Papflessen en bijvoeding

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door Miepske1980, 12 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Miepske1980

Miepske1980 Fanatiek lid

29 jul 2013
    2.180
    2
    0
    Zorg
    Tilburg
    #1 Miepske1980, 12 okt 2014
    Laatst bewerkt: 12 okt 2014
    Onze dochter is ruim 4 maanden. We zijn nu gestart met bijvoeding en papflessen. Onze dochter is dol op de fruithapjes en op de papflessen. Eén probleem: ze weigert nu een gewone melkfles. Vaak proberen we het circa 45 min, ze heeft dan echt honger maar drink slechts 10-20cc.... als we er dan rijstebloem bij doen, drinkt ze hem wel op :$. Volgens mijn moeder verwen ik mijn dochter, maar dat kan toch niet?

Kan het niet zo zijn dat mijn dochter gewoon meer behoefte heeft aan vaste voeding?
    Zo ja, hoe kan ik dan het beste aan haar behoefte voldoen?

Even voor de duidelijkheid, mijn vraag gaat in principe over de rijstebloem, is het erg dat ik dit aan de fles toevoeg... het is immers vanaf 4 maanden en een product van nutricia.

2. Nutricia

Nutricia Bekend lid

4 jun 2014
    537
    0
    0
    Beste Miepske,

Kindjes tussen 4 en 6 maanden krijgen meestal nog 4 a 5 keer per dag voeding. Daar tussendoor kun je een fruithapje en een groente hapje geven. Het fruithapje geef je meestal tussen de eerste en tweede voeding in. Het maaltijdhapje geef je tussen de derde en vierde voeding, tegen de avond. Let er op dat je de hapjes niet te dicht op de voeding geeft, anders zal je kleine daar minder van kunnen drinken. De hapjes zijn op deze leeftijd puur bedoeld als oefenhapjes en vervangen geen voeding. Vanuit wetgevingsrichtlijnen zijn wij niet bevoegd om advies te geven over flesvoeding voor kindjes jonger dan 6 maanden.

Groetjes,
    Anneloes

3. Miepske1980

Miepske1980 Fanatiek lid

29 jul 2013
    2.180
    2
    0
    Zorg
    Tilburg
    We hebben de oplossing al gevonden: een speen met 4 gaatjes erin in plaats van 2.... het ging gewoon te langzaam ;)

4. Nutricia

Nutricia Bekend lid

4 jun 2014
    537
    0
    0
    Goed om te horen Miepske, fijn dat het is opgelost! :)

Groetjes Leonie
    Nutricia voor jou

Deel Deze Pagina