baby 3 maanden ineens op de bso i.p.v. kdv?

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door ladys1987, 25 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Loesje86

Loesje86 Niet meer actief

Fijn da het zo is afgehandeld en nu idd maar hopen dat het niet nog eens voorkomt, of dat ze je dan van te voren even inlichten..

2. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Fijn dat je het hebt kunnen bespreken! Ik begrijp ook dat dit echt niet fijn is op je eerste dag, en het is inderdaad ook echt niet de bedoeling. Natuurlijk gebeurt er niks als je dochtertje in een wippertje in de BSO-ruimte zit, maar het is gewoon niet hoe het hoort en ik kan me heel goed voorstellen dat je daar echt van geschrokken bent en verdrietig over was. Hopelijk ben je door het gesprek met de leidsters gerustgesteld, ik vind het iig klinken alsof ze er zelf ook niet tevreden over waren en het dus écht eenmalig was.
    Ik kan me niet voorstellen dat je nu bekend staat als 'die zeurmoeder' hoor, je klacht was echt valide!

3. Steluta

Steluta Actief lid

25 jun 2011
    169
    0
    0
    NULL
    NULL
    Even een reactie als ex-GGD medewerker: dit mag idd niet zomaar, er zou aan heel wat voorwaarden voldaan moeten worden. Als er samengevoegd wordt, dan moet het zeer duidelijk omschreven zijn in het pedagogisch beleid. Ouders moeten hierover geinformeerd worden. Stamgroepruimte voor baby/peuter moet aan andere eisen voldoen dan voor BSO (sowieso moet ruimte aangepast zijn aan leeftijd kind) en KDV-kinderen mogen niet van meer dan 2 stamgroepruimtes gebruik maken. Er moet altijd minimaal 1 vaste leidster van de eigen KDV-groep aanwezig zijn. En als baby's al naar een andere ruimte gaan, moeten de veiligheids- en gezondheidsrisico's van die ruimte volledig geinventariseerd worden voor die leeftijdsgroep en een plan van aanpak daarop gemaakt worden- van tevoren. En voor de BSO liggen de diploma-eisen anders dan voor KDV, dus dat kan ook nog een punt zijn. De beroepskracht-kindratio wordt anders, dus de BSO-mensen mogen minder kinderen opvangen zodra er een baby bij komt.

Dat het vaker gebeurt zal best, ik heb wel meer gezien wat vaker gebeurt om financiële redenen (met name te veel kinderen, schuiven tussen stamgroepen op de meest creatieve manieren), maar dat zegt nog niet dat het is toegestaan.

Het omgekeerde, een BSO kindje dat tijdens VSO bijv op het KDV is gebeurt vaker, maar dat is ook makkelijker omdat de eisen voor de BSO soepeler zijn. Maar dan nog moet alles zeer goed geregeld zijn en moeten ouders geïnformeerd zijn daarover.

4. ladys1987

ladys1987 Fanatiek lid

24 jan 2009
    1.522
    0
    0
    Flevoland

wat fijn dat je reageert! Ik ben erg benieuwd hoe het morgen gaat aangezien ze al aangaf half 6 weg moest....ben benieuwd hoe ze het oplossen (of niet) maar dan heb ik wel heel veel aan je informatie!:)

5. Steluta

Steluta Actief lid

25 jun 2011
    169
    0
    0
    NULL
    NULL
  6. mirriemeis

mirriemeis Actief lid

17 okt 2011
    143
    0
    0
    Ik werk zelf op een kdv. Bij ons begint er in elke groep iemand van de vaste leidsters om half 8. De andere leidster begint om half 9.
    Degene die im half 8 begint is half 5 vrij en degen van half 9 is vrij om half 6. Nu hebben we verlengde opvang tot 6 uur, hier blijven dan 2 leidsters voor, de kinderen zijn dan in de speelhal. Wordt wel een overdracht gedaan van de andere leidsters. Het kan dus zijn dat ouders leidsters van de andere groep spreken.
    De kinderen worden niet bij de bso neergezet, dat is toch wel iets heel anders.

Deel Deze Pagina