Zindelijkheid en nachtfles

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Rinskejoviella, 7 dec 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rinskejoviella

Rinskejoviella Niet meer actief

Hoi meiden,

Ik heb 2 vraagjes:

De kortste: wanneer begonnen jullie met het zindelijkheid trainen/leren? :)
    Mijn dochter wordt in maart 2 jaar.
    Ze komt me wel elke x opzoeken in de wc en een papiertje van de rol trekken om in de wc te gooien en vindt het allemaal reuze interessant...

En de lastigste vraag:

Mijn dochter eet momenteel heel slecht s avonds.
    Ze laat of alles staan, of neemt 3 happen en is klaar.
    Het enige wat ze wel goed eet is boerenkool en soep met brood..
    Als ze dan zo slecht eet, wordt ze s nachts wakker met honger.
    Wij gaven haar altijd de fles, maar dit mocht niet meer van het cb.
    Echter: we doen het nog steeds. Als we dit niet doen blijft ze de hele nacht wakker en mekkeren...
    Voor onze eigen nachtrust brengen we haar dan een fles die we wel al meer met water aanmaken dan melkpoeder.

Iemand tips?
    Want volgens mij moet ze wel van de nachtfles af onderhand... :(

2. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    De nachtfles, ik zou inderdaad alleen water geven, dat mag je gerust drinken in de nacht, maar mn bed uit voor een warme fles melk doe ik zelf met 2 jaar niet meer. Ja als ze ziek zijn natuurlijk!

Zindelijkheid, dat verschilt per kindje. Dat je kindje in de wc komt kijken en papier in de wc gooit is vooral dat het een leuk spelletje is, merkt ze ook al dat ze nat is en vind ze een natte luier vies?

Mn dochter was met 1,5 plas zindelijk, poep zindelijk duurde nog een jaar langer. zoon van bijna 3,5 lukt het nogsteeds niet bij.

3. Zohra

Zohra Fanatiek lid

20 mei 2015
    2.005
    322
    83
    Mijn dochter is ruim 2,5 en vond de wc ook altijd een grappig spelletje. We gingen ons al een beetje zorgen maken dat ze verder niks deed, maar sinds een maand of zo gaat ze er af en toe op en doet ze ook een plas. Zomaar vanzelf.
    Je kunt als het weer zomer wordt de luiers weg laten en haar met een onderbroekje en t-shirtje in de tuin laten spelen, dat schijnt ook wel goed te werken. Maar verder kan je niet zoveel doen volgens mij, behalve afwachten. Het kwartje valt vanzelf een keer bij haar. (Dat zei iedereen ook tegen mij en ik geloofde het ook niet :) )
    En met die fles, steeds verder verdunnen tot het alleen water is lijkt me een prima aanpak. Helpt het als je een vullend toetje geeft, kwark of zo, op dagen dat ze weinig eet? Of haar een extra tussendoortje geven een uur voor het eten, als je die dag iets kookt waarvan je weet dat ze het niet lekker vindt? Wel iets saais dan, een boterham met boter of zo.

4. Rinskejoviella

Rinskejoviella Niet meer actief

Als haar luier voor haar doen te nat voelt gaat ze er met haar handje op slaan. Op de voorkant van de luier dan. Dit doet ze ook net sinds een week of 2.

5. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Lekker spelenderwijs bv een potje gaan aanbieden of kijken of ze met brilverkleiner eens op de wc wil zitten, gewoon als leuk spelletje om er kennis mee te maken. Als ze dat leuk vindt, kun je het uitbreiden naar zonder broek erop zitten, bv voor iedere maaltijd even kort, kijken of er iets in het potje/wc kont. Maar echt gewoon spelenderwijs; wil ze niet? Lekker 't potje laten staan om mee te spelen en het over een paar maandjes weer aanbieden.

Deel Deze Pagina