Kolven voor elke voeding en invriezen?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Joehoe, 29 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Joehoe

Joehoe Bekend lid

17 mei 2008
    558
    0
    0
    Hallo dames,

Ik ben op aanraden van het CB voor elke voeding 1 minuut aan het afkolven. Mijn zoontje krijgt dan de extra laxerende voormelk wat minder binnen en hopelijk ook minder (heftige) krampjes.
    Nu gaf het CB ook aan dat je deze voormelk wel kunt bewaren en invriezen. Dat heb ik dus ook gedaan. Ik ben echter een beetje huiverig deze te geven uit de voorraad, omdat ik bang ben dat als hij alleen deze voormelk binnenkrijgt zijn hele gestel helemaal in de war raakt...

Heeft iemand van jullie hier ervaring mee? Wat hebben jullie gedaan?

2. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Nou, op deze manier blijf je het probleem van hyperlactatie natuurlijk wel houden!
    De melk op zich is prima, die kun je rustig invriezen om straks bijvoorbeeld aan te vullen als je op je werk een keertje te weinig gekolfd hebt.

Maar verder, lees het artikel over veel melk eens op borstvoeding.com - door van te voren te kolven zorg je alleen maar voor meer en meer melk!

3. MamaVanSimone

MamaVanSimone Fanatiek lid

19 okt 2010
    3.250
    2
    36
    provincie Utrecht
    Ik zou eerder gaan blokvoeden, dus een paar uur 1 borst geven en daarna pas de andere. Jasper is prematuur en drinkt veel minder dan ik produceer, als hij de borst krijgt krijgt hij er altijd maar een, stuwing van de andere kolf ik dan weg. Als hij binnen 3 uur nog een keer wil drinken krijgt hij dezelfde borst gewoon weer, anders drinkt hij alleen maar voormelk en daar ben ik voor gewaarschuwd.

4. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Ik zou idd ook gaan voor blokvoeden. Je kunt ook proberen even los te koppelen als je je tsr voelt en die melk weg te laten lopen in een doek, dan aanleggen.

5. Suzanne1984

Suzanne1984 Fanatiek lid

30 dec 2011
    1.613
    0
    36
    Pfff darmkrampjes horen ook een beetje bij het leven van een pasgeborene hoor. De darmpjes moeten gewoon een maand of 3 wennen aan de voeding. Ik zou niet afkolven als het je alleen maar om die reden te doen is.
    Inderdaad zielig voor je kindje, maar hij moet er ook ff doorheen hoor.

Deel Deze Pagina