Wat draagt jullie gedragen baby?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Denise K, 15 okt 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Denise K

Denise K Fanatiek lid

11 apr 2010
    2.230
    354
    83
    Vrouw
    Baby is 13 weken en de eerste van de 3 die een groot deel van de dag in een draagzak/ doek doorbrengt. Ik vind het zo lastig om nu in te schatten hoe veel laagjes ik hem het best aantrek, zowel binnen als buiten. Zijn nekje is makkelijk klammig, maar dat is zijn voorhoofdje ook. Hij zweet makkelijk, ondanks niet heel warm aangekleed. Wel snel koude voetjes. Hij heeft een nogal uitpuilend buikje :D, waardoor truitjes makkelijk omhoog kruipen en we steeds hijsen. Eigenlijk zitten boxpakjes zonder voeten nog het best. Nu zie ik op bijv. de website van H&M dat dit onder nachtkleding valt:o:. Dus.. Dit met een romper met lange mouwen en dikke sokken? En onder een (winter)draagjas, nog een extra laagje of doen jullie dat niet?

2. KleineLai

KleineLai VIP lid

30 dec 2017
    14.259
    28.323
    113
    Mijn baby van 7 maanden draagt ook regelmatig een pyjama overdag. Ze zitten lekker en zijn praktisch dus waarom niet? Vaak hebben ze ook leuke printjes :D

Een baby van 3 maanden kan net zo gekleed gaan als jij als hij lekker tegen jou aan zit. Als jij 2 lagen aan hebt (hemd en trui bijvoorbeeld) dan is een romper lange mouw en een pyjamaatje helemaal prima!

3. Elisa199

Elisa199 Actief lid

15 aug 2020
    237
    153
    43
    Raar... een boxpakje dat een pyjama is volgens h&m, een box is dacht ik om te spelen :p over het algemeen is baby kleding pyjama-achtig. Sterker nog, ik doe mijn 6 weken oude baby niet speciaal voor het slapen gaan een pyjama aan, dan ben ik de hele dag bezig met omkleden, wat al zo'n gefriemel is.

Hier heeft dochter hetzelfde aan als ik, en ligt ze onder een dekentje of tegen mij aan. Als ik haar in de draagzak heb doe ik haar wollen slofjes aan. Als we naar buiten gaan hangt het van het weer af, meestal rits ik haar in mijn jas (is nog positiekledingjas) en eventueel doe ik haar een dun mutsje op.

4. Vogelmeisje

Vogelmeisje Fanatiek lid

3 mei 2010
    1.036
    303
    83
    Hier een 7 mnd baby,ook wisselend in de doek of Manduca.
    Hij krijgt 2 paar sokken aan.
    Verder romper korte mouw, tshirt Lange mouw. Joggingbroekje. En een tussenjas, gewoon een dunne.
    Ik Ben zijn dikke jas, de verwarming.

5. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.658
    27.305
    113
    Vrouw
    Gewone kleren, maar wel zacht: joggingsbroekjes etc en longsleeve is dan warm genoeg. Hier dus romper korte mouw, joggingbroekje, longsleeve. Als hij wel katoenen trui draagt dan een mouwloze romper

Onder de lange draagjas gaat zijn warme buitenpak uit en alleen katoenen lodger slofjes houd ik aan. Heb nog wollen sokken als plan b.

Deel Deze Pagina