Scheefhals / torticollis

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door weetutniet, 4 aug 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. weetutniet

weetutniet Actief lid

19 jun 2014
    310
    0
    16
    thv Friese Antillen
    Iemand ervaring met een kindje met torticollis?

Ik heb een snelle, ingeleidde, megazware bevalling gehad... daardoor is er in de nekspier van mijn zoon een bloedballetje ontstaan.
    Wanneer zijn lichaam dit gaat opruimen zal er spierweefsel mee opgeruimd worden waardoor hij een scheve hals zal ontwikkelen.

Ik vraag mij af hoelang het kan duren voor zijn lichaam het gaat opruimen.
    Wanneer naar de fysio
    Hoe verloopt ontwikkeling
    En verder alle info of voortgang uitwisselen.

Zijn hoofdje staat nog niet scheef denk ik maar hij is al wel bezig met een voorkeurshouding.... ik draag hem veel bij mij.. geef bv waardoor links en rechts gestimuleerd wordt en kijk/hoor dingetjes aan zijn niet voorkeurskant...

2. Roos12

Roos12 Fanatiek lid

4 jan 2015
    1.725
    809
    113
    Ik zou gewoon nu al naar de kinderfysio gaan om adviezen en tips in te winnen. Zeker als je kindje al een voorkeurshouding ontwikkeld.

3. Lafayette

Lafayette Fanatiek lid

13 okt 2012
    1.385
    1.568
    113
    Mijn zoontje had dit, als gevolg van de vacuüm verlossing. Ik heb niet gemerkt dat er spierweefsel mee werd opgeruimd? Maar het heeft wel een tijd geduurd voor het allemaal weer goed was. Maandenlang fysiotherapie gehad (aan huis, heel fijn) en veel oefenen, er werd goed gecontroleerd of zijn hoofdje niet teveel afplatte. Overdag op zijn zij laten slapen met zijligkussen. Na twee bezoekjes aan de osteopaat was het pas ècht opgelost, ik wou dat we dat eerder hadden gedaan.

Deel Deze Pagina