Wat te doen,3 mnd en drinkt veel kleine beetjes

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door SanNe8, 15 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SanNe8

SanNe8 Lid

26 mei 2014
    12
    2
    3
    NULL
    NULL
    Hai allemaal,

Onze dochter is net 3 maanden jong en krijgt sinds week 8 volledige flesvoeding. 3 weken geleden leek er een beetje een ritme in te komen..ze dronk toen 5x150 (+5 scheppen) en daar deed ze het prima op. Ze sliep zelfs vaak door van 22.00 (als de voeding toevallig om die tijd was..we maken haar savonds nooit wakker voor een voeding) tot 06.00 uur. Vond ik heel netjes al. Nu zijn we al ruim 1,5 week aan het 'klungelen'.. Ze gaat nu ineens weer elke 3 (soms 4) uur drinken maar drinkt dan iedere keer maar 100-120 cc.. ook snachts komt ze ineens weer bijna iedere nacht 2x en ook dan kost het vaak moeite om er 150 cc in te krijgen.... de voeding rekken is niet echt een optie..dat houdt je 5 min vol, maar ze zet dan een keel op alsof ze al dagen geen fles gehad heeft en drinkt vervolgens maar net 100 cc (als we geluk hebben..zit soms ook een voeding tussen dat het niet meer dan 80 cc is... )

Heeft iemand hier ervarin mee en/of tips? Van het cb moest ik nu gaan proberen op te hogen naar 180 (en dan uiteraard minder voedingen..) maar krijg zelfs die 150 er niet meer in!

Ik ben benieuwd naar jullie reacties!

2. babbel1983

babbel1983 Fanatiek lid

3 jul 2013
    1.338
    302
    83
    Ligt het misschien aan de speen? Dat ze te veel moeite moet doen en dan het opgeeft na 100cc. Wellicht eens een grotere speen proberen en kijken wat ze dan doet?

3. Vrolijkheid

Vrolijkheid Niet meer actief

Niet luisteren naar het cb is mijn tip :) Sam heeft tot 16 weken nog 7x135 ml gedronken. Daarna 6x150 en nu sinds twee weken 5x200. Ging ineens vanzelf! En wat heb ik gestoeid. Want de schema's zeiden!!! En Sam dronk maar maximaal 100 ml!! Tot ik huilend bij het cb stond. De dame van het cb pakte het schema verscheurde het voor mijn neus en zei: nee joh deze schema's zijn standaarden jij moet gewoon je kindje volgen. Je doet het hartstikke goed. Toen hem blijven volgen et voila het is ineens heel snel opgelost :). Gewoon blijven volgen dus meis! Je kan het er niet in gaan gieten met een trechter ofzo he!

Oh ja Sam had wel ook een verborgen reflux. Dan drinken ze ook vaak kleine beetjes. Kinderarts adviseerde juist ook kleine flesjes te blijven geven. Zolang hij alert is en voldoende plasluiers was het goed. Ze regelen het zelf!

4. tompoes

tompoes Bekend lid

12 okt 2014
    979
    0
    0
    Centrum
    Ik denk dat je een grotere speen moet pakken.

5. Miepiemoos

Miepiemoos Bekend lid

13 mei 2013
    973
    160
    43
    Herkenbaar! Hier zat mijn meisje verstopt! Terwijl ze niet huilde en 1x per 2 dgn (wel met moeite) poepte. Nu elke dag en drinkt ineens weer gewoon 5 grotere flessen ipv 7 hele kleine...

6. Mommyplus

Mommyplus Actief lid

22 jul 2014
    358
    0
    16
    Het is vermoeiender voor jou, dat snap ik helemaal. Maar op zich is er niets mis met vaker kleine beetjes drinken.
    Het is vaak een fase die weer over gaat. Misschien heeft ze een groei/ontwikkelingsspurt die haar onrustiger en hongeriger maakt.
    Gewoon blijven voeden op verzoek. Blijf zelf rustig dan komt het allemaal goed.
    En trek je inderdaad niets aan van wat er op de verpakking van de kunstvoeding staat of schema's die je krijgt. Dat zijn richtlijnen maar in het echt wijkt een baby nog wel eens af.

7. Meijke

Meijke Niet meer actief

#7 Meijke, 16 jan 2015
    Laatst bewerkt door een moderator: 16 jan 2015
    Hier hetzelfde sinds een dag of 5, ook 100/120 per keer. Elke 3 uur. En dan 6x, want in de nacht komt ze niet. Ze krijgt dus niet zoveel binnen, maar gaat vast weer over :).

Ze heeft nu om 7 uur 110 op en nu net om 10.00 115.

8. daantjedubbel

daantjedubbel Bekend lid

2 apr 2014
    721
    1
    16
    Arnhem
    Hier ook ineens sinds een paar dagen kleinere beetjes. Zat op 7x 135, maar laat van een aantal rustig 30 tot 50 cc staan. Komt ook ineens vaak al na 2,5 of 2 uur (maar dan gek genoeg niet na een kleine fles, maar gewoon eentje van 135). Gaat vast wel weer over, heb ook al weken om de dag maar een poepluier, vanochtend was het weer jackpot dus misschien drinkt hij vandaag wel weer alles op ;) volgens mij hangt dat namelijk ook samen. En misschien idd een groei-/ontwikkelspurt.

9. adi

adi Niet meer actief

Bedenk ten eerste dat wat jouw baby doet volkomen gezond en normaal is, zo drinken biologisch gesproken baby's van die leeftijd.

Je kunt wel allerlei trucjes uitproberen zoals een grotere speen oid, maar daarmee giet je eigenlijk meer melk in hem dan waar hij behoefte aan heeft. Waarom is elke 3 uur drinken raar of erg?

Deel Deze Pagina