Daan is bijna 3 maanden en hij zweet best wel erg Bij het drinken, bij het huilen en bij drukken (als hij moet poepen of een scheet moet laten) is zijn hoofdje helemaal klam. Maar ook als hij gewoon een beetje met zijn beentjes spartelt, meteen nat hoofdje en nat nekje. Ook heeft hij heel snel klamme handen, maar dan ook echt heel erg klam, gewoon nat. Hij heeft het dus niet als hij slaapt maar wel bij de minste bewegingen. Ik vraag me af of dat normaal is of dat hij later écht heel erg gaat zweten en daar ook hinder van gaat ondervinden (dus geen handjes durven geven, bepaalde kleding niet dragen door natte plekken etc) Want ik zie andere babytjes nooit zweten en de mijne zweet de hele tijd
Onze dochter heeft het ook snel warm, maar niet zo snel.. En als je hem wat minder kleertjes aantrekt? Of heb je dat al geprobeerd? Anders even het probleem neerleggen bij het CB of bij de huisarts..
Mijn zoon (inmiddels 7 maanden) heeft het ook. Bij zijn handen en voeten. En zo opeens als het komt, zo is het ook opeens weer weg, heel vreemd. Hij heeft ook altijd viezigheid tussen zijn vingertjes. Heb het wel eens gevraagd bij het CB, maar kreeg daar niet echt een antwoord op. Tja het kan dan zijn dat ie later zweetvoeten krijgt, pff..dat is toch geen antwoord?? Misschien dat ze bij jouw CB wel een beter antwoord kunnen geven.
ha bellen. kan van alles zijn, geen ernstige dingen en wel ernstige dingen. ga niets benoemen want ik ben geen huisarts, maar voor de zekerheid zou ik wel even bellen en het overleggen met de ha. je hoeft misschien niet eens langs te komen,misschien dat het telefonisch kan, maar je weet in ieder geval wel waar je aan toe bent. veel succes! joyce
weet wel dart baby's vaak minder makkelijk hun warmte kwijt kunnen...... is hij dik aan gekleed? anders zou ik gewoon de ha bellen die kan je zo advies geven! succes
mijn zoontje had dat ook met 3 maanden.tjeej das lang geleden. had toen ook een topik geopend. maar goed, het is niet erg, ze kunnen nu met 3 maanden zweten en vooral uit hun hoofdje. mijn zoon had nat hoofd bij eten. een luierdoek onder zijn hoofd.volgens cb betekende dat niets ergs of zo.
Lisa heeft ook vaak klamme handjes.. En ook altijd viezigheid ertussen.. Tijdens de bv heeft ze ook altijd een zweethoofd. Vooral op de kale plek van het liggen Ik heb er nooit wat achter gezocht.. Ja alleen dat ze het snel warm heeft..
Jayden heeft dat ook, vooral als hij bij me ligt om te eten, komt ook door mijn trui dan omdat dat niet ademt voor zn huidje, voor de rest heb ik hem niet te dikke truien enzo aangegeven en gaat super nu.
daniel heeft ook heel erg gezweten. Heb hem weken alleen in een rompertje laten liggen als we niet weg hoefde. Maar er is geen reden voor gevonden. Ben nog wel bij een kinderarts geweest ivm hartruisje maar dat was zo nihil dat het onwaarschinlijk was dat het daar van kwam. Na ee paar maanden was het over en nu heeft hij het bijna nooit meer.
Bedankt voor de reacties meiden! Ik ben wel ergens gerustgesteld, aangezien er meerdere kindjes zijn die het hebben. Volgens mijn moeder was ik vroeger ook zo'n zwetertje (helaas zweet ik zelf nog redelijk wat, zucht). Ik zal het voor de zekerheid aan de kinderarts vragen binnenkort. (want ik maak me dus nog wel een beetje zorgen aangezien zijn klamme handjes ook best koud aanvoelen soms..) En Amfy, zweetvoetjes die stinken komt vast doordat het indd niet droog is tussen de teentjes. Misschien talkpoeder tussen de teentjes doen? (ik doe al talkpoeder in Daan's nekje, daar heeft hij een plooi die altijd heel warm en klam is, waardoor het gaat irriteren). Ik bedoel, je kunt er moeilijk deo op doen of zo
Mijn neefje heeft t ook. Zijn lichaamstemperatuur is van zichzelf al boven de 37 graden. Hoe is jouw zoontjes temperatuur?
Noor heeft het ook gehad toen ze zo klein was. Zweetdruppels op neus en voorhoofd, nekje helemaal nat. Ze had ook veel last van smetplekken. Nu is het over en is haar standaard temperatuur tussen de 35,5 en 36
Mijn dochter (bijna 4 maanden) heeft ook altijd klamme handjes en voetjes. Heb er eigenlijk nooit iets achter gezocht. Hoop wel dat het op een gegeven moment zal verdwijnen en ze er geen last van zal hebben.