Hallo dames, Ik heb een beetje zitten zoeken op het forum, maar kom niet zoveel info tegen. Hoe oud was jullie kindje toen de eerste kies door kwam en hoe lang duurt dit ongeveer? Onze zoon heeft al 8 tanden, 4 boven en 4 onder. Al sinds best een tijdje, hij is dus vrij vlot met doorkomende tandjes. Ik heb het idee dat er boven aan beide kanten een bobbel zit. Hij is iedere nacht aan het spoken en huilen. Op 24 april wordt hij 1 jaar. Kunnen het zijn kiezen al zijn?
Kan heel goed. Net als met tanden zit er veel variatie in de leeftijd waarop kinderen kiezen krijgen, meestal zo rond hun eerste verjaardag maar het kan ook gerust een half jaar later. Mijn dochter kreeg haar eerste kiezen, de vier binnenste, in een periode van 2 maanden net na haar eerste verjaardag. De tweede set van vier ook snel achter elkaar tegen haar tweede verjaardag.
Hier ook voor de eerste verjaardag al vier kiesjes. Ik had het nog totaal niet verwacht omdat haar zus die pas met 1,5 kreeg ofzo...
1 jaar en 2 weken de eerste kies. Nu, op de hoektanden onder na, vrijwel alles door. De hoektanden schijnen inmiddels wel Door. Het was een heel onrustige periode... maar weer zijn er doorheen.
Hier komt nu de eerste kies pas door, met 19 maand. 2 weken denk ik een bobbel en nu weer 2 weken na het eerste witte puntje is de kies er bijna door.
Zou zeker kunnen hoor. Hier met 14 maanden in 2 weken tijd alle 4 erdoor en wat een drama was dat zeg pffff!
Hier met 11 maanden eerste kies! Wonderlijk genoeg merkte ik hem pas op toen de kies al bijna helemaal door was 😎
In de week voor haar eerste verjaardag kwamen de eerste 2 kiezen door en de week erna de andere 2. Nu voel ik al wel 3 maanden het randje van 2 achterste kiezen maar die zetten maar niet door. Gelukkig is het kwijlen en kauwen op alles nu even minder. Heb gemerkte dat de kiezen etc soms best lang op zich laten wachten voor ze echt doorzetten.
Met 14 maanden, alle 4 tegelijk 😨 Daarnaast had ze nog maar 2 ondertandjes, de rest is later doorgekomen.
Hier rond de 13 maanden alle 4 in 1 maand. Daarna kwamen nog 2 ondertanden en een maand terug kwamen boven z'n hoektanden door (20maanden). Nu moet hij z'n hoektanden onder nog en dan straks nog 4 kiezen.
Wat 'grappig' om te lezen dat er bij veel 4 tegelijk kwamen.. Hier is dat ook! Zit steeds net een paar dagen tussen en dan komt de volgende er alweer aan. Had ik niet verwacht, omdat zijn tanden soms maandenlang te zien en voelen zijn maar er maar niet door willen komen.. En nu dit zo snel! Wel fijn, heeft ie dat in ieder geval gehad. Met 15 maanden dus de eerste kiezen. Hij heeft nu 8 tanden (4 boven en 4 onder) en 4 kiezen.
Onze jongste is bijna 14 maanden en sinds 2 weken heb ik kiezen ontdekt, maar die zitten er misschien al wat langer, hij vindt in zijn mond kijken niet leuk (geef hem eens ongelijk, ik vind de tandarts ook niet fijn ), dus ik checkte het bijna nooit, maar toen hij een hap wilde nemen en zijn mond wagenwijd open deed zag ik ze opeens