Dreumes (22 maanden) motorische en taal achterstand. Doorverwijzing naar ka...

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Amethist, 6 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Amethist

Amethist Niet meer actief

Mijn dochter is nu 22 maanden, 23 april wordt ze 2 en zoals de titel al zegt: ze heeft een (behoorlijke) motorische achterstand en ook op het gebied van praten loopt ze achter. Ze kan sinds afgelopen weekend zelf gaan staan, wat haar erg veel moeite kost. Ze staat dan misschien een half minuutje en valt dan weer op haar billen. Ze kruipt ook niet, ze kikkert een soort rond op haar knieën... Verder praat ze ook niet, ze zegt alleen "hebbuh" ;), maar dat zegt ze eigenlijk in alle gevallen. Ze zegt geen mama, geen papa, geen bal en ze doet ook geen dierengeluiden na. Ze begrijpt wel heel veel.

Ik ga elke 2 à 3 weken met haar naar de fysio en die gaf vandaag aan dat ze A. (mijn dochter dus) toch graag wil doorsturen naar de kinderarts. Met als reden dus bovengenoemde en omdat de vordering die ze maakt zo ontzettend traag gaan. Ondanks dat ik er wel rekening mee had gehouden maakt het me toch verdrietig. En angstig. Ik ben zo bang dat er iets aan de hand is met mijn lieve, mooie meisje *SNIK* :(.

Nou ja, ik wilde gewoon even mijn ei kwijt...

2. blondi

blondi Fanatiek lid

3 sep 2010
    3.796
    1
    0
    Brabant
    Oh wat vervelend zeg :(
    Had al eens gelezen dat je meisje niet liep. Heb je al een idee wanneer je bij de KA terecht kan?
    Ze denken dat het een medische oorzaak heeft dan?

3. Jane1983

Jane1983 Fanatiek lid

30 okt 2009
    3.410
    0
    0
    Nijmegen
    Meid, ik kan je niet helpen....ik weet wel dat het vervelend is als alles niet gaat zoals het zou moeten.

Mijn dames lopen grof motorisch ook erg achter maar praten daarentegen wel veel.

Wil je in ieder geval een dikke knuffel geven en hopen dat er niks ernstigs is met je meisje

4. Amethist

Amethist Niet meer actief

Dank meiden!

@ Blondi: Mijn dochter is hypermobiel. Er wordt vooralsnog aangenomen dat dat de reden van haar motorische achterstand is. Maar omdat ze ook qua spraak achterblijft en de vorderingen die ze maakt heel traag gaan wil de fysio graag dat een ka eens naar haar kijkt. Het is dus een optelsom van alles eigenlijk.

@ Jane: Ja, idd, snelle praters zijn vaak late lopers. Was bij mij zelf ook zo. Ik liep pas met 20 maanden, maar praatte wel al heel vroeg.

5. Jane1983

Jane1983 Fanatiek lid

30 okt 2009
    3.410
    0
    0
    Nijmegen
    Ik liep redelijk vroeg (13 maanden) maar ik praatte laat. Maar aangezien mijn meiden net pas beginnen met optrekken en lopen achter iets voelt het soms alsof ik iets fout heb gedaan.

Kan me je zorgen heel goed begrijpen. Ben benieuwd naar de uitslag

Deel Deze Pagina