21u en werd vaak wakker rond 7.8 uur.

Succes er ook mee.

10. Jeal

Jeal Actief lid

2 mrt 2009
    305
    0
    0
    Nee dat geloof ik ook wel. Alleen slaapt ze al 2 maanden tussen de 10 en de 12 uren. Vond het dus een beetje vreemd dat ze nu s morgens om 5 uur wakker wordt.

11. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier ook gehad en 't lijkt nu weer de goede kant op te gaan. Ze was hier dan ook gewoon klaarwakker en na 1,5u ging ze weer slapen. Dat ritme heeft ze de rest van de dag ook.
    Nu kwam ze om half 5 voor een voeding en sliep toen weer lekker verder tot 8 uur en lag ze te spelen in bed.
    Hopelijk blijft dit nu zo want dit vind ik wel lekker! (in vergelijking met 3-4 nachtvoedingen vorige week op vakantie en om verder maar tussen 22-6 slapen).

12. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Het beste advies dat ik heb gekregen: wen maar nergens aan. Kinderen veranderen, hun ritmes veranderen (en raken zoek :D). Renske werd bij 5 maanden ook een beetje een spook. Vaak hele verhalen ophangen 's ochtends of om 4 uur... erg gezellig.

Dat werd erger en erger, het werden een paar regelnachtjes (bv) en opeens zitten we nu weer in het oude ritme. Wat er veranderd is? Wij hebben een verduisterend rolgordijn in onze kamer erbij. Daarover nog donkere gordijnen. We hebben de zon tot laat op die kamer, dus het was vrij licht, en 's ochtends is het ook nogsteeds vroeg licht. Ik denk dat het erg helpt, misschien een tip dus. We slapen nu weer tot een uur of 7, heerlijk :D

13. Jeal

Jeal Actief lid

2 mrt 2009
    305
    0
    0
    Bedankt voor jullie reacties. Zou het misschien een idee zijn om haar s avonds wat rijstebloem te geven?

Deel Deze Pagina