Hoi hier mijn schema op de dagen dat ik vrij ben dan (werk 3 dagen per week). Mijn zoontje is 12 weken. 07.30 begin van de dag, wassen / aankleden 08.00 flesje 210 / 7 + 2 schepjes JHB 09.00 spelen in de box / wipper / soms voor de tv. 09.00 / 11.00 slapen beneden in de box 11.30 flesje 210 / 7 + 2 schepjes JHB 11.30 / 15.00 spelen in de box / wipper / soms voor de tv / slapen in de box 15.00 flesje 210 / 7 + 2 schepjes JHB spelen in de box / wipper / soms voor de tv / slapen tussen 19.00 - 20.00 uur: in badje, flesje 210 / 7 + 2 schepjes JHB / slapen in zijn wiegje. Meestal gaan wij smorgens of smiddags wel op pad, boodschappen doen of koffiedrinken met vriendinnen. Soms gaan wij sávonds ook nog wel eens weg dan geef ik hem als we thuiskomen nog een klein flesje voor hij naar bed gaat.
Wij hielden vaak aan: elke keer na 1 a 1,5 uur wakker zijn weer naar bed. Wij hebben een slaapkoppie hier. Maar de ene dag begint onze dag eerder dan de andere dag. Dus ik hield geen vaste tijden aan, maar meer vaste wakkere periodes. Hij werd ook vaak wel wakker voor een fles, en anders liet ik hem hoogstens een half uur langer liggen. Dus gemiddeld kreeg hij de fles om de 4 uur. Verder tussendoor: op bezoek, wandelen, spelen, knuffelen, enz.
Ja dat 1,5 uur wakker per keer wil ik ook aan gaan houden alleen is dat een beetje moeilijk als we weg willen want meestal ben ik dan niet binnen 1,5 uur terug. Dus dat kan ook wel moeilijk worden.
Mijn zoontje is 3,5 maand. Ons ritme is als volgt: 06:30 wakker, 150 cc 08:30 slapen 11:00 wakker en 150cc 13:00 slapen 15:00 wakker en 150cc 17:00 slapen 18:30 wakker en 150 cc 20:00 slapen 23:00 maken we hem wakker voor een papfles van 180cc Hij eet overdag alleen weinig, en laat van elke fles wel een stuk staan. Komt nu uit op ngeveer 700cc per dag. Hij is wel tevreden en komt eigenlijk nooit uit zichzelf voor de fles. Meestal komt ie dan ook s'nachts nog een keer, dit kan om half 3 of half 5 zijn. Dan krijgt ie ook nog wat voeding. Vandaag zijn we begonnen met pap vanaf een lepeltje (rijstebloem) in de hoop dat ue wat meer gaat eten. Maar het is gewoon geen grote eter. In jouw geval zou ik haar rond 7 uur wakker maken voor de fles. Ze zal daarna gewoon verder slapen denk ik? En dan kom jij beter uit met je flesjes.
Tobin krijgt de eerste voeding tussen 07.00 en 07.30. En komt vervolgens om de 4 uur voor een voeding (hij krijgt volledig BV). Hij is tussen de voeding een uurtje wakker en dan is het echt wel weer bedtijd. De laatste voeding krijgt hij rond 23.00/23.30 uur.
Ik ben persoonlijk geen voorstander van bijvoeden voor de 6 maanden (pap is ook bijvoeding). Als je kindje het goed doet op alleen melk zou ik het zo laten en pas gaan bijvoeden vanaf 6 maanden.
Ik dacht altijd dat het juist beter was om vroeg te beginnen met bijvoeden zodat de kleine andere smaken leert kennen.
In principe is tot 6 maanden alleen melk (moedermelk of kv) voldoende voor een baby. Bovendien zijn vanaf 6 maanden de darmen pas echt rijp en er dus aan toe om iets anders dan melk te verteren. Andere smaken leren ze ook prima kennen en eten als je vanaf 6 maanden gaat bijvoeden. Ik ben bij mijn dochter pas met 6 maanden begonnen met bijvoeding (geen pap, want dat lust ze niet) en ze lust alles.
Nee is niet lang hoor meid mijn kleine was vanochtend om 7.15 uur wakker en sliep weer van 8.00 uur tot 11.30 uur.