Hallo Ik heb een vraag. Onze dochter is 11 dgn oud en drinkt overdag ongevee zo'n 10 minuten per borst. Dan valt ze in slaap. We doen tussendoor een luierwissel zodat ze weer een beetje wakker wordt voor de volgende borst. Zodra ze in slaap valt en de tepel los laat leggen we haar in haar bedje/wieg/wagen. Dan wordt ze eigenlijk telkens wakker en laat merken dat ze er niet blij mee is. Ook gaat dan telkens t mondje weer open en zoekt ze. Als ik haar dan aanleg gaat t hele verhaal weer van voren af aan... Wat doe ik verkeerd?? Hoop dat u me kan helpen.
Hoi, Het kan regelen zijn, maar wanneer je dit eigenlijk altijd hebt moet je even verder kijken: Kijk tijdens een voeding kritisch of je kindje goed ligt. Is haar hap goed, heeft ze haar mondje wijd open? Zit er ruimte tussen haar borstkas en jouw lichaam of ligt ze helemaal aangesloten tegen je aan? Verder kijken of ze effectief de voeding binnenhaalt: wanneer je haar aanlegt zal ze snelle bewegingen maken om wanneer de melk begint te stromen langere, regelmatige teugen te nemen. Dit zo'n 7 tot 9 teugen achter elkaar om dan pauze te nemen en opnieuw te starten. Dit is effectief drinken. (voor de duidelijkheid: ze drinkt dan alsvolgt: zuig- slik zuig- slik zuig- slik etc) Doet ze dit niet, dan drinkt ze niet effectief. Houd haar bij de les: praat vriendelijk om haar aan te sporen aan het werk te blijven. Lukt het niet, schakel dan een lactatiekundige in, zodat jullie snel geholpen zijn en verder kunnen! Ze is nog jong; makkelijk om nu haar drinkgedrag bij te sturen! Veel succes, Heidi