hallo!! bryan is nu 3 maanden. hij krijgt 180 cc + 6. en dat 5x per dag. laatste fles krijgt hij friso voor hongerige baby's. de flessen drinkt hij allemaal leeg, al gaat het laatste beetje er wel moeilijker in. hij drinkt dus niet ineens de hele fles leeg. hij sliep de afgelopen weken goed door. de laatste paar nachten niet meer. afgelopen nacht heeft hij zelf nog om half 3 ongeveer 120cc gedronken. nou zit ik eraan te denken om de laatste fles meer te geven of om er wat rijstebloem aan toe te voegen. Zijn er meer mensen die hier mee te maken hebben gehad? en wat hebben jullie gedaan? om al zn flessen te verhogen, vind ik eigenlijk nog wat te vroeg.....
Hoe laat kreeg hij normaal gesproken de laatste fles? vind hem voor rijstebloem nog wel een beetje jong.
Waarom dan alleen in de laatst fles forte voeding...? Je kan toch in alle flessen wat doen Ik zou niet ophogen en al helemaaaal geen rijstebloem!
ik vind hem ook nog wat jong daarvoor..er zin wel mensen die dat met 3 maanden al doen. ben gewoon even aan het kijken voor de mogelijkheden...! de laatste fles krijgt hij tussen 20.00 en 21.30. ligt er een beetje aan hoe het uitkomt, hoeveel hij overdag geslapen heeft en hoe laat hij er de volgende dag uit moet (als ik moet werken, moet hij er namelijk ook vroeg uit voor de opvang)
Waarom stop je het laatste restje van de fles er in ook als hij al eerder ophoudt? Als je zo'n restje weggooit heb je voldoende ruimte om je kind gewoon 's nachts als het nodig is een kleine fles te geven. Flessen met 200cc zijn al allemachtig groot, en je kind is nog niet eens 3 maanden. Je moet ze niet nog groter willen hoor!
Misschien kan je wat schuiven met de tijden, en s'avond rond 23.00 uur de laatse fles geven. Zou eerder naar een voeding extra gaan dan de flessen groter maken, denk dat 200 cc wel te veel is om op te drinken.
3 maanden is ongeveer 12 weken dus een sprong kan ook aanwezig zijn. Je mag nu 30 schepjes geven dus waarom. Iet iets extra's
Waarom zou je pushen? Je kindje geeft aan:ik heb genoeg nu. Wat je over hebt kun je evt dan geven als hij s'nachts honger heeft. Of je geeft rond 23.00 een.droomvoeding. Ophogen lijkt me voor deze leeftijd niet echt wenselijk.Dan is het wel een hele grote plons!
Ik geef mijn zoon half Forte en half standaard flessen, 3 schepjes Forte en 3 Standaard. Dit gaat prima en hij is er langer verzadigd op. Met 4 maanden kan je beginnen met 's avonds en 's morgens Rijstebloem in de fles te doen..
Hier hebben we 5 flessen overdag te weten om 8, 12, 16, 20 en 23. Na de fles van 23 slaapt ze weer tot 8 uur... We hebben ook wel eens de laatste fles vroeger geprobeerd wat geen succes was waardoor ze in de nachts weer wakker werd. Oja hier krijgt ze 5x180/6.
Ik weet niet meer precies hoeveel flessen onze meid op die leeftijd kreeg, maar ik weet wel dat ze met deze leeftijd ook snachts weer slechter ging slapen. Dit bleek bij ons inderdaad honger te zijn en ik heb toen een aantal nachten Friso Goedenacht (kan ook anders geheten hebben, maareen pak met een slapend beertje met sterren en een maan erop) en dat werkte goed. Op een gegeven moment sliep ze gewoon zelf weer goed door.