Nutriton door comfort voeding?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Vica86, 21 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Mijn zoontje heeft last van verborgen reflux. Hij krijgt van mij friso comfort voeding. Dit ook omdat hij last heeft van harde ontlasting en friso comfort is ook tegen krampjes.

Nu wilt mijn huisarts dat ik overstap naar standaard voeding en dan zelf nutriton erin doe, zodat het dikker wordt dan de voeding nu is.
    Maar dat zie ik echt niet zitten!

Mijn dochter reageerde heel heftig op nutriton door extreme diarree, als mijn zoontje dat ook doet dan moet ik heel snel weer wisselen van de standaard terug naar de comfort. Dat kan niet goed wezen voor hem.

Mag je nutriton ook mengen met de comfort voeding om hem nog iets dikker te maken? Als het dan niet werkt hoef ik enkel te stoppen met de nutriton en niet weer van de hele voeding wisselen.

2. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Er zit al JPBM door comfort voeding dus er kan volgens mij extra poeder toegevoegd worden als dat nodig is.

3. wendie70

wendie70 Lid

9 aug 2010
    85
    0
    0
    NULL
    NULL
    ja hoor dat kan wel
    doe het hier zelf ook maar dan door de comfort voeding van de kruidvat

4. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Als comfortvoeding niet dik genoeg is kun je het verder indikken met johannesbroodpitmeel.
    Moet je veel gebruiken, dan kun je eens gaan uitrekenen wat voordeliger uitkomt, comfort met jbpm of iets anders. Ik zou dan eerder voor HA kiezen dan voor standaard. Spugen en reflux gaan heel vaak hand in hand met een voedselovergevoeligheid of allergie. En Comfort is al licht HA, terwijl standaard dat niet is.

5. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Comfort van friso is op basis van standaard voeding. Het is dus echt niet HA. Dat dacht ik eerst ook, maar zowel op het pak als de voedingsdeskundige hier geeft aan van niet.

Hun gaven wel de tip om de voeding te maken met 100% gekookt water ipv half/half. Dan wordt het nog iets dikker.
    Dat ga ik dus vandaag maar proberen.

6. siepie

siepie Fanatiek lid

28 apr 2010
    3.424
    3
    38
    Hier de omneo ook met jbpm.
    alleen nog steeds erg veel kramp

Deel Deze Pagina