Baby 3 maanden slaapt nog heel veel

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door frannie82, 16 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Sinds het toepassen van de rust en regelmaat slaapt mijn dochter eindelijk goed overdag maar van bijna niet nu naar ontzettend veel..!! Op zich niets mis mee zou je denken maar we maken ons toch wat zorgen..

Voorbeeld van vandaag:

6.00 fles
    7.00 badje (normaal niet zo vroeg maar ze had gespuugd anders na de fles van 10.00 voor ze naar bed gaat)
    7.20 slapen
    10.00 fles
    10.45 slapen
    14.00 fles
    15.15 slapen
    16.45 wakker en huilen eerder honger
    17.15 fles
    18.00 slapen
    straks rond 22.00 laatste fles en daarvoor moeten we haar wakker maken.

Tijdens het drinken wrijft ze vaak al in haar oogjes en gaapt enorm. Dus de signalen wanneer je je kindje wakker in bed moet leggen.

Ik knuffel op schoot en laat haar dan wel even in haar wipstoeltje zitten om de voeding te laten zakken (tegen mij aan heeft ze geen geduld voor :D) en toch heel even in de box maar zoals vandaag tankt ze bij van gisteren en heeft ze heel even in de box gelegen toen ik even snel de aardappelen moest schillen. Gisteren zijn we weg geweest 2,5 uur voor boodschappen. Zoals vandaag dan is ze het al zat in het wipstoeltje en heeft ze de box niet eens gezien.

Het 10 minuten op de buik liggen lukt zo al helemaal niet en op de buik is geen succes na de fles. Ook krijgt ze niet de kans om zich om te rollen ed. Ze slaapt in de puckababy nu wel afbouwend met 1 armpje eruit, maar daar is ze nog wat onrustig mee en daar schuif ik nu (een tip van hier) een katoenen wantje om ipv een sokje.

Dus met haar handje kan ze ook nog steeds niks.. (ja ze sabbelt op het wantje nu) en in bed ligt ze ingebakerd.

Iemand van jullie ook zo'n slaper van 3 maanden of ouder?
    En komt die ontwikkeling dan vanzelf alsnog?
    Volgens mij is slapen altijd goed voor een baby en als we het niet doen raakt ze compleet overprikkeld en overstuur.
    Ze heeft echt haar dag niet als ze de dag ervoor iets anders dan anders heeft gedaan en dan met name als ze minder slaap heeft gehad.. Ook na een dagje kdv is het drama, daar slaapt ze beduidend minder door ws een te lichte slaapkamer en meer prikkels, maar ik wil dit toch doen anders kan je helemaal niks!

O ja we gaan binnenkort een keertje zwemmen op wat voor tijdstip moet je zoiets doen? Niet met een vol maagje in ieder geval..

2. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.255
    6.154
    113
    Zolang ze niet suf is of afwezig is het helemaal goed dat ze zo lekker slaapt (en geniet ervan ajb, jaloers!!:))
    Baby's verwerken in hun slaap en maken zich zo ook nieuwe vaardigheden eigen. Helemaal goed dus.
    10 minuten op de buik liggen hoeft toch niet in 1 ruk?
    En als ze wakker is heeft ze toch niet het wantje om toch? Zie je haar bijv af en toe proberen te focussen op het handje? (Zo van he, wat komt daar voorbij vliegen?)
    Ontwikkelen doen ze allemaal op hun eigen tempo. Mijn kindjes konden bijv met 8/9 maanden pas rollen, dus daar heeft je meisje nog alle tijd voor hoor.

En wel gewoon dingen blijven doen, maar niet dagen achter elkaar. Dus zoals je het nu doet is het prima toch?

Ik zou het zwemmen in de ochtend/begin van de middag doen. Aan het eind van de middag is het waarschijnlijk te vermoeiend.

Volg lekker je gevoel hierin, zo te zien kan je aardig haar signalen lezen, vooral zo doorgaan zou ik zeggen :D

3. Elines

Elines Fanatiek lid

23 mei 2010
    1.252
    1
    36
    Holland
    Mijn dochtertje van 14 weken slaapt ook veel. Ik merk wel dat ze de ene dag sneller moe is dan de andere en dan dus ook meer slaapt. Maar gemiddeld gezien is ze elke keer zo'n 1,5 uur wakker rond de fles (max. 2 uur) en dat 5x per dag. De rest slaapt ze dus! Ik denk niet dat je je zorgen hoeft te maken. Zoals mmeke ook zegt: in hun slaap verwerken ze alles waardoor ze nieuwe dingen leren. Zolang ze goed drinkt en alert is tijdens de wakkere momenten is er (volgens mij) niks aan de hand

4. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Ze is super wakker en alert! Als ze wakker is dan is ze ook echt wakker.. Nee dat wantje heeft ze alleen als ze naar bed gaat, in bed ligt. In de box heb ik een houten babygym waar ze al naar grijpt. En ik speel met haar; ik zing en daar geniet ze van, ik pak haar handjes en dan trekt ze zich op en dat vindt ze helemaal geweldig. Het is alleen dus van zeer korte duur... Helaas is het niet zo'n knuffelkontje hopelijk komt dat nog!

5. Amaryllis

Amaryllis Fanatiek lid

24 aug 2008
    3.708
    4
    38
    Mijn dochtertje sliep ook zoveel hoor! Ze was vrijwel nooit langer dan 1 uur achtereen wakker. Voeden, even spelen en dan hup weer naar bed. Nadeel was dat ik vrijwel nergens heen kon, maar blijkbaar had ze het nodig. Beetje bij beetje kon ze langer wakker blijven, maar nog steeds slaapt ze uren op een dag! Tja, je moet al die prikkels toch verwerken hè ;)

6. Hester

Hester Niet meer actief

Mijn jongste is bijna 6 maanden en slaapt nog steeds heel veel. Heerlijk toch? Als ze op de wakkere momenten maar alert zijn en goed drinken en groeien. Ik vind het persoonlijk veel fijner dan een baby die niet wil slapen. Gewoon van genieten, het wordt vanzelf minder.

7. dreumesmama

dreumesmama Fanatiek lid

11 jan 2010
    1.723
    1
    0
    Mijn meisje sliep nog zeker 20u per dag met 3mnd. Nu is ze nog maar max. 1.5u wakker en is bijna 5mnd.
    Die ontwikkeling komt wel hoor. Ze slaapt op haar buik dus dat zit wel goed met haar nek en hoofd omhoog houden. Speeltjes vastpakken doet ze vanaf een mnd of 4.
    Ieder kindje zijn eigen tempo!

8. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Zolang ze gewoon vrolijk en niet suffig is kan het echt geen kwaad hoor dat ze zoveel slaapt!
    Hier ook soms periode's dat hij heeel veel slaapt.
    En zo soms dagen dat hij bijna niet slaapt overdag....

Zwemmen:
    Toen hij nog wat kleiner was (rond 3/4/5 maanden oud) ging ik meestal zwemmen rond 09.00/10.00 uur.
    Daarna thuis een flesje en lekker slapen!!

Nu (hij is 8 mnd) ga ik meestal na zijn ochtendslaapje zwemmen.
    Rond 11 uur.
    Hij is meestal tussen 10 en 14 uur wakker...

9. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Mijn beide kids deden niet anders, voor mij is het vrij normasl dus. Het is ook niet gek dat een baby van maar 3 maanden 45 minuten achterheen wakker kan blijven. ze is nog heel klein.

Ik zou me er geen zorgen maken rn genieten van rust zolang het nog kan:)

10. angiebaby

angiebaby Fanatiek lid

12 jan 2010
    3.872
    0
    0
    mijn dochtertje is bijna 6 maanden en slaapt ook heel veel lekker van genieten ze is vrolijk,allert,groeit goed ontwikkeld zich goed dus ik maak me geen zorgen

11. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    Tycho sliep ook best veel na de rrr. Maar hij is van zichzelf heeeeel nieuwsgierig en was daarom al heel snel niet meer in bed te krijgen. En nu nog steeds niet, ja alleen als we thuis zijn gaat hij slapen. Overdag bij een ander gaat zowiezo al HELEMAAL niet en 's avonds bij een ander lukt het wel als je er maar lang genoeg naast blijft zitten ;)

Dus geniet er lekker van, ze zal het wel nodig hebben. xxx

12. jesjuh

jesjuh Actief lid

29 mei 2007
    429
    0
    0
    Nijmegen
    Hier ook zo'n slaapkoppie inmiddels (is in het begin wel anders geweest!!). En ik heb nog een zoontje van bijna 2 en die heeft ook altijd zoveel geslapen en nu nog. Hij slaapt van 19:30u tot 9:00 (als hij de kans krijgt tot 10:00u) en smiddags van 14:00 tot 16:00/16:30. Mijn dochtertje is ruim 3 maanden nu en die slaapt tussen de voedingen door zo'n 4 a 4,5 uur. En savonds van 22:00 - 8:00/8:30. Tuurlijk is dit heerlijk en mag ik absoluut niet klagen!!!!! Maar soms is het ook best lastig. Doordat ze alle 2 ook snel over prikkelt zijn kun je dus niet al te veel ondernemen. Bij zoonlief gaat dat inmiddels al wel wat beter, maar moet ik echt mee uitkijken dat het niet dagelijks is. En dat het soms lastig is is niet in de zin van op visite gaan of iets dergelijks (ook wel eens jammer maar so be it!) maar vooral met de dagelijkse dingen. Boodschapjes doen, honden uitlaten zelfs mijn dochtertje badderen is al lastig inplannen. Juist omdat ze zo snel overprikkelt is en ik dus verder die dag niet te veel meer moet ondernemen. Hoe lossen jullie dat op met die slaapkoppies;)?

En verder zou ik me inderdaad niet druk maken wat betreft ontwikkeling. Ieder doet het op zijn eigen tempo en dat komt allemaal vanzelf. Mijn zoontje kroop met 8 maanden, stond met 10 maanden en liep (echt los en zelfstandig) met 14 maanden. Zo zie je zelfs als ze veel slapen gaat dat allemaal vanzelf!!

Deel Deze Pagina