Vraagje over zelf eten van een dreumes: Vorkje prikken gaat goed. Vanavond lepel gegeven. Drama!!! Ze draait de lepel, alles valt eraf. Maar we mogen absoluut niet helpen. Raakt overstuur (controle kwijt??) en tranen oooo vreselijk. Met de handjes eten gaat langzaam omdat we de lepel niet mogen pakken. Ze knoeit maar wat af pff. Stel we blijven de vork (gebaksvorkje) geven hoe prikt ze witlof oid? Of maar toch even blijven helpen en over een maand of wat weer proberen?
as we speak is zl hier aan het oefenen met een lepel met kwark in het bakje, laatst ook met appelmoes, dat gaat best en valt er niet snel af
Eén keer geprobeerd met een lepel en al meteen een topic openen, omdat het niet lukt? Jeetje... ik hoop dat je met andere dingen wel wat meer geduld hebt... Mijn advies is: Lekker laten aanklooien. Dan maar wat meer poetsen.
Wij oefenden heel veel met yoghurt en macaroni of stamppot ofzo, dat plakt aan de lepel! Nu wil mijn zoonje ook altijd zelf eten, maar ik mag hem wel sturen, hij houd de lepel vast en ik help mee om het recht in z'n mond te krijgen.
Wij mochten ook niet helpen. Had ook geen zin, dan zat het eten nog steeds niet op de lepel maar in plaats van op het bord of de grond, tegen de muur Lekker laten aanrommelen. Wij zijn begonnen met (dikke) yoghurt, dat gaat snel goed.
Wij doen vaak twee lepels. Een voor ons en een voor de kleine man Wij maken een hap, geven de lepel aan hem. En maken met onze lepel nog een hap en geven deze aan hem. Omdat hij zelf een lepel heeft accepteert hij het
Ik pakte zelf bestek en gaf haar... zo kon ze zelf oefenen en gaf ik haar af en toe wat zodat ze niet over de rooie ging. Maar helpen is echt not done.
Hier laat ik het lekker gaan. Heb zelf een extra vork en lepel om eventueel te helpen, maar laat haar verder zelf ontdekken. Gaat nu al een paar maanden heel behoorlijk, maar met de handen eten blijft favoriet: en dat vind ik niet zo erg op deze leeftijd.
Oh hier was dat ook rampzalig! Een vork sloeg ze weg en een lepel draaide ze om! Uiteindelijk heeft ze het nu goed onder de knie en gaat ze hem alleen nog omdraaien om de viezerikken gewoon blijven oefenen dus! Ik gaf het lepeltje aan totdat ze dat beu werd en dan ging ze zelf nog even kliederen.,,
Hier begrijpt hij er niks van.als ik het eten op de lepel doe en het hem in zijn hand geef lukt het. Als ik het bord voor hem zet met een lepel erin doet hij zijn mond open en buigt zich in het bord neer richting de lepel. Zie je het al voor je
Tuurlijk gaat dat niet in ene goed ....gewoon blijven oefenen en met de handjes en een vorkje kom je een heel eind hoor.
Hier is het ook een grote zooi na het eten. Maar ja, dat is niet anders. We hebben een wasmachine, douche en dweil. Ik vond het belangrijk dat hij goed eet. Maar ik probeer wel altijd dat ik het mag geven, want dat is uiteindelijk toch wel makkelijker.