Wanneer geen fles(voeding) meer?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Luvv, 2 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Luvv

Luvv Fanatiek lid

27 okt 2010
    2.803
    3
    38
    Onze dochter is 11 maanden en krijgt nog 2 flessen van 150 + 5. Ik vroeg me af wanneer je geen flesvoeding meer geeft en ook hoe je dat dan doet? Vervangen door gewone melk? Ik heb eerlijk gezegd geen zin om dure voeding te blijven kopen als dat niet meer nodig is. Ze eet verder heel goed. Eet haar fruit, groente en toetje altijd op.

2. Jootje33

Jootje33 Actief lid

7 mei 2006
    415
    1
    0
    wij zijn bij de 1e na een jaar gewoon overgestapt op normale melk.
    We zijn er wel vitamines bij gaan geven

3. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

In principe mag je kleine (als er geen allergieën of andere bijzonderheden in het spel zijn), vanaf een maand of 11 overstappen van kunstvoeding naar koemelk.

Het is wel de bedoeling dat je kindje vanaf de leeftijd van ongeveer één jaar nog 300 cc zuivel per dag binnenkrijgt. Dit kan melk, yoghurt, kwark, etc. zijn.

Je kunt proberen of je kindje koemelk gewoon in één keer accepteert als vervanging van de opvolgmelk. Dan zou ik eerst de ene fles doen en een paar daagjes later de andere fles (of totdat je opvolgmelk op is ;)) Onze zoon wilde dat niet, dus hebben we twee weken lang de opvolgmelk en koemelk gemengd. Steeds een beetje minder opvolgmelk en een beetje meer koemelk.
    In eerste instantie maakte ik de koemelk een beetje warm, maar nu drinkt hij het koud.

Het is dus een beetje uitproberen wat je kleine lekker vindt!

4. ontzettendtrotsemama

ontzettendtrotsemama Fanatiek lid

7 aug 2009
    2.204
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook na het 1e jaar met gewone melk begonnen, maar was steeds ziek.. weet niet of het daardoor kwam, maar ben toen peutergroeimelk gaan geven (sochtens en savonds) en bij haar broodje roosvicee/thee of diksap. Met 14 maanden weer begonnen met koemelk.

Als je ovestapt op gewone melk, wel vitamine d bijgeven! Zeker in de maanden met een r ;).

5. Skye

Skye Niet meer actief

Wij gaven tot 11 maanden nog 's morgens een fles en voor het slapen gaan nog een fles. Met 11 maanden zijn we gestopt met de flesvoeding. We wilden alleen ook stoppen met de avondfles. Daar zijn we dan ook cold turkey mee gestopt! En nooit verwacht............maar dit ging zonder problemen.

6. martha1980

martha1980 Actief lid

14 aug 2010
    206
    0
    0
    Mag ik vragen hoe jullie dagschema er dan zo'n beetje uitziet?
    Mijn zoontje is nu nml ook 11 maanden en krijgt nog 3 flessen.......
    Hij drinkt eigenlijk alleen melk dus en maar een paar slokjes diksap of iets dergelijks uit een gewone beker.....
    ben benieuwd!
    Groetjes

7. Luvv

Luvv Fanatiek lid

27 okt 2010
    2.803
    3
    38
    7.30 plakje brood en fles
    10.00 fruit en evt wat drinken
    11.00 slapen
    13.00/13.30 plakje brood met slappe thee
    16.00 fruit en evt wat drinken
    Tussendoor soms nog een mini rijstewafel
    17.30 groente en toetje
    19.00 fles

Ze heeft gewoon een rietjesbeker waar ze steeds wat uit drinkt als ze zin heeft. Meestal water of thee.

Vitamine d geef ik al. Moet ik nog meer bij gaan geven als ik stop met de flesvoeding??

8. Luvv

Luvv Fanatiek lid

27 okt 2010
    2.803
    3
    38
    Oja en maakt t ook uit wat voor melk? Gevoelsmatig geef ik t liefst halfvol aangezien ze qua gewicht de +2 lijn volgt.

9. Storm

Storm Niet meer actief

Wij zijn ook rond de eerste verjaardag van mijn zoontje gestopt met kunstvoeding. De eerste negen maanden bv, daarna nog drie maanden kv en toen over op volle melk. Halfvolle melk is in principe een dieet product (hier op het forum geleerd).
    Hij lust ook graag karnemelk, dus dat krijgt hij ook nog wel eens.
    Hij zit met lengte en gewicht boven in de curvers, maar daar zit hij zijn hele leventje al. Ik geloof niet dat het verschil tussen volle en halfvolle melk zo'n invloed zal hebben op het gewicht van je kleintje als hij/zij nog maar +/- 300 cc per dag zal krijgen (maar goed, ik ben geen deskundige natuurlijk).

En nee, naast vit. D hoef je verder niks bij te geven. :)

10. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    verplaatst naar 'flesvoeding'

Deel Deze Pagina