Weer aan de vieze broxil....:( HELLEP!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door KaChris, 15 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. KaChris

KaChris Niet meer actief

Bah, moet mijn verhaal toch even kwijt.
    Morgen gaan we voor het eerst met ons gezin een midweekje naar Texel en nu is onze oudste zoon Thijmen al vanaf vrijdag weer aan het kwakkelen met zijn gezondheid.
    Hoge koorts, hoesten, niet willen eten enz enz.
    Vandaag toch naar de huisartsenpost gegaan omdat ik zo de vakantie niet in wil gaan en graag wil horen of het wel slim is om weg te gaan. :(
    Nu zijn we er geweest en bleek de ziel weer een fikse keelontsteking te hebben met zijn amandelen heel erg ontstoken en opgezet. Dit verklaarde alles....
    Nu hebben we besloten samen met de huisarts omdat het de zoveelste keer is, dat we zijn amandelen laten knippen...een dubbel gevoel, maar denk ik wel de beste oplossing, want hij krijgt nu al zijn zoveelste penicilline-kuur en dat is ook niet goed.
    Een baaldag dus :(, maar nu het volgende....
    Hij heeft broxil gekregen; een redbull-achtig drankje, zoooo zoet en smerig. Thijmen wil het dan ook echt niet binnen houden; hij laat alles zo zijn mond uit lopen of steekt de tong uit waardoor alles er uit loopt. :S
    Het is een strijd die hij uiteindelijk wint, omdat het er niet in blijft. :( Er zal zeker wel een paar ml in blijven, maar de 5! ml die hij moet hebben heeft hij nu al twee keer niet gehaald denk ik...
    Wie heeft hiervoor tips voor mij?
    Wil zoooo graag dat het goed aanslaat zodat we de week goed door gaan komen en niet naar huis hoeven gaan halverwege de week of eerder...
    Karin

2. Suya

Suya Actief lid

26 dec 2008
    235
    0
    0
    Dat is inderdaad vervelend! En het is gewoon zo zielig als je kindje in het ziekenhuis ligt of zich niet zo lekker voelt!

Kun je het drankje ergens mee mengen, bv met melk of zo. Zodat je de zoetheid wat weg neemt?

3. mamavanukkie

mamavanukkie Fanatiek lid

2 jul 2008
    3.253
    16
    38
    Brabant
    mag je dat spul niet ergens doorheen doen?

mijn zus heeft bij mijn neefje en nichtje ook de amandelen laten knippen. de een had vaak oorontsteking, de ander alleen maar keelontsteking. ze heeft er twee andere kinderen voor teruggekregen. dus het is echt een goede beslissing.

sterkte, Miranda

4. Lexie74

Lexie74 VIP lid

14 sep 2006
    9.364
    200
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    Met een spuitje opzuigen en dan achter in zn keeltje spuiten, zodat ie neit anders kan dan doorslikken. Misschien lukt dat? Spuitjes kun je vaak wel bij de apotheek krijg voor geen of weinig geld.

5. KaChris

KaChris Niet meer actief

We hebben het dus vanavond met een spuitje achter in zijn keel gespoten, maar meneer moest zo kokhalzen van de vieze smaak dat er toch weer een gedeelte bijna spugend uitkwam.....:(

6. arielle

arielle Actief lid

27 jun 2006
    355
    0
    0
    misschien mengen met een lepeltje appelmoes of gewoon door een hele fles heen doen, is dat nog een optie?

7. KaChris

KaChris Niet meer actief

de geur en smaak zijn heel sterk en ook als je het door een fles zou doen dan drinkt hij het nooit in een keer op en dat moet wel...

8. Emma2

Emma2 Fanatiek lid

22 jun 2006
    1.305
    0
    0
    Dierenarts, Acupuncturist
    Amsterdam
    Wat ellendig! Ik heb hetzelfde meegemaakt met ons zoontje en hij deed precies hetzelfde. Ik wist zeker dat hij niet voldoende binnenkreeg en het probleem is dan dat het niet voldoende werkt EN de kans op resistentie bij de bacterie. Wat ik destijds gedaan heb is weer contact opnemen met de huisarts voor een alternatief. Wie weet gaat dat iets beter. Ik heb toen Zitromax meegekregen en dit hoef je veel minder lang en maar 1x per dag te geven. Ik meen dat wij het 3 dagen moesten geven.

Dus mijn advies: weer de huisarts bellen voor een alternatief!

Superveel sterkte, want het is echt ontzettend lastig medicijnen geven aan zo'n kleintje.

EN BETERSCHAP!

9. KaChris

KaChris Niet meer actief

Dat is iets waar ik wel wat mee kan...ik zal morgenvroeg direct bellen en vragen of hij dat kan krijgen..

10. tascha

tascha Fanatiek lid

8 apr 2006
    4.180
    0
    0
    kinderwerkster
    rotterdam
    Het is zo lastig om die kleintjes medicijnen te geven die zo vies zijn. Hij snapt het niet. Vind dat altijd zo zielig. Misschien helpt een ander medicijn inderdaad. Veel beterschap.

11. Tinkerbell81

Tinkerbell81 Fanatiek lid

20 dec 2005
    3.152
    0
    36
    goed vasthouden en hoofdje beetje naar achteren doen en dan snel t drankje geven (van zon klein plastic bekertje wat bij de hoestdrankjes zit gaat beter dan van een lepeltje vind ik)

maar dna kunnen ze niks anders dan doorslikken...desnoods ff met ze 2en doen

12. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    Met een spuitje in de mondhoek in de wang spuiten.

Niet achter in de keel gooien, dan krijgen ze een stik gevoel probeer het zelf maar eens om dat te doen. Zeker als er al een keel ontsteking zit doet het gewoon enorm veel pijn.

13. Boney

Boney VIP lid

23 dec 2006
    16.784
    0
    36
    Ik hoop dat ik de gouden tip voor je heb. Ik ken het probleem helaas, maar hier heeft het geholpen.

Ik nam een flesspeen. Die stopte ik in haar mondje en wachtte tot ze ging zuigen. (ze dacht dan waarschijnlijk dat ze een fopspeen in had). Als ze dan goed zoog dan spoot ik met een spuitje of van het lepeltje het drankje in de flesspeen. Ze zoog het dan zo naar binnen.

Ik hoop dat je het snapt. Werkt het niet, dan zou ik idd de HA bellen voor iets anders.

Deel Deze Pagina