baby 3 weken 120 cc?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Bianca24, 2 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bianca24

    Bianca24 Fanatiek lid

    16 jul 2007
    1.063
    0
    0
    verzorgende
    hoi allemaal

    Ik zit met een vraagje..

    Ons zoontje van 3 week oud heeft vandaag voor het eerst 120 cc gedronken met 4 schepjes voeding..
    Nu is mijn vraag..en heb gelezen op de verpakking...dat je nu 5 voedingen kunt doen ipv 6 'a 7...maar hoe doen jullie dat?

    voorbeeld:

    dit dronk hij eerst:
    7 uur: 90 cc
    10.00: 90 cc
    13.00: 90cc
    16.00: 90cc
    19.00:90cc
    22.00: 90cc
    ongeveer 03.00: 90cc

    welke tijden moet ik nu laten en welke moeten doorgaan..?hahaha snap er nix van..(eerste kindje)

    alvast heel erg bedankt voor jullie antwoorden
     
  2. Lexie74

    Lexie74 VIP lid

    14 sep 2006
    9.343
    189
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    Je zou ook ens rustig kunnen afwachten wanneer hij zich weer meldt met honger. Zo krijg je uiteindelijk vanzelf een ritme.

    Doorgaans wordt er geprobeert een baby te laten wennen aan 4 uur tussen elke voeding, dus zodoende schuift alles op.
    Succes!
     
  3. Kiwi1

    Kiwi1 Fanatiek lid

    26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Ik zou hem ook zelf laten bepalen, een baby van 3 weken kun je moeilijk regelen. Hij bepaalt hoeveel voedingen hij nodig heeft (wel aan maximum houden). Als hij boven de 5 kg is mag hij volgens de richtlijnen idd op 5 voedingen, maar als hij er nog niet aan toe is kun je het echt niet afdwingen. Wat lexie74 zegt, laat hem zelf komen als hij honger heeft. Je zult zien dat er met ongeveer 2 maanden een vast ritme komt en zelfs vaste tijden.
     
  4. valhalla

    valhalla Niet meer actief

    Zou ik ook doen, gewoon een flesje maken, kijken wat hij op kan en zo lang het niet boven de gestelde hoeveelheden uit komt me niet druk maken... En inderdaad, na een tijdje gaan ze vanzelf wel grotere hoeveelheden en minder vaak drinken!

    Dus een flesje maken van iets meer dan hij op kan... Ze regelen het vaak zelf, als ze iets ouder zijn kan je altijd kijken of je een schema wil gaan volgen...

    Gefeliciteerd trouwens! :D
     
  5. valhalla

    valhalla Niet meer actief

    Dubbel..
     
  6. Bianca24

    Bianca24 Fanatiek lid

    16 jul 2007
    1.063
    0
    0
    verzorgende
    dank je meiden voor het antwoord..

    idd kijken wanneer hij zelf komt...

    maar als hij elke keer om de 4 uur komt en een paar keer om de 3 uur, dan krijgt hij ja teveel voeding..want hij drinkt alle flesjes wel leeg.

    dank je valhalla.. :D
     
  7. JennyS

    JennyS VIP lid

    14 dec 2007
    6.001
    0
    0
    Analist
    zijn 5 voedingen voor een baby van 3 weken niet een beetje weinig?

    ik zou de kleine voorlopig de keuze laten. ik zit nu op 6 x, maar wacht net zolang dat de kleine het aangeeft denk ik.
     
  8. Bianca24

    Bianca24 Fanatiek lid

    16 jul 2007
    1.063
    0
    0
    verzorgende
    ja idd 5 voedingen zijn ook te weinig...ik zeg ook niet dat dat moet ofzo...maar ik las op de verpakking dat als je 120 cc doet dat je dan 5 voedingen kunt doen..maar ik vind dit ook veelste weinig, daarom vraag ik het jullie hoe en de wat..

    Damian doet idd ook 6 voedingen nu...soms om de 3 uur komt hij, maar ach ik ga volgende week consultatie buro wel ff vragen..ik kom niet duidelijk over op deze manier, kan mij niet duidelijk maken...in woorden is dat makkelijker :)

    maar meiden iig bedankt voor jullie hulp :thumup:
     
  9. deepfreeze

    deepfreeze VIP lid

    29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Die schema's op de verpakkingen werken echt niet altijd. Jonge, maar stevige kindjes (zoals C) mogen van de verpakking al vroeg naar 5 flesjes. Maar het is voor zo'n klein lijfje en maagje toch beter om een poosje 6a7 flesjes aan te houden.

    Wij hebben altijd op verzoek gevoed. Als hij wat sneller om flesjes kwam, dan ging er een schepje bij. Dan liet hij vaak meer ruimte tussen de flesjes, zodat er ook weer eentje af kon. Zo zaten we met 6 weken op 6a7 voedingen, en met 13 weken op 5 voedingen.
     
  10. Bianca24

    Bianca24 Fanatiek lid

    16 jul 2007
    1.063
    0
    0
    verzorgende
    ja ik ga nu ook op verzoek voeden..kijken hoe dat gaat.
     
  11. deepfreeze

    deepfreeze VIP lid

    29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Het zal wel even wennen zijn. Ik heb het ook erg los moeten laten. Vanuit het ziekenhuis (neonatologie) zat C strak op elke 3 uur een flesje. Thuis moesten we dus heel erg een eigen ritme vinden. Alle drie.
    Maar toen het eenmaal goed ging vond C zelf een ritme. Zo rond de 3 maand. Zijn slaapjes, eten en spelen ging perfect in een schema.
     
  12. Angela2009

    Angela2009 Niet meer actief

    Mijn zoontje is vandaag 18 dagen oud en wil hem zijn laatste fles 120 cc gaan geven. Ben benieuwd hoe hij het hierop doet want heb af en toe het idee dat hij aan die 90cc niet meer genoeg heeft. Als hij iets laat staan is dat natuurlijk niet erg en misschien is hij meer voldaan.
    De 1e tijd sliep hij goed door maar sinds 2 nachten komt hij dus wel ineens weer en slurpt hij zijn voedingen echt op en is hij enorm gulzig.
    Ik hou me trouwens niet echt aan een schema. Meestal zit ik wel aan de 3 uur maar het is ook weleens langer of korter wanneer hij komt voor een fles eigenlijk.
     
  13. Bianca24

    Bianca24 Fanatiek lid

    16 jul 2007
    1.063
    0
    0
    verzorgende
    damian heeft ook in het ziekenhuis gelegen en idd daar houden ze alles erg straks aan..en alles pietje precies..word echt op het drinken gehamerd!
     
  14. MissyZuilen

    MissyZuilen VIP lid

    14 mei 2007
    9.519
    1
    36
    Vrouw
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    Mijn zoontje van 3 weken krijgt ook per fles gewoon 120cc 4 scheppen.
    En dan zien we wel bij elke fles hoeveel hij opdrinkt..
    Hij krijgt nog 8 flessen, omdat hijzelf nog om de 3 uur komt. Ik voed hem op verzoek.. Dus hij zal vanzelf wel gaan regelen dattie straks naar minder flessen gaat. Hij heeft ze gewoon nog nodig.
    En zolang hij onder die liter per dag blijft..
     
  15. melloncollie

    melloncollie Niet meer actief

    Ik ben net met de flesvoeding begonnen. Maar mijn dochter krijgt ook de 120 cc met 4 schepjes(morgen is ze 3 weken) en die werkt ze zo weg. Net kwam ze al iets eerder, 2 uur na die voeding, maar goed nu slaapt ze echt lekker vast. dus ik kijk dat gewoon even aan, heb het idee dat het wel genoeg is, maar een schepje meer hoeft dus niet perse in overleg met het CB ?
     

Deel Deze Pagina