Baby 3 maanden hoe in slaap vallen en hoeveel slapen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door OZ2014, 1 sep 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. OZ2014

OZ2014 Fanatiek lid

25 jan 2014
    1.180
    24
    38
    Ons meisje is 3 mnd nu. Ze doet het super maar vraag me af wat normaal is qua slapen. Ze valt nl nog niet zelf in slaap. Nacht gaat best goed, rond 21 gaat ze slapen, ligt op haar zij met zij steun kussens en krijgt dan om 0.00/3.00/6.00 ongeveer nog BV. Alleen als ze zelf wakker wordt. Vaak slaapt ze dan tot 8.00. Overdag is het "probleem". Ze valt zo enzo niet zelf in slaap (avond ook niet dan wieg ik haar en valt bij mij in slaap en leg haar dab weg). Maar overdag kost het meer moeite, duurt langer voor ze in slaap valt. In draagzak is ze zo naar dromenland vertrokken maar het lukt haar dus niet zelf als ik haar wegleg is dat normaal?

Krijg dus de vraag waarom kan ze dat nog niet, het verwijt dat ik haar teveel verwen etc. Begin nu dus te twijfelen wat we anders moeten doen? Heb boek baby in droomritme maar het ritme is geen probleem het is het inslapen... Iemand tips? Moet over paar wkn weer werken dan komt mijn moeder oppassen betwijfel of die ook met haar in de draagzak wil lopen 😖

2. OZ2014

OZ2014 Fanatiek lid

25 jan 2014
    1.180
    24
    38
    Inbakeren geprobeerd trouwens in de puckababy gaat ze enkel van overstuur dus mee gestopt...we willen haar niet in slaap laten huilen trouwens heb het 1 keer geprobeerd vreselijk. Er moet toch een manier zijn dat ze zelf gaat slapen zonder te huilen...?

3. Ilz

Ilz Actief lid

7 apr 2015
    241
    1
    0
    NULL
    NULL
    Inbakeren met paccodoek geprobeerd? Dat hielp bij ons. Andere inbakerdoeken niet. verwennen kan je een baby niet tenminste dat lees ik overal soms twijfel ik zelf ook of ik haar niet teveel verwen haha. Kan je haar signalen goed herkennen wanneer haar vermoeidheid begint? Wij letten nu echt op en zien t vrij snel en leggen haar dan in bed, soms huilen en dan even wiegen en soms lukt t in een keer. Ze zeggen dat babys t soms nodig hebben omhuilend in slaap te vallen hoe moeilijk t ook is voor papa en mama. Met inbakeren hadden we eerst 15 min huilen (niet heel erg) en nu zitten we op niet of 2 tot 5 minuutjes en als ze gaat krijsen dan loop ik er meteen naar toe.. Want dat krijg ik echt niet over mijn hart! En meestal is dan wiegen of over haar bolletje aaien genoeg :). Suc6 en fijn dat ze de nachten wel goed doet!

4. kkatinka

kkatinka Actief lid

6 aug 2014
    340
    5
    18
    Waarom moet ze zelf in slaap kunnen vallen? Dat komt vanzelf wel.. Ik maakte me ook zuuuulke zorgen erover toen ze nog 3 mndn was. Inmiddels is ze zes mdnn en gaat t veel beter.

5. Sue87

Sue87 Niet meer actief

Na twee weken ineens zelf slecht inslapen, leggen we sinds gisteren een donkere hydrofiel over zn oogjes/gezicht. Tot nu toe slaapt hij binnen een minuut.:D ELKE KEER :$ hij is nu precies 3 mnd

Misschien heeft je baby teveel afleiding?

6. dorisn

dorisn Fanatiek lid

2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    Yoshua slaapt snachts in zn eigen bed en valt dan zelf in slaap na de fles. De rest van zn slaapjes doet hij waar hij in slaap valt. Ik leg hem smiddags in bed en de ene keer valt hij in slaap en de andere keer wil hij niet en dan haal ik hem er weer uit. Vaak valt hij in de wagen in slaap tijdens het wandelen of in de draagdoek. Mijn andere 2 kids hadden dit ook en uiteindelijk zijn het hele makkelijke slapers. Gewoon proberen in bed en lukt het niet er weer uit en later nog eens proberen.
    Je verwend je kindje echt niet hoor. Komt allemaal goed.

Deel Deze Pagina