baby 3 maanden ineens op de bso i.p.v. kdv?

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door ladys1987, 25 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ladys1987

ladys1987 Fanatiek lid

24 jan 2009
    1.522
    0
    0
    Flevoland

uiteraard is er een wisseling. Ze heeft er 5 op haar groep (wisselend). en hier heb ik ook geen problemen mee. Logisch als ze van 6 tot 7 open zijn. Maar ik zit met het bso verhaal. Er was helemaal geen kdv leidster aanwezig. en ik tijdens de rondleiding gevraagd toen ik de bso zag of ze het wel eens samenvoegen "nee" was het antwoord. Dit is wel al 7 maanden geleden maar toch...ik heb het nadrukkelijk gevraagd.

2. Neeltje1986

Neeltje1986 Fanatiek lid

29 aug 2009
    3.313
    1
    0
    Onze boef! :)
    Eindhoven
    Spit je contract even na; wat staat er beschreven bij kwaliteitsvoorwaarde etc. Vaak kun je hier in terug vinden dat kinderen op een voor hen leeftijd aangepaste ruimte moeten zijn. Je kunt ook de afdeling plaatsing bellen en aangeven dat je een persoonlijk gesprek met hen wilt, omdat je het een en ander hebt geconstateerd wat totaal niet volgens afspraak is. Als zij zich niet aan hen contract houden, kunnen zij je (volgens mij) niet houden aan de twee maanden opzeg termijn. (contractbreuk)

3. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Op zich zie ik ook geen problemen met het samenvoegen van groepen, maar een BSO groep/ruimte is natuurlijk niet ingericht op kinderen onder de 4. Nu zit babylief nog lekker in het wippertje, maar als je een paar maanden verder bent, pikt ze dat ook niet meer. ;) Dan vind ik het ronduit gevaarlijk... Als ik zie waar de kinderen op de BSO mee spelen, allemaal kleine onderdeeltjes, er word rondgerend enz...

Nee, ik zou er ook absoluut niet blij mee zijn... Groot gelijk dat je eens na gaat vragen hoe het zit.

4. mimi83

mimi83 Niet meer actief

ik zou net al dat jij volgens mij doet het meeste vallen over dat er niet 1 van haar eigen (dus beetje bekend gezicht) bij was, voor mij zou dit ook reden zijn om eerst heel verdrietig te zijn en vervolgens woedend. het is al spannend en eerst dag, dan hoort ze in iedergeval 1 bekend gezicht om zich heen te hebben.

ik zou inderdaad een gesprek aanvragen en als dit vaker zou gebeuren zou dat voor mij reden zijn tot overstap.

Ik vind het anders als de laatste bso kids naar de kdv groep komen en van allebei 1 leidster er bij blijft. dat gebeurd hier op het kdv ook, is een kleine lokatie en spelen vaak allemaal samen, maar kdv groep is de basis groep (of de gang waar een speel lokaal is ingericht of buiten natuurlijk)

5. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Ik heb op een kdv en bso gewerkt. Dit gebeurt vaker en gezien het tijdstip zat ze er pas net, zal echt geen half uur zijn geweest waarschijnlijk.

Dit is een normale gang van zaken omdat het te duur is per opvang twee leidsters te laten blijven als er weinig kindjes zijn. Dit hadden ze echter wel vantevoren moeten aangeven.

6. Marieke1983

Ik snap het, samenvoegen is voor hen "samen laten spelen" denk ik. Maar ik snap jouw verwarring en verdriet ook wel!
    Over veiligheid hoef je je ook niet druk te maken joh, de bso ruimte wordt hartstikke goed nagekeken voor er kleintjes komen en de bso leidsters zullen allemaal ook ervaring hebben met zulke ukkies.

7. ladys1987

ladys1987 Fanatiek lid

24 jan 2009
    1.522
    0
    0
    Flevoland
    nee ze heeft er 1 a 2 uur gezeten.....

8. ladys1987

ladys1987 Fanatiek lid

24 jan 2009
    1.522
    0
    0
    Flevoland

weet je dat 'samen spelen' echt harstikke leuk voor kids van bijv 2/3 jaar. Die vinden het vast leuk met de oudere kinderen. Maar een baby van 3 maanden speelt nog niet zodanig en het gaat me er meer om dat ze ineens andere leidsters heeft....en dat dit niet met mij is overlegd. Maar goed...dinsdag hoor ik wel of dit standaard zo is of toevallig een keertje..

9. Babel44

Babel44 Niet meer actief

Nou nou, ik snap dat je nogal niet blij was zeg, zo kwetsbaar, je eerste lange werkdag, en dan je kind niet vinden, en heel ergens anders aantreffen dat je verwacht. Heel rot voor je hoor! Ik snap ook als dat een beetje je vertrouwen heeft aangetast.

Heb niet alles gelezen, maar je hebt bij kennismaking /inschrijving waarschijnlijk wel een beleidsplan van de opvang gekregen? Hierin hoort te staan hoeveel leidsters er zijn op de groepen, en tot hoe laat, en vanaf welke tijd er evt groepen worden samengevoegd etc.

Bij ons zijn de kindjes bijv tot 18u op hun eigen groep, en gaan daarna naar een groep waar alle "laatste" kindjes bij elkaar zitten met een of twee leidsters. Maar dat weten wij wel vantevoren en wij halen haar dus altijd voor die tijd op.

Ze mogen je kind natuurlijk niet zomaar ergens anders onderbrengen omdat er iemand eerder naar huis wil ofzo, het zal echt wel onderdeel van hun beleid zijn denk ik. Dus lees dat nog eens na en overweeg of je het acceptabel vindt.

Als blijkt dat ze van hun beleid zijn afgeweken op die dag door haar weg te brengen, en dat zonder overleg met jou, kun je daarover natuurlijk een klacht indienen.

10. Snowtje

Snowtje Fanatiek lid

6 dec 2009
    1.409
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik vind het ook echt niet kunnen hoor! en denk gelijk: hoe doen ze dat dan met slaapjes, flesjes maken ed?? er is op de bso toch niets op aangepast. waarschijnlijk dat het van de bso ook niet mag. ik zou echt een gesprek aangaan en anders een ander kdv zoeken..

11. ladys1987

ladys1987 Fanatiek lid

24 jan 2009
    1.522
    0
    0
    Flevoland

ik geen heb beleidsplan ontvangen...heb het wel gevraagd tijdens de rondleiding of de groepen soms samengevoegd werden en ze zei nee....
    dinsdag ga ik een gesprek aanvragen het liefst die dag nog, eventueel telefonisch. We zijn nu 3 dagen verder maar het voelt nog steeds hetzelfde..en dat is helaas niet een goed gevoel. Ik hoor het dinsdag wel wat ze zeggen....

12. Loesje86

Loesje86 Niet meer actief

Goed van je dat je navraag gaat doen, want dit lijkt me niet de bedoeling. Niet netjes dat ze je niet hebben geinformeerd over het samenvoegen. Wat ik ook niet snap is dat ze niet zoveel uur mogen werken en daardoor al naar huis waren? Begrijp ik het dan goed dat ze maar tot half 4 werken? Hoelaat beginnen ze dan en hebben ze geen pauze (is wel verplicht), gebeurd dit dus elke dag? En hoeveel kindjes gaan er dan naar de BSO? Bij ons zijn er namelijk tegen half 4 maar zelden kindjes al opgehaald...
    En daarbij vind ik het al helemaal niet netjes dat er niet 1 vast gezicht is gebleven voor de overdracht, of iig iemand die de gehele dag bij je kindje is gweest dus een goede overdracht naar je kan doen...
    Laat je weten hoe het gesprek dinsdag gaat? Succes!

13. ladys1987

ladys1987 Fanatiek lid

24 jan 2009
    1.522
    0
    0
    Flevoland
    Het meisje van de bso zei: "ze zijn al om 6 uur begonnen en ze mogen niet zoveel uur maken...ze zijn rond 4/5 uur naar huis gegaan".
    ik laat dinsdag even weten hoe het is gegaan!

14. Marieke1983

Oeh dat is wel heel lang, dan zijn ze wel heel vroeg naar huis gegaan :$

15. 2g4e

2g4e Niet meer actief

Misschien ligt het aan mij (afgaande van eerdere reacties wel) maar ik zie het probleem niet zo. ik neem aan dat de BSO in hetzelfde gebouw zit als het KDV? Bij ons voegen ze de kids ook samen als het rustig is. ik ga er toch vanuit dat een ieder daar de nodige diploma's etc. heeft dus ja... Zit jouw kleintje op een horizontale groep of een verticale? Mijn meisje zit op een verticale groep en geloof mij, kindjes van 4 kunnen ook heel lomp of vervelend zijn hoor. en of ze dan op de BSO nog iets ouder zijn maakt niet persee verschil van een 4-jarige bijvoorbeeld. de leidsters zullen heus wel goed opletten hoor. mij hebben ze ook nooit om toestemming oid gevraagd maar ik maak me er niet druk om als ik mijn meisje op een andere groep moet ophalen. de juffies zijn allemaal lief daar en isabella vind het allemaal wel prima.

16. lydia1986

lydia1986 VIP lid

16 aug 2009
    22.737
    2
    38
    Vrouw
    pm'er kinderdagverblijf
    uden -> NB
    Hi,
    GGD mag niet?? Dat is niet waar dan bel de GGD maar maar goed daar gaat het niet over .

Ik snap dat je geschrokken bent. Bij ons is het zo dat er op alle groepen iemand opend en iemand later begint en sluit ( diegenen heeft dan dienst tot 18.00/18.30 ) dit is dan iemand van de peutergropen samen en iemand van de babygroepen en iemand van de Bso ( die allemaal de zelfde kwaliteiten/ opleidingen hebben en op alle groepen mogen werken dus geen gedump bij die lridsters die minder zijn bijv)
    Het kwam bij ons in het verleden ook wel eens voor dat wij ( ik werk op een Bso en bij de peuters ) kindjes van de babygroepen opvingen maar dan koos ik ervoor om wat kleine kindjes mee te nemen naar de babygroep om de veiligheid van het kind te bewaren ..

Dus; het mag wel maar ik zou er niet voor kiezen vind het heel raar dat dit je niet verteld is in het intake gesprek, en zou dan ook even een gesprekje aangaan met de leidsters van de groep ( voordat je het hogerop zoekt eventueel )

17. ladys1987

ladys1987 Fanatiek lid

24 jan 2009
    1.522
    0
    0
    Flevoland
    ik wou jullie even laten weten hoe het gesprek ging.
    ik heb vanmorgen gebeld en kreeg een van haar leidsters aan de telefoon. Ze zei dat dit eenmalig was en begreep waarom ik het er niet mee eens was. Ze zou dit ook met haar collega's bespreken.
    Een uurtje later belde een andere leidster nog omdat ze het zo vervelend vond. Het was maar eenmalig en normaal gebeurd het nooit. We waren toevallig bij het cb en daar gaven ze aan dat dit echt niet mag van de GGD. Babys mogen niet in een bso ruimte.De leidster gaf aan dat er soms wel de peutergroep bij de baby's worden gevoegd. (daar heb ik geen moeite mee). Volgens haar heeft ze er ook maar een kwartier gezeten.

Misschien dat ik nu al bekend sta als die 'zeurmoeder' maar ik ben blij dat het besproken is. Ik ga er dan ook maar vanuit dat iets eenmaligs was en laat haar voorlopig op het kdv. Kleine meid vind het volgens mij daar wel fijn dus we kijken het maar even aan.
    Bedankt voor jullie meningen/tips!

18. hopelessinlove

hopelessinlove Fanatiek lid

17 nov 2011
    1.143
    0
    0
    Fijn dat het nu is uitgesproken en ook dat ze toegeven dat ze je begrijpen! Vind het ook netjes dat ze je nogmaals hebben terug gebeld!

19. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Hmm mja zo moest onze dochter laatst de hele dag op de babygroep zitten als ze daadwerkelijk opvang nodig had op een studiedag.

Dat vond ik net zo min kunnen... (en dochterlief kon wel huilen bij het idee alleen al)

En dat ze kdv-groepen samenvoegen snap ik ook wel
    en dat is ook niet heel erg erg. (en logisch gezien de huidige stand van zaken in de kinderopvang.. zowel financieel als het 4-ogenprincipe dat alle opvang tegenwoordig wel toepast)
    (1 kdv groep met daar 2 kinderen.. betekent dat er 2 leidsters moeten komen voor die 2 kinderen)

Maar ik zou eens bij de oudercommissie checken hoe dat zit...
    (die weten precies hoe dat hoort te gebeuren... )
    en anders even telefoontje ggd wagen.. zodat je precies weet hoe en wat er wel/niet kan en mag.
    Anders sta ej daar te mopperen op het kdv.. en ga je met een plausibel maar niet-kloppend antwoord weer naar huis :)

20. Snowtje

Snowtje Fanatiek lid

6 dec 2009
    1.409
    0
    0
    NULL
    NULL
    Fijn dat het netjes is afgehandeld en dat het eenmalig was. Nu kun je haar weer met een gerust hart achterlaten :)

Deel Deze Pagina