Hallo, Mijn zoontje is nu 3 maanden en weegt 7 kilo. Als ik hem de laatste fles om 23:00 geef dan slaapt hij smorgens zeker tot een uur of 9 uit. Dan wordt het dus best wel lastig om 5 flessen van 200 ml in de dag te proppen. Of ik moet hem smorgens eerder wakker maken maar dat vind ik zo zielig. Nu ben ik sinds een week gaan proberen om 4 flessen te geven met 210 water en 7 scheppen en hij doet het daar eigenlijk heel goed op. Krijgt rond 20:30 de 4e fles en wordt smorgens pas rond 20:00 wakker. Naar mijn idee is dit prima zo maar zou er een reden kunnen zijn waarom dit niet goed is? Ik lees om me heen dat dit vaak pas met 4 maanden is. En is de hoeveelheid per dag zo genoeg?
Hoi, 4 flessen van 210/7 is met 3 maanden wat aan de vroege kant. Meestal zie je dit pas tussen de 4-6 maanden. Niet ieder kindje kan deze hoeveelheid (235 ml klaargemaakt) in 1 keer opdrinken. Maar het belangrijkste is dat je zoontje het er goed op doet en tevreden is. En zo te lezen is dat het geval! Je zoontje mag 1 liter klaargemaakte flesvoeding per 24 uur hebben. 4 flessen van 235 ml is totaal 940 ml, dat is helemaal prima dus. Dit is ook een gemiddelde hoeveelheid. Sommige kindjes zijn met minder tevreden en doen het ook goed, dat is ook prima. Vaak kunnen kindjes zelf heel goed aangeven wat ze wel/niet willen hebben. Groetjes Angelique