huilen na nachtvoeding en eerste

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door ladydd, 23 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ladydd

ladydd Bekend lid

23 dec 2012
    571
    0
    0
    NULL
    NULL
    #1 ladydd, 23 dec 2012
    Laatst bewerkt: 23 dec 2012
    Hallo
    mijn dochter heet Vajèn en weegt 4655 gram en is 6 weken
    ze krijgt kwa flesvoeding 5 x 150cc en als ze snachts komt 60cc.
    nu krijgen we het niet voor elkaar om haar later dan tien uur de laatste te doen want dan zijn we al ongeveer een dik half uur aan het rekken terwijl dat ze om half 7 7 uur de 1 na laatste heeft gekregen..
    ze doet het verder prima slurpt altijd alles leeg ,groeit goed,en spuugt nooit etc.
    ze slaapt ingebakerd en huilt zichzelf weleens in slaap tien min ongeveer dat is niet altijd zo!
    s'nachts ging het ook prima als ze voeding kreeg gelijk weer in haar wiegje en dan sliep ze zo weer!
    nu heeft ze twee nachten na de voeding dat ze gaat huilen als ik haar terug leg.
    op de borst wil ze dan wel slapen en dat heeft ze ook als ze om 7uur komt ongv !
    ze slaapt overdag in haar ledikantje ..
    en heb haar vanmorgen met wieg en al op haar kamertje gezet omdat ze zo jengelde en sliep na een kwartiertje ook.
    heeft iemand hier ervaring mee??
    kwa voeding krijgt ze al meer anders redden we het niet...
    zit zelf te denken om in overleg met cb iets extra's eraan toe te voegen zodat ze van die nacht-voeding af gaat omdat ze al teveel krijgt!
    s'nachts voeden vind ik zelf helemaal geen probleem verder hoor.
    maar ik weet dat ze het kan namelijk het goede doorslapen!

2. raspberry

raspberry Niet meer actief

voeding voor hongerige baby's proberen?

3. ladydd

ladydd Bekend lid

23 dec 2012
    571
    0
    0
    NULL
    NULL
    idd wel aan over na zitten denken dan hoeven we misschien ook geen nachtvoeding te geven omdat we al wat boven de lijn zitten wat ze mag hebben!!
    als ze nou is iets liet staan dan was het stukken makkelijker geweest snap je
    ohja dat woog ze 11 dec 4655

4. raspberry

Ja, en als het af en toe eens is dat ze meer willen, is dat ook geen ramp, maar stelselmatig meer willen, dan zou ik gewoon het CB morgen even bellen nog om te checken en dan gewoon lekker overgaan.
    Nou is het natuurlijk voor een baby van deze leeftijd ook niet meer dan normaal dat er af en toe gewoon mamahonger is en daar zou ik lekker aan toegeven hoor! Gewoon lekker bij je nemen, ze wennen er nu nog niet aan en als die mamahonger dan weer even minder wordt, slaapt ze echt wel weer gewoon! :)

5. ladydd

ladydd Bekend lid

23 dec 2012
    571
    0
    0
    NULL
    NULL
    klopt ze slaapt ook wel alleen op de borst en bij wegleggen is het wakker!! we bakeren haar ook in s'nachts ook nooit verder last mee gehad.
    denk doordat ze rond tien uur de fles krijgt (later lukt echt niet) dat ze al zoveel slaapt heeft gehad ongv 6 uur. miss dat het daar aan ligt...
    beetje lastig zo.
    overdag huilt ze zichzelf soms weleens in slaap ongv 10 à 15 min wat geen probleem vind ik zelf is soms hebben ze het nodig.

6. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.914
    3.935
    113
    Zo rond 6-8 weken is een lastige periode. Baby's hebben een huilpiek rond die tijd, na een maand of 2 neemt dat weer af. Mijn dochtertje zat rond die tijd de hele avond bij mij. Ik gaf toen bv, dus dronk ze dan ook regelmatig. Het is soms even vervelend, maar het gaat echt over. Als ze zo klein zijn hebben ze dat gewoon nodig. Forceren om de nachtvoeding 'eruit' te krijgen zal niet makkelijk zijn.

7. raspberry

Troost jij tussendoor dan wel? Want baby's snappen nog niet dat als ze jou niet zien of horen, dat jij er wel bent he?

8. ladydd

ladydd Bekend lid

23 dec 2012
    571
    0
    0
    NULL
    NULL
    nou forceren doen we niet!!
    ik vind het helemaal niet erg om snachts te voeden!!
    maar naarmate na wat ze al krijgt zou ze eigenlijk zonder kunnen wat ze ook wel kan namelijk.
    kan haar wel bij mij nemen maar we bakeren haar in namelijk en is daardoor wat lastig en ben bang als ik het weer te vaak doe dat ze weer van haar ritme en regelmaat af is !!

9. ladydd

ladydd Bekend lid

23 dec 2012
    571
    0
    0
    NULL
    NULL

zeker troosten we haar!!
    ze blijft sowiezo na de voeding van s'nachts wel drie kwartier uurtje bij me incl verschonen en fles!

10. raspberry

Joh, voor die regelmaat moet je niet te bang zijn. Een paar dagen extra bij je nemen omdat ze daar even behoefte aan heeft, zorgt er echt niet voor dat je ineens weer totaal geen ritme hebt hoor! Dat komt daarna vanzelf weer, als de mamabehoefte weer even afneemt :)

11. ladydd

ladydd Bekend lid

23 dec 2012
    571
    0
    0
    NULL
    NULL
    dat klopt!!
    aandacht komt ze hier ook zeker niet te kort!

maar zal morgen is ff na buro bellen!
    die zullen vast wel iets meer over haar voeding kunnen vertellen ...

12. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    Hoezo teveel voeding 5x150 is super netjes hoor.
    Misschien heeft ze na de eerste en laatste fles gewoon nog wat extra zuigbehoefte en kan je haar een speen aanbieden en inderdaad ff lekker bij je laten liggen.

13. raspberry

Dat ligt maar net aan het gewicht he? Kindje is nog maar 6 weken oud...
    (Wij zitten hier nog altijd op 6x120...)

14. Anna84

Anna84 Fanatiek lid

20 jan 2009
    1.011
    1
    0
    Docente Engels
    Limburg
    Als je uitgaat van 150 ml p kg, zit ze inderdaad net iets boven die hoeveelheid.. Maar die 150 ml is een richtlijn, een gemiddelde en ieder kind is daarin anders. Zolang je probeert de maximale hoeveelheid van 1 lt niet te overschrijden, is er weinig aan de hand..

En ieder zn eigen natuurlijk, maar probeer je niet te veel te laten leiden door alle 'regeltjes'.. Ik herken dat heel erg van mijn oudste dochter.. Als nieuwbakken mamma zijn al die regeltjes de enige houvast die je hebt, dus probeer je je daar zo goed mogelijk aan te houden.. Ik was bijvoorbeeld ook altijd bang voor een dikkertje (mijn oudste was en is nog altijd een kleine veelvraat), maar niets is minder waar..

Nu, bij mijn jongste dochter (morgen ook 6 wkn) geef ik zoveel mogelijk toe aan mijn mamma instinct.. Honger=eten, mamahonger= knuffelen.. Want; uiteindelijk komt het echt wel allemaal goed en kun je gaan sturen naar wat jij graag wilt.. En ze zijn zo snel groot..! Ik weet dat dat babyknuffen zo weer voorbij is.. Geniet ervan ipv bang te zijn dat ze haar ritme en regelmaat kwijt raakt.. Dat komt echt wel weer! Dus de enige tip die ik voor je heb is je meisje lekker bij je te nemen.. Is ook voor jezelf een stuk rustiger!

Succes!

15. ladydd

ladydd Bekend lid

23 dec 2012
    571
    0
    0
    NULL
    NULL
    kleine en laatste update!
    gisteren het cb gesproken en in overleg met hun op friso voor hongerige baby;s overgegaan!
    nu mengen we dit eerst ff met de standaard wat we nog hebben!
    maar ze doet er tot nu toe al super op zijn gisterochtend gelijk begonnen

en ze is gelijk al net meer zo gulzig en gisteraaf voor de laatste heb ik haar zelf laten komen en kwam ze om 12 uur en vanochtend netjes om 7 uur! ..dit is voor haar zelf ook rustiger!!
    de laatste krijgt ze 180+6 schepjes en dan kijken we wat ze op kan..
    en de rest 4x150+5 schepjes.

bedankt allemaal voor de reacties

16. raspberry

180+6 voor een baby van 6 weken? :$ Hoe zwaar is ze dan wel niet? :(
    En waarom maar 5 flessen? Waarom niet 6-7 voedingen?
    Joh, onrust moet je natuurlijk verhelpen, maar blijf ondertussen wel in gedachten houden dat het om een baby van nog maar 6 weken gaat, waarvoor zulke grote flessen echt heavy material zijn, en waarvoor een nachtvoeding echt nog volkomen normaal is!

17. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    Ik zou liever bij maken als ze nog trek heeft die laatste fles.
    Ze heeft nog enorm veel zuigbehoefte en zal waarschijnlijk meer drinken dan ze eigenlijk wil en als je helemaal over bent op voeding voor hongerige babies zal t veeel zwaarder vallen nog. Waarom kijk je niet of ze met 150/5 ook gewoon door slaapt. Je moet t natuurlijk zelf weten maar ik hoop voor je dat ze niet straks met krampen wakker wordt zodra je helemaal over bent.

18. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    Ze is 4,6 mijn dochter zat toen op 7 a 8x 180/6 en nog bv. Maar die was toen 2,5 mnd en te licht.

19. Myrthe

Myrthe Niet meer actief

Topic verplaatst naar flesvoeding.

20. raspberry

Ja, precies. Tot 5 kilo wordt 150+5 aangeraden en zeker als je dan overgaat op voeding voor hongerige baby's, zou ik dus beslist niet van die grote flessen gaan aanbieden: dan kun je straks als ze echt groter is, geen kant meer op omdat je vreselijk aan de max van de voeding komt te zitten... :(

Deel Deze Pagina