Nieuwe slaapzak

Discussie in 'Veilig slapen' gestart door Michelle1209, 23 jan 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Michelle1209

Michelle1209 Actief lid

19 apr 2016
    142
    2
    18
    Mijn zoontje van bijna 9 maanden is 75cm en 11 kilo.
    Nu heb ik hem in een slaapzak van 90cm en ik krijg zijn armen er niet in (romper lange mouw & pyama).
    Nu hebben ze andere maten bij de Prenatal. 90cm is 80/86/92. En 110 is 98/104/110.
    Nu had ik die 80/86/92 want hij heeft maat 86 van kleding, maar die was zooo krap.
    Nu heb ik toch die grotere maarja die is zeker 20cm te lang, maar hij zit wel goed.
    Heb zijn mouwtjes wel een slagje om moeten slaan maar hij zit voor de rest goed. Nu vind ik het wel een beetje eng want hij ligt alleen op zn zij en buik hij draait heel zijn bed door snachts..
    Zover ik kan zien is de hals opening niet echt heel groot maar dan nog...
    Hij is gewoon te breed voor die andere slaapzakken.. wat is wijsheid?

2. VeiligheidNL

VeiligheidNL Veiligheidsexpert

5 mrt 2014
    542
    4
    18
    Signaleren, onderzoek naar veiligheid en het stimu
    Amsterdam
    Hi Michelle,

Het belangrijkste bij een slaapzakje is dat het bovenlijfje goed aansluit, dus dat de hals- en armopeningen niet te groot zijn. Dat is omdat je kind dan niet in de babyslaapzak kan kruipen. Dat de slaapzak wat lang is, is geen enkel probleem.

Meer informatie over slaapzakjes vind je op onze website. Als je nog verdere vragen hebt, horen we het graag!

Groet, Angela
    VeiligheidNL

3. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.289
    10.260
    113
    Wij hebben de opening van de armen en hoofd kleiner gemaakt. De naadlijn verder doorgetrokken met een paar extra steken. Sommige slaapzakken zijn ook echt wijd aan de bovenkant zoals kryidvat, prenatal en terstal.
    Hema heeft het beste pasvorm

Deel Deze Pagina