Ik weet het even niet meer :(

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Sophy, 30 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.880
    2.882
    113
    Noord-Holland
    #1 Sophy, 30 dec 2013
    Laatst bewerkt: 30 dec 2013
    Al 4,5 week lijkt mn dochter het pad snachts een beetje kwijt. Ze is 4 maanden. Waar ze voorheen sliep van 19-04 en 05-08, blijft ze nu maar komen. De eerste 2,5w 5x per nacht. Nu nog steeds een keer of 3 a 4. Zo was ze nu om middernacht wakker en tot mn verbazing weer om half 3 (dus zelfs maar 2,5u tussen 2 voedingen. Elke keer hard huilend van de honger. En erna moeilijk in slaap vallen.
    Ik begrijp het niet :( is dit de 4mnd sprong? Heb ik toch een productiedip (mn borsten zijn snachts vol genoeg)? Is de melk niet meer voedzaam,genoeg en moet ik denken aan bijvoeding? Na 4,5w plus de griep nu begint het op te breken.
    Help :) gaat dit nog over?

Edit
    Smiddags anders.. Veel rondkijken weinig eten..
    En haar gewichtscurve begint naar beneden af te wijken :( die op bv .com die dus al rekening houdt met een dip :(
    Verdrietig :(

2. m met borisboef

m met borisboef Bekend lid

12 jan 2012
    586
    0
    0
    NULL
    NULL
    vermoeiend he, maar in de nacht probeert ze je productie op te krikken denk ik... hopelijk is het snel weer slapen nachts.

3. Thauma

Thauma Fanatiek lid

14 sep 2011
    2.127
    1
    36
    NULL
    NULL
    Ben je toevallig ook net weer gaan menstrueren? Kan ook een verandering in je BV geven...

4. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.880
    2.882
    113
    Noord-Holland
    Nee nog geen menstruatie en ook nog niet aan t werk (vlg week en met deze nachten ben ik best bang)... Eerst dacht ik nog het duurt ff en gaat weer over.. Maar het gaat maar door en maakt me zo onzeker en verdrietig... Het lijkt trouwens alsof ze overdag niet helemaal genoeg krijgt maar weet niet hoe te veranderen als ze niet wil. Vanaf morgen ga ik proberen met max elke 2u aanleggen maar of dat helpt?

5. Lindangel

Lindangel Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.742
    1
    0
    Rare vraag, maar bij mijn jongste heb ik wel 3 maanden aangemodderd, en bleek het rommelige patroon door eczeem te komen...! Eerst een klein plekje, later steeds meer. Hij voelde zich er niet lekker door, denk ik, en daarom dronk hij slecht. Na behandeling was het ineens over.

Zou je dochter zoiets kunnen hebben?

6. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.880
    2.882
    113
    Noord-Holland
    Hmm ik heb niets eczeemachtigs gezien. Ze voelt zich verder wel ok, hangerig de latste dagen maar niet ziekig.

7. Patrijs1981

Patrijs1981 Fanatiek lid

22 dec 2011
    2.011
    1
    36
    Draagdoekconsulent
    Woerden
    Rond 4 maanden is er meestal sprake van een dip. Dus dit is niet zo heel erg vreemd gedrag. Heb je de mogelijkheid om overdag vaker aan te leggen? Of een keer extra te kolven? Het is niet zo dat je melk 'ineens' niet meer voedzaam is hoor, dus daar hoef je niet bang voor te zijn. Het kan ook zijn dat je menstruatie er aan zit te komen. Maar ik denk de 4 maanden dip :)

Slik je fenegriek of drink je borstvoedingsthee?

8. Arti13

Arti13 Niet meer actief

Ik denk ook de 4-maandendip.
    Wij zitten er volgens mij ook middenin, samen met een griepje. Duurt al een week. Ook weer nachtvoedingen terwijl hij eerder al weken 12 uur zonder voeding kon. Maar mijn borsten voelen wel leeg.
    Ik weet van mijn dochter dat het wel een maandje kan duren. Bij mijn zoon heb ik het niet zo herkend.

Ik zou proberen overdag vaker aan te leggen. Soort clusteren overdag.
    En verder niet te veel op focussen. Hoe moeilijk ook, acceptatie is het makkelijkst.

9. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.880
    2.882
    113
    Noord-Holland
    Ja ik drink bvthee en leg haar nu overdag vaker aan. Het lijkt sinds gister iets beter, borsten voelen voller en ze drinkt wat meer. Ik wist niet dat deze periode zoooo lang kon aanhouden. Ben gewoon ook bang dat t opeens op is :(
    Wrs nog heel even volhouden..

10. Arti13

Arti13 Niet meer actief

Vandaag eindelijk weer volle borsten na 8 dagen!
    Ik zat voor die tijd op 5 voedingen, deze 8 dagen ongeveer het dubbele en nu weer 5!

Veel aanleggen dus!
    Succes!

11. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.880
    2.882
    113
    Noord-Holland
    Hier dus al 30 dagen :( maar vandaag heeft ze een normaler drinkpatroon en lijken mn borsten voller. De vlag gaat nog niet uit, maar voorzichtig ben ik blij en nlijf haar nog ietsje vaker aanleggen.

12. Rony

Rony Lid

19 okt 2012
    56
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vind het heel herkenbaar! Hier is dochter lief bijna 3 maanden maar blijf ook maar aanmodderen. Ze komt te langzaam aan volgens de groeicurve. Nu gaat ze s nachts langer slapen maar drinkt dan te weinig. Ben juist ook zo blij dat we s nachts wat meer uurtjes kunnen maken.. Als ze voldoende is aangekomen ga ik er helemaal voor en wanneer ze niet voldoende aan is gekomen begint de twijfel en onzekerheid. ..

Vind het zo lastig!

Wat voor bv thee bedoelen jullie? Waar haal je die en wat doet het?

Deel Deze Pagina