Misschien een rare titel maar ik wil graag wat tips en ervaringen van moeders die ook allemaal kleine kindjes hebben. Ik heb een dochtertje van 3, een dochtertje van 10 maanden en ben 23 weken zwanger van een zoontje. Ik ben uitgerekent rond 17 april dus dan zal mijn 2e dochtertje net 1 jaar en 2 maandjes zijn en mijn oudste dochtertje zou dan bijna 4 jaar zijn (juni). Dus hoe gaat het bij jullie met zoveel kleine kindjes?
Hoe het gaat,gewoon drukke boel.Gaan met die banaan.Hier slapen ze allemaal door,eten ook goed,ze spelen heel lief samen. Ze doen 2 dutjes per dag,en in die tijd doe ik het huishouden en koken. Het gaat goed hierzo,heb aardig m,n ritme.Ben wel bang straks als ik ga bevallen dat ik weer helemaal opnieuw moet beginnen.We zullen wel zien hoe het gaat.
Ik heb zelf geen ervaring, maar een goede vriendin van mij het 3 kindjes in 3 jaar gekregen, bij haar was het 0, 1 en 2 jaar. Ze heeft het heel druk, daar komt het in feite op neer. Overdag geen eigen tijd, maar wel super gezellig. Haar kinderen liggen er allemaal om half 7 in, zodat de avonden voor haarzelf zijn. Maar die spoken 'snachts nog wel hoor. En ze werkt ook nog drie dagen en ze zou heel graag nog wel 2 kinderen willen. Deze oververmoeide mama van 2 heeft diepe respect voor haar. En het is daar altijd heel gezellig druk in huis. Ik hou daar wel van! Volgens mij is het vooral de eerste jaren flink aanpoten, maar jouw kleintjes hebben straks heel veel aan elkaar!
Ik heb 2 kleintjes, zou best een 3e willen maar even rust nu. een groter kindje erbij heb ik geen ervaring mee. Maar 2 kleintjes... de oudste vindt de baby erg lief, dus werkt heel goed mee. Het enigste lastige vond ik weggaan, dat duurt even en de oudste is een weglopertje.. Enkele tips, probeer de slaapjes overdag zo te 'plannen' dat ze samen even slapen. Je hebt even rust en tijd voor de oudste... Savonds samen de kids naar bed toe brengen, zodat je inderdaad vanaf 7u/half8 tijd voor je zelf hebt.