7 maanden, slapen en uitdaging bieden

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Marieke1983, 14 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Hoi hoi,

Ties slaapt snachts enorm slecht. alleen als hij bij de gastouder is geweest slaapt hij soms door. hij slaapt daar overdag heel weinig omdat er veel te doen en te zien is door de aanwezigheid van andere kinderen.

thuis overdag slaapt hij ongeveer 3 uur. (met moeite, hij wil meer) ik wil hem meer uitdaging bieden zodat ik hem overdag wakker kan houden en hij snachts beter gaat slapen, maar hoe??

en algemene slaaptips zijn ook welkom, hoe zorg ik dat hij snachts gaat doorslapen? rijstebloem helpt niet, laatste fles vroeger/later geven ook niet.

wat heeft bij jullie nu echt geholpen?? hij is 7 maanden, dus de 3-4x dat hij snachts komt vind ik gewoon overdreven veel.

groetjes Marieke

2. petrabr

petrabr VIP lid

6 okt 2007
    8.000
    1
    0
    zuid holland
    hoi Marieke,
    wat vervelend joh dat hij zo vaak wakker word. Gaat hij dan ook huilen en geef jij dan voeding of een speentje of iets.
    wat bij ons heeft geholpen, en ik moet erbij zeggen dat dat heus niet voor elk kind helpt, is gewoon laten huilen. We hadden een max gesteld van 10 min. en het bleek dat ze al na 7 minuten weer in slaap viel. Na een paar dagen werd ze niet meer wakker tussendoor

3. Marieke1983

helaas, Ties gaat alleen maar harder huilen.

Hij heeft idd een speentje en krijgt soms nog wat melk snachts, dit is lang niet altijd zo.

ik heb afgelopen nacht maar 2,5 uur geslapen dus ben het wel weer even zat :(

4. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.361
    266
    83
    Noord-Brabant
    Hoe lang heb je hem laten huilen?

Jorja werd eerst ook iedere nacht wakker voor een voeding en omdat ze die niet meer nodig had, hebben we haar ook laten huilen. Uiteraard hebben we wel eerst goed bekeken dat het niet iets anders zou kunnen zijn dan gewenning. Bij haar duurde het af en aan bijna 2 uur. De volgende nacht sliep ze gewoon door. En gelukkig, op een enkele nacht na, nog steeds.

5. droppi

droppi Actief lid

20 sep 2009
    141
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij ons is het zo dat als ze overdag weing slaapt had gehad ze s'nachts ook minder goed kon slapen.
    Misschien kun je proberen om hem overdag de slaap te geven die hij echt nodig heeft en dus niet wakker maken...maar zelf wakker laten worden.
    Het is het proberen waard want gebroken nachten....dat is niet fijn!

Sterke
    droppi

6. Marieke1983

zou je denken Droppi? ik dacht juist dat hij overdag teveel slaapt, omdat hij na een dag bij de gastouder (waar hij veel minder slaapt) soms wel de hele nacht doortrekt.

@Sjorsje, het record dat ik heb geprobeerd staat op 4 uur. ik geloof echt niet dat laten huilen helpt, jammer genoeg.

ik zit eraan te denken heel sterke grenzen te gaan stellen, dus in bed = in bed, en daar blijft hij. troosten en evt. flesje gebeuren dus ook in bed.
    dat betekent wel een aantal slapeloze nachten en even de buren op de hoogte stellen, ik woon in een flat namelijk ;) gelukkig doen onze buren totaal niet moeilijk erover.

7. Danabelle

Danabelle Fanatiek lid

3 jan 2008
    2.495
    0
    0
    Hoi,
    Mijn dochter is nu ruim 7,5 maand en slaapt sinds een week ook slecht 's nachts. Tot zes maanden was het drama (ivm reflux ook) en daarna sliep ze heerlijk door, van acht tot acht. Maar nu dus niet meer. Soms blijft het bij brabbelen/jengelen maar soms gaat ze ook huilen, maar nooit alarmerend. Het is geen honger/vieze luier/spugen/boertje ofzo. Mogelijk leren onze kindjes nu dat ze ook wel eens 'alleen zijn' en schrikken ze daarvan als ze wakker worden. Dat schijnt enige weken te kunnen duren.
    Ik denk dat je kindje overdag voldoende slaapt hoor, maar je mag hem langer laten slapen. Een extra uurtje kan zeker geen kwaad.
    Meer uitdaging bieden zou ik persoonlijk juist niet doen! Door veel (nieuwe?) indrukken overdag kunnen kindjes 's nachts juist onrustig zijn.

8. droppi

droppi Actief lid

20 sep 2009
    141
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja ik denk dat echt Marieke...
    Het is in ieder geval het proberen waard...ik snap dat je grenzen wil en moet stellen maar aan de andere kant...hij is ook nog zo klein. Soms hebben ze ook gewoon moederbehoefte willen graag bij je zijn. Misschien kan je een stoel op zn kamer zetten en daar dan rustig met hem gaan zitten als hij wakker wordt. Wij geven ook altijd de fles voor het slapen gaan op de kamer en dan lekker het bed in.

Probeer het eens...gewoon een dag hem laten bepalen overdag hoeveel en lang hij slaapt...ik denk dat hij dan 's nachts ook ontspannender kan slapen en daardoor lekker doorslaapt!

Succes hoor
    droppi

9. sabinu

sabinu Actief lid

4 nov 2009
    246
    0
    0
    -
    hey, hier ook 1 van 7 maanden die 3 a 4 keer per nacht wakker word, t zelfde verhaal als bij jou..

2 weken geleden is er iemand van het cb langs gekomen om een plan te maken. ik hanteer nu de 5 min methode, en wakker in bed leggen.

bij mij gaat het zo;

overdag 2x een slaapje van 1,5 uur

om 8 uur naar bed, fles en wakker in bed leggen, als ze gaat huilen dan na 5 min weer even kijken, lieve woordjes zeggen , speentje.. en dan meteen weer weg. huilt ze weer dan na 10 min weer even kijken, speentje..lieve woordjes etc.

blijft ze huilen dan na 15 min weer trug, dan na 20 min , 25 min etc...

ze moet leren alleen in slaap te vallen.. , ook snachts..

mocht dit nou echt niet werken dan kan je misschien een matrasje naast het ledikantje leggen .. dan ben je wel bij haar en kan je wat slaap krijgen misschien.,, maar het kindje blijft in zn eige bedje!!

misschin kan je wat tips vragen bij je eige cb

10. sunnybaby

sunnybaby Bekend lid

19 jan 2009
    599
    0
    0
    Ken je het boek lekker slapen zoder huilen van elizabeth pantley? Staan heel veel goede tips in en daarmee kun een goed eigen slaapplan maken.
    Overigen slaapt mijn zoontje (ca. zelfde leeftijd) sinds 1-2 weken ook niet meer door. Ik heb het idee dat hij tandjes aan het krijgen is, want overdag is hij ook veel aanhankelijker.

11. adi

adi Niet meer actief

Ik zou het kindje niet wakker houden overdag. Dit heeft vaak een averechts effect, hij is te moe en te overprikkeld om 's avonds in slaap te kunnen vallen.

Heeft je zoontje een patroon van wakker worden 's nachts? Op vaste tijdstippen of van honger? Als ie honger heeft zou ik hem gewoon de fles geven, hij vraagt er niet voor niks om. Het kan zijn dat ie dorst heeft, een paar slokjes water doen vaak ook wonderen.

Deel Deze Pagina