Hoesten

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door MamaVanAnne, 2 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaVanAnne

MamaVanAnne Fanatiek lid

21 jul 2013
    1.164
    0
    36
    NULL
    NULL
    Onze dreumes van 18 maanden hoest al bijna twee weken. Ze had er vandaag ook koorts bij en klonk wat piepend dus ben bij de ha geweest. Longen waren schoon en heb een puffertje mee gekregen. Heb ik vandaag 2x gegeven, maar het hoesten wordt veel erger nu.

Heeft iemand huis tuin en keuken tips wat ik kan doen om het leed wat te verlichten? Want bijna alles is vanaf 2 jaar..
    Wil morgen Luuf halen voor onder de voetjes, hopen dat dat nog iets helpt.

Stomen heeft ze niet echt baat bij tot nu toe..

2. A l i e s j e

A l i e s j e Actief lid

10 mrt 2013
    267
    0
    0
    Zuid Holland
    Wat ik doe is het volgende ritueel bij verkouden en hoesten( veel voor gekomen afgelopen jaar...:():

Luuf onder de voeten en op de borst
    Neusspray zoutoplossing
    Natte handdoek over een stoel naast t bed (droge lucht bevordert hoest)
    Ui onder het bed
    Als ik pijn vermoed nog een paracetamol

Dit verlicht, maar ze moeten er helaas doorheen.

Siroopjes zoals tijmsiroop en homeopathische siroop mag, heb dit zelf nooit gebruikt nog. Dus geen ervaring mee.

3. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Welke puffer heb je gehad?

Ik gebruik voor onze jongste ventolin. Bij ons 3x daags, maar het had echt even nodig om wat te doen. Ook is het hoesten nog niet volledig weg...
    ha zei hier dat het vaak virus na virus de veroorzaker is en je dus alleen maar het idee krijgt dat heg door blijft gaan.

4. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Dat hadden we ook en nog steeds al 2.5 mnd hoesten. Longen nakijken we met regelmaat maar het blijft bij hoest gelukkig.
    Snachts hoestbuien vooral.

Heb geen tips want hier hielp ook niets.
    Deze hadden we geprobeerd: tussin kind, luuf, ui, xylometazoline (helpt wel trouwens iets), bad, stomen, luchten kamer, eucalyptus bad, kamer vochtig houden, kussen, matras omhoog

Deel Deze Pagina