Niet willen eten

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door ramoontjuh82, 14 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ramoontjuh82

ramoontjuh82 Actief lid

8 okt 2008
    406
    1
    18
    Onze zoon van bijna 11 maand wil niet eten.
    S'morgens de papfles niet, fruit niet geen brood en zijn avondeten eet hij ook niet helemaal op.
    Kan dit kwaad. Hij drinkt wel gelukkig.
    Hebben meer kinderen dit en wat doen jullie er aan?

2. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Ja hier gebeurd het ook wel eens, in het begin had ik echt het gevoel dat ze moesten eten. En als ze het niet deden baalde ik enorm. Maar goed ik heb nu zoiets van wil je niet eten, prima dan maar niet je krijgt vanzelf wel weer eens honger. Soms duurt dat een aantal dagen en daarna eten ze wel weer goed.
    Zijn periode's vaak.

Je kunt het beste niet 'dwingen' want dan kan het alleen maar erger worden.

3. hier het hele eerste jaar zo doorgebracht. Eerst ga je er vol tegen in en wil je dat ze eten.
    Maar op een gegeven moment was ik dit beu en dacht ik als jij honger hebt moet je dat zelf weten. Nu eet ze nog steeds minimaal maar ze groeit goed, is levendig en vrolijk.
    Het is moeilijk maar gewoon loslaten. Ze komen vanzelf als ze honger hebben!

4. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    Mijn zoon had ook zo'n fase rond 11 maanden. Het is een beruchte periode, zo vlak voor hun eerste verjaardag. Ik maakte me er toen ook heel erg druk om, maar het heeft gewoon geen zin. Je kan ze niet dwingen. Het enige dat hier een beetje hielp, was afleiden aan tafel. Dus hem bijvoorbeeld een eigen lepel bij zijn avondeten geven, zodat hij daar lekker mee in zijn eten kon prakken. En ondertussen schoof ik dan snel met een andere lepel wat happen in zijn mond.
    Het is een lastige tijd, maar het gaat weer over!

5. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

6 jan 2007
    8.553
    0
    36
    renkum
    oh dat zijn echt fases
    ik zit met het zelfde probleem maar mijn zoon is anderhalf en hij is altijd al zo slechte eter geweest eet echt veel minder dan kindjes van zijn leeftijd
    en heb er afgelopen 2 dagen ook geen brood en avond eten in gekregen:( frustrerend gewoon

Deel Deze Pagina