baby slaapt zo slecht overdag

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door jes12, 20 dec 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jes12

jes12 Bekend lid

2 jan 2014
    888
    91
    28
    Nou de titel zegt het al. Mijn zoontje van 8,5 maand slaapt zo slecht overdag!
    Hij doet slaapjes van 10 tot 40 minuten en word dan huilend en niet uitgerust wakker.
    Ik weet niet meer wat ik hieraan moet doen. Het is donker op zijn kamer. Ik doe stil en rustig als hij slaapt.
    Langer wakker houden werkt niet, korter wakker houden helpt niet.
    Ik ben echt even gefrustreerd ervan. Vooral omdat hij overduidelijk nog super moe is wanneer hij wakker word.
    Dit gaat eigenlijk al maanden zo. Alleen als echt jonge baby sliep hij overdag goed.
    Snachts slaapt hij overigens wel redelijk goed. Hij slaapt nog niet altijd door maar gemiddeld maakt hij wel 11 uurtjes snachts.
    Ik merk de hele dag door dat hij gewoon niet uitgerust is en hierdoor hangerig is en zichzelf niet kan vermaken....
    Ik hoop zo op de gouden tip!
    Groetjes

2. Lisann

Lisann Actief lid

18 apr 2014
    182
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hmm mijn zoon heeft dat ook een tijd gehad en het enige dat hielp was om hem op schoot te nemen, een warm flesje te geven en hem op mijn schoot in slaap te laten vallen. Ik zat dan overigens wel 1 a 1.5 uur gevangen op de bank, maar hij kwam in ieder geval wel meer aan zijn rust toe...

Succes!!

3. Nacho

Nacho Fanatiek lid

3 jun 2015
    2.369
    9
    38
    Vrouw
    Baby & Mama Coach
    Houten
    Ik heb vanaf ongeveer 3 maanden het boek baby in een droomritme gevolgd. Daarin staan veel tips over voorspelbare volgorde, rituelen en slaapritme.

Als je die tips in de praktijk zou brengen zou ik het volgende doen:
    - 's ochtends bij wakker worden gelijk verschonen en ontbijt geven en een paar uur later zijn tussendoortje;
    - afwachten wanneer je zoontje vermoeidheidssignalen afgeeft (in ogen wrijven, gapen, rode oogjes, naar oortje grijpen) en dan gelijk met een vast ritueel naar bed brengen, bijvoorbeeld slaapzakje aan, liedje zingen en een kusje;
    - bij wakker worden gelijk verschonen en lunch geven en een paar uur later zijn tussendoortje;
    - afwachten wanneer je zoontje vermoeidheidssignalen afgeeft en dan gelijk met een vast ritueel naar bed brengen;
    - bij wakker worden gelijk verschonen en diner geven en een paar uur later eventueel nog een tussendoortje of flesje;
    - afwachten wanneer je zoontje vermoeidheidssignalen afgeeft en dan gelijk met een vast ritueel naar bed brengen, ons avondritueel is iets anders dan overdag en dit begrijpt mijn zoontje goed;
    - eventueel laatste fles en nachtvoeding geven in het donker.

Als je zoontje minder dan één slaapcyclus heeft geslapen (45-60 minuten) dan kan je proberen of hij met een speentje of gedeeltelijke herhaling van het slaapritueeltje weer verder wil slapen. Wil hij niet? Dan ga je verder met de dag. Bij ons heeft dit geholpen en mijn zoontje slaapt overdag perfect.

4. Rainbow88

Rainbow88 Fanatiek lid

13 jan 2014
    3.648
    305
    83
    Goh ik ga akkoord met hierboven me..

Hier doe ik het overdag zo.
    Bij de 1ste moeheidssignalen naar boven gaan (Ogen wrijven, gapen, hangerig worden). Je kan bijhouden hoeveel uur ze wakker blijft. Hier is dat 's morgens een 2-tal uur, 's middags 2-3 uur en 's avonds 4-5 uur.
    Een vast ritueel (Verschonen, slaapzak aan, samen rolluik dichtdoen wuiven en 'dada T. gaat slapen' zeggen, vast slaapliedje van babyfoon opzetten, in bed leggen met tutje, over hoofdje wrijven & slaapwel zeggen)
    Niet teveel prikkels. De tv staat amper op, enkel 's morgens een kwartiertje Bumba.

En ze slaapt bijna altijd perfect overdag (Nog maar de laatste 4 maand, de 1ste 6 waren pittig qua slapen)

Soms wilt ze ook eens niet slapen, dan haal ik ze naar onder en probeer ik het opnieuw zodra ze terug ambetant wordt.

5. jes12

jes12 Bekend lid

2 jan 2014
    888
    91
    28
    Wij hebben ook een vast slaapritueel.
    Nog geen vaste slaaptijden maar dat komt dus omdat hij soms zo kort slaapt en dan heel snel weer moe is. Al sinds hij klein is leg ik hem bij de eerste signalen op bedje.
    Het probleem is dan ook niet het inslapen maar het doorslapen.
    Inslapen is ook een poosje het probleem geweest. Toen ging dat pas goed nadat ik hem een paar keer wat langer liet huilen.
    Hij gaat dus eigenlijk gelijk slapen. Alleen word dan na maximaal een halfuurtje weer huilend wakker en weigert door te slapen..

6. Nacho

Nacho Fanatiek lid

3 jun 2015
    2.369
    9
    38
    Vrouw
    Baby & Mama Coach
    Houten
    Doorslapen (in de zin van langer dan 45-60 minuten per slaapje) kan je je kindje mee helpen door alles heel voorspelbaar te doen, dus niet alleen de dingen die met slapen te maken hebben. Heb je de door mij genoemde methode al eens geprobeerd? Dan hoef je je kindje helemaal niet te laten huilen als je dat niet wil.

7. udition

udition Actief lid

1 dec 2015
    129
    1
    18
    NULL
    NULL
    Heeft hij dat altijd al gehad? of sinds kort? slaapt hij in een slaapzakje?
    Misschien een zipadeezip een idee? Dat zijn "bakerzakjes" die je ook kan gebruiken als je kindje al kan omrollen. Voor mijn dochter gewerkt, die werd ook constant wakker. (had verborgen reflux) en sliep maximaal 45min. Opeens sliep ze 3uur! Ik schrok bijna en dacht even dat er wat was gebeurt en ging toch maar na 2uur even kijken- maar ze sliep nog vredig haha!

8. jes12

jes12 Bekend lid

2 jan 2014
    888
    91
    28
    Bedankt voor jullie reacties! Ik ben sinds ruim een week nu begonnen met een vast slaapritueel. Dit lijkt hem wel wat rust te geven. Maar echt goed slapen doet hij nog niet.
    Hij slaapt inderdaad in een slaapzak. De zipadeezip is dat een zakje waarbij zijn armpjes er ook inzitten? Hij slaapt namelijk wel standaard op zijn buik.

Deel Deze Pagina