Hallo! Ik ben afgelopen donderdag begonnen met rijstebloem te geven aan ons dochtertje. Ik sta zelf bekend met een allergie, ik heb een fruitallergie, en dus gaven ze op het CB aan dat ik beter eerst met een groentehapje kon gaan beginnen. Nu hoor ik van veel mensen om mij heen dat je sowieso beter eerst tot 6 maand kan wachten met bijvoeden i.v.m. allergieen. Ik wil daarom gaan stoppen met de rijstebloem. Kan ik hier zomaar mee stoppen? Ik heb nooit geweten dat ik zo is, dat je dan beter met 6 maand kan beginnen, hier hebben ze mij ook niets over verteld bij het CB!
Hoi, Je kunt inderdaad misschien wat verschillende adviezen hierover horen. Dat maakt het niet makkelijker. Over het algemeen is inderdaad nog het advies bij een verhoogde kans op een koemelkallergie te wachten met vaste voeding tot 6 maanden. Dan zijn de darmpjes net wat verder ontwikkeld. Tot 6 maanden is het ook nog niet perse nodig om vaste voeding te geven. Wanneer je nu al rijstebloem geeft en dit gaat goed kan het geen kwaad om hiermee door te gaan. Ook kan het geen kwaad mocht je hiermee willen stoppen. Misschien alleen dat je dochter wat minder verzadigd is. Misschien kun je het nog eens aan het cb vragen. Groetjes Angelique