mijn dochtertje van 16 maand heeft een hekel aan knuffelen en aanraken.. ze vind het wel goed als we haar gewoon optillen en haar dragen, en als ze opgetild is en dan wilde spelletjes doen dat vind ze geweldig alleen rustig knuffelen met haar, of rustig op de bank liggen of in bed.. Daar moet ze echt niets van hebben.. ze slaapt ook echt niet bij ons in bed of tegen ons aan op de bank.. ze wilt alleen in haar eigen bedje of camping bedje slapen (zolang ze maar alleen ligt) en ik vind dit zo jammer... wordt er soms ook verdrietig van als ze weer hysterisch wordt en zich van ons afduwd omdat ze niet geknuffeld wilt worden.. gaat dit nog over? zal dit veranderen als de andere baby erbij komt en ze ziet dat we het met die baby wel doen?
J. houdt ook niet van rustig knuffelen of rustig op de bank liggen of bij ons in bed ed. Vind ik wel eens jammer, daarom probeer ik haar op andere momenten maar extra veel te knuffelen. Bv. tijdens het stoeien of als ze tijdens een keer optillen een enkele keer wel (heel kort) geknuffeld wil worden. Of als ze zich niet lekker voelt, daar maak ik dan 'misbruik' van, want dan wil ze het soms wat meer. Slapen hier inderdaad ook echt alleen in haar eigen bedje...op het grote bed of waar dan ook als wij in beeld zijn, is het alleen maar keten en wild doen. Geen idee of het over gaat...denk dat het ook iets is wat gewoon in een kind zit. Ik probeer het maar te accepteren en vooral te respecteren. En iedere knuffel die ze wel wil, daar geniet ik driedubbel van. 't is op dit moment al meer dan een tijdje geleden, dus wie weet komt het nog eens als ze beter begrijpt wat het 'doel' ervan is oid? Nu is ze gewoon nog veel te druk met andere dingen.
Fairy, hier nog zo een niet-knuffelaar. Al van baby af aan was ze graag op zichzelf. Ze duwt zich van je af en kreunt er vaak ook nog boos bij. Of zegt: neeneenee!!! Als ze ziek is wil ze vaak wel even, dat is dan ook genieten hihi. Ligt vast niet aan jou, aard van 't beessie
Zo herkenbaar en zo jammer, ik wil zo graag knuffelen, maar m'n dochter niet Het schijnt dat ik vroeger precies hetzelfde deed, dus m'n dochter kan er ook niks aan doen, zit in d'r genen
mijn zoontje heeft ook zulke momenten. dan houdt ik hem erg goed vast en zeg rustig enzo, binnen n halve minuut is gevecht over. hij wordt erg rustig en kan ik hem goed knuffelen. hij wil het niet omdat hij erg slapperig van wordt. dus als ik dit gedaan heb kan hij ook makkelijk in slaap vallen.
Oh wat jammer is dat zeg! Zoey heeft ook zo'n periode gehad, maar nu ineens wil ze alleen maar kusjes geven, knuffelen en lekker kroelen. Kan dus nog veranderen. Maar misschien is je kindje ook gewoon zo, ieder mens is anders!