Baby 5 maanden veel te zwaar

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Michanda, 8 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Michanda

Michanda Actief lid

7 dec 2009
    121
    0
    0
    Ik ben vandaag bij het CB geweest en onze knul blijkt veel te zwaar te zijn. Volgende week is hij 5 maanden en hij weegt 9,2 kilo en is 68 cm. Ik moet nu z'n hele schema aanpassen en vind het echt verschrikkelijk dat ik m'n kind voeding moet weigeren. Hij had eerst dit schema:
    8.00 Fles 110 + 7
    12.00 Fles 110 + 7
    16.00 Fruit met liga
    18.00 Groenten
    19.00/20.00 Fles 110 + 7
    Hij kwam dan ergens 's nachts voor een papfles 110 + 7 + 4 rijstebloem omdat als we die om 23.00 gaven hij 's nachts ging spoken.

Nu moet ik het fruit 's ochtends gaan geven en weer om 16.00 een fles gaan geven. Na z'n groenten mag hij dan geen fles meer maar moet zo naar bed en om 22.00 moet hij z'n laatste fles (pap) en dan mag hij alleen water tot 6.00 uur. Ook moeten alle flessen terug naar 180 + 6!
    Ik vind het een ramp en uk ook want hij ging vanavond dus echt NIET slapen. Hij heeft anderhalf uur gebruld, toen heb ik hem een fruithap gegeven (had hij vanochtend niet gehad omdat we pas laat bij het CB moesten zijn) en ging hij slapen. Het was toen 21.30 uur!!! Ik ben nu al bang voor morgen en weet echt niet wat ik kan doen om hem in slaap te krijgen. In bad gaat hij al, we masseren hem al, in slaap wiegen lukt niet, speen heeft hij niet, maar hij is wel doodmoe! HELP...

2. Elke1984

Elke1984 Niet meer actief

Hij krijgt nog maar 3 flessen als ik het goed zie?? Dat is toch wel erg weinig, niet?

Ik vind het, persoonlijk (!), te gek dat een kind op die leeftijd op dieet wordt gezet! Geen haar op mijn hoof zou eraan denken dat te doen. ik zou hem eerder wat vaker kleinere porties geven ipv hele grote flessen (ik ga ervan uit dat je flessen van 210+7 geeft), dat is een stuk gezonder en preventiever naar later overgewicht dan minder vaak een grotere hoeveelheid voeding.

Verder, eens je kindje begint te kruipen etc..zal de groei snel wat stagneren zenne.

3. Michanda

Michanda Actief lid

7 dec 2009
    121
    0
    0
    Nee, hij krijgt 4 flessen die ik nu 30 cc per fles moet minderen.

Ik ben het met je eens dat het belachelijk is, maar ja... z'n vader is ook veel te zwaar (lees 150 kilo) en ik wil niet dat hij net zo gaat worden!

4. Sanjor

Sanjor Fanatiek lid

23 jan 2010
    4.337
    1
    0
    Almere
    Kan je het niet langzaam afbouwen dan? De ene fles wel 30 cc minder en dan weer een gewone fles (zoals je deed) en dan weer een fles met 30 cc minder?

5. Michanda

Michanda Actief lid

7 dec 2009
    121
    0
    0
    De hoeveelheid in de flessen is niet zo'n groot probleem! Het gaat meer om het feit dat hij na z'n groenten (voor het slapen gaan) geen fles meer mag! Daar brult hij namelijk om, net alsof hij aan z'n groenten geen genoeg heeft terwijl hij gewoon krijgt wat hij mag hebben (ongeveer de hoeveelheid van zo'n klein potje, maar dan zelfgemaakt)

6. Elke1984

Ik zou in jouw plaats eens contact opnemen met een kinderdiëtist(e) of met de kinderarts (al vind ik dat die vaak niet voldoende op de hoogte zijn van voeding).

Het CB durft nogal eens flaters te begaan ivm voeding etc...
    En als je dan toch een fles moet weglaten, zou ik zeker niet de avondfles laten vallen, die is voor hem toch fijn om meer dan alleen maar het voedende aspect hè. Zo lekker gezellig warm bij mama een flesje drinken voor je gaat slapen...

7. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Lisa was met 5 maanden even lang en zwaar en ik heb er nooit iets over gehoord en dat terwijl Lisa misschien wel wat veel kreeg (sondevoeding, maar wel gewoon borstvoeding, zo'n 800ml geloof ik). Zolang het een normaal schema is is het goed hoor, later gaat het er wel weer af. Lisa weegt nu maar 1,5 kilo meer dan met 5 maanden.

8. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik zou wel de flessen iets kleiner maken, de liga bij het fruit weglaten en 's nachts geen papfles meer geven, maar een gewone fles of anders eens water proberen of een schepje melkpoeder minder.

9. Michanda

Michanda Actief lid

7 dec 2009
    121
    0
    0
    Dat was het ook! Nam m altijd lekker bij me in bed na z'n badje en dan werd hij al helemaal loom en ging dan bijna altijd zonder moeite slapen!

10. 2g4e

2g4e Niet meer actief

Was even benieuwd naar je mannetje dus klikte op je link in je handtekening maar hij ziet er helemaal niet dik uit ofzo... Waar zit dat gewicht dan??? Nou succes in ieder geval...

11. Michanda

Michanda Actief lid

7 dec 2009
    121
    0
    0
    Wat hadden jullie voor schema met 5 maanden?

12. Hollowglade

Hollowglade Actief lid

23 feb 2010
    429
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oke ja hij weegt er aardig in maar krijgt niet teveel
    mijn uk krijgt nu met 4 maanden 1 liter voeding verdeeld over 5 flessen
    en bij elke! Fles 2 schepjes rijstebloem en soms nog een extra papje van rijstebloem
    en dat op advies van cb en mnr weegt bijna 7 kilo.. En 64cm

Wat ik hooguit zou proberen is de nachtfles steeds iets minder geven
    doormiddel van steeds 10 cc afgieten

mijn neefje woog ong hetzelfde en kreeg met 5 mnd de liter plus 2 potjes en is nu een mooie slanke vent van bijna 5 toen hij ging kruipen vloog alles eraf
    kijk naar je kindje

13. Michanda

Michanda Actief lid

7 dec 2009
    121
    0
    0
    hahahaha, hij is vooral de laatste maand erg gegroeid ;) Heeft toch wel redelijk michelin bobbeltjes overal!

14. FloorMax

FloorMax Fanatiek lid

27 nov 2011
    1.098
    0
    0
    NULL
    maastricht
    huh? ik heb ook even gekeken maar ik vind hem ook echt niet dik uitzien! super schattig ventje :D

15. Elke1984

Wij hadden geen schema, ik heb altijd op verzoek gevoed. Ook gaf ik BV dus ik heb geen idee hoeveel hij kreeg.

16. cherie

cherie VIP lid

18 okt 2009
    5.757
    0
    36
    kan tegen een groeispurt aanzitten! tenminste dat gebeurd hier ook altijd..
    eerst btje voller en dan de hup de lengte in....:D

17. adi

adi Niet meer actief

Dit wou ik ook adviseren.

Een baby van 5 mnd groeit gewoon nog op melk, al die andere dingen zijn nog niet nodig.
    Vooral die liga, met 5mnd mogen ze toch nog helemaal geen granen?

Ik zou hem max 1liter melk geven (voor hem en zijn toekomstige gewicht is het beter om dit in bijv 5 flessen te doen). Die giga-flessen rekken een babymaag alleen maar op.
    Geen pap midden in de nacht, en uberhaupt geen rijstebloem. Dat zijn alleen maar loze calorien.

18. Flowergirl23

Flowergirl23 Fanatiek lid

22 okt 2010
    1.358
    0
    0
    Rotterdam
    Mijn dochtertje is ook wel een beetje een michelin vrouwtje,
    met 3 maanden woog ze 7 kilo en 64 cm.

Hoeveel dat nu is weet ik niet..

Ze is nu ook 5 maanden en eet in vergelijking van jouw zoontje maar weinig.

08.00 fles 180/6
    12.00 fles 180/6
    (14.00 fruithapje, Maar dat wil nog niet, vind ze niet lekker dus ga ik van de week weer proberen..)
    16.00 fles 180/6
    18.00 groente hapje
    20.00 fles 210/7 met 4 bambix

en dan slaapt ze van ongeveer 21.00 totdat ik dr wakker maak om 8 uur.

19. adi

adi Niet meer actief

Met 5 maanden kregen ze hier nog 5 a 6 flessen met in totaal max 1liter per dag.

De schema was ong:
    7uur: 180/6
    11uur: 180/6
    15uur: 180/6
    19.30: 180/6
    23uur: 180/6
    Meestal dronken ze niet alles op en kwamen s nachts nog voor een klein flesje.

Na 5,5mnd gaf ik rond 17uur ong 50gram groente.

20. Ingrid789

Ingrid789 Actief lid

1 jan 2011
    301
    0
    16
    NULL
    Amersfoort
    Hier ook een dikkertje van 5 maanden. Hij weegt nu 8,5 kilo en is 69 cm.

Ik geen nog geen bijvoeding maar zit op 4 flessen van 210+7.
    7.30 uur
    12.00 uur
    16.30 uur
    21.00 uur
    In de laatste fles ook nog twee schepjes rijstebloem.

De groeispurt kwam hier tussen de 2 en 3 maanden.
    Het consultatiebureau heeft nog nooit iets gezegd over zijn gewicht.
    Misschien kun je anders beginnen met 2 schepjes rijstebloem ipv 4?
    En bijvoorbeeld de liga er af en alleen maar fruit.

Heb ook even bij je foto's gekeken, maar vind 'm ook niet dik ogen!

Deel Deze Pagina